המו"ל וסוכן השחקנים: המרוויחים המפתיעים מאקזיט הענק של חברת הלוטו מרמת החייל

חברת המשחקים וההימורים האוסטרלית אריסטוקרט הגישה הצעת רכש לחברת משחקי הלוטו הדיגיטליים נאוגיימס • הרכישה תיעשה לפי מחיר של 29.5 דולר למניה, פרמיה של 130% ממחיר השוק • סוכן הכדורגלנים פיני זהבי ואיש העסקים אלי עזור הם בעלי מניות מרכזיים בחברה. כמה הם יקבלו במסגרת העסקה?

פיני זהבי ואלי עזור, בעלי מניות מרכזיים בחברת נאוגיימס / צילום: יוסי כהן, ניב אהרונסון
פיני זהבי ואלי עזור, בעלי מניות מרכזיים בחברת נאוגיימס / צילום: יוסי כהן, ניב אהרונסון

חברת המשחקים וההימורים האוסטרלית אריסטוקרט הודיעה כי הגישה הצעת רכש לחברת משחקי הלוטו הדיגיטליים הישראלית-אמריקאית נאוגיימס  (Neo Games) בתמורה ל-1.2 מיליארד דולר. 

"לכל דבר טוב יש תפוגה": מדוע פורש יו"ר חברת ההייטק שצנחה במעל 90% 
אינטל צפויה לצאת לגל פיטורים נוסף, גם בישראל
● בשווי של כמיליארד דולר: אלי עזור ופיני זהבי ממזגים עסקי גיימינג בחו"ל 

נאוגיימס מנוהלת מרמת החייל בתל אביב על-ידי מוטי מלול. הרכישה תיעשה לפי מחיר של 29.5 דולר למניה, בפרמיה של 130% ממחיר השוק נכון לסגירת המסחר ביום שישי.

בעלי המניות הבולטים בניאוגיימס הם ברק מטלון עם החזקה של 23.1% וכן אלי עזור ופיני זהבי עם החזקה של 14.5% מהמניות כל אחד. הגוף המוסדי Sunriver מחזיק ב-5.4% והמנכ"ל מוטי מלול מחזיק ב-1.2% ממניות החברה. המשמעות היא שמטלון יקבל בעסקה כ-234 מיליון דולר, עזור וזהבי יקבלו כל אחד 146 מיליון דולר, ומלול יקבל 11.7 מיליון דולר. 

זו הרכישה השנייה של אריסטוקרט בישראל. חברת משחקי המחשב וההימורים האוסטרלית רכשה בעבר את פלאריום מהרצליה בתמורה ל-700 מיליון דולר, מידי בעלי מניות כמו גיגי לוי ויצחק מירילשווילי, כיום בעלי ערוץ 14. הרוכשת נסחרת בבורסה האוסטרלית לפי שווי של כ-25.4 מיליארד דולר אוסטרלי (17 מיליארד דולר אמריקאי), והמניה שלה עולה בכ-1% במסחר שם בשעה זו.

נאוגיימס נוסדה כספין אוף של חברת אספייר, חברה שסיפקה מערכות ושירותים כמו ניהול לקוחות ותשלומים למפעילי אתרי הימורי ספורט, שנסחרה בשוודיה בתמורה ל-1.3 מיליארד דולר. החברה הונפקה בוול סטריט בתחילת 2021 ולאחר מכן מכרה מניות בסיבוב נוסף, במסגרתו מכרה מי שהייתה בעלת מניות גדולה בחברה, תאגיד ההימורים סיזרס, מחצית ממניותיה.

נאוגיימס הוקמה במטרה לשרת מפעילות לוטו ממשלתיות וצמחה מאוד בשנות הקורונה, בהן סייעה למפעילים למכור כרטיסי לוטו ללקוחות גם בלי לצאת מהבית. במסגרת העסקה, פיני זהבי ואלי עזור - בעלי עסקי תקשורת ואנרגיה - מכרו מניות במיליוני דולרים בודדים.

בנק ההשקעות סטיפל ייעץ לנאוגיימס, ועורכי הדין שליוו אותה הם מהמשרדים Latham & Watkins והרצוג פוקס נאמן.