למרות השערוריות שדבקו בה: האב סקיוריטי הצליחה לגייס כסף

חודשיים לאחר שחברת אבטחת הסייבר האב השלימה את המיזוג ל-SPAC והחלה להיסחר בארה"ב, היא מצליחה לגייס 16 מיליון דולר • "המימון הנוסף מחזק את המאזן שלנו"

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

חודשיים לאחר שחברת אבטחת הסייבר האב סקיוריטי השלימה את המיזוג שלה לחברת SPAC בארה"ב והחלה להיסחר בארה"ב, היא מצליחה סוף סוף לגייס כסף: החברה דיווחה על הסכם שנחתם עם קרן Lind Partners האמריקאית, שתזרים להאב 16 מיליון דולר בשלוש פעימות. האב תנפיק ללינד איגרות חוב להמרה אשר יבשילו בתקופה של שנתיים. בשלב הראשון היא תקבל מלינד סכום של 4.5 מיליון דולר, שישמשו לדברי החברה כמשאבים נוספים להתניע את הצמיחה והפיתוח שלה, ולהגדיל את יציבותה הפיננסית.

האב סקיוריטי בוחנת האם המייסד והמנכ"ל לשעבר מעל בכספים
כך השתבש הרילוקיישן של חברת האב סקיוריטי לניו יורק | ניתוח

האב סקיוריטי, שמנוהלת בחודשים האחרונים על־ידי עוזי (עזריאל) מוסקוביץ, מספקת פתרונות לאבטחת סייבר בשרתים ובמחשוב ענן. מוסקוביץ מסר כי "המימון הנוסף מצד לינד מחזק את המאזן שלנו, ומאפשר לנו למצב את האב סקיוריטי כמובילה בתחומה". לגבי מחיר ההמרה של האג"ח, נמסר מהאב כי הוא "מהווה פרט עסקי חסוי אל מול השותפים, כנהוג בהסכמים מעין אלו".

 

האב סקיוריטי הוקמה ב־2017 על ידי אייל משה, ומוזגה לחברה ציבורית בבורסה בת"א ב־2021 לפי שווי של 89 מיליון דולר. במרץ 2022 הפתיעה החברה כשהודיעה על מיזוג צפוי לחברת SPAC בנאסד"ק לפי שווי של 1.28 מיליארד דולר, שהיה גבוה פי 5 משווייה בת"א באותה עת.

רגע לפני השלמת המהלך, בסוף פברואר השנה הוזז משה מתפקיד המנכ"ל, ולאחר שהמיזוג הושלם נודע שהחברה חוקרת חשד שמעל בכספי החברה. בלי קשר לחשד כנגד המייסד, נלוו קשיים למהלך המיזוג: בין היתר שלושת משקיעי ה־PIPE - הנפקה פרטית שנלווית למיזוג, לא העבירו 50 מיליון דולר שהיו אמורים להיכנס לקופת החברה; בהמשך דווח ש־A-Labs, אחת המשקיעים האמורים ב־PIPE, שמשמשת גם כבנקאי ההשקעות של האב, העבירה לחברה סכום של 2 מיליון דולר במקום 20 מיליון דולר שלהם היא מחויבת.

מניית האב צנחה מיד לאחר השלמת המיזוג על רקע אי גיוס ההון המובטח, ובהמשך הושפעה לרעה גם מהדיווח על החשד למעילה. במסגרת זו האב שכרה חוקר פרטי, ובוחנת האם כל ההוצאות שבוצעו בחברה בשנים האחרונות היו אכן לצרכיה.

במסגרת הבדיקה התגלו הוצאות לא מוסברות בסכום של 2.5 מיליון שקל. האב דיווחה לאחרונה על עיכוב בפרסום הדוח הכספי שלה לשנת 2022 ולרבעון הרביעי, "בשל החקירה שהחברה החלה בנוגע לחשדות הנוגעים לאפשרות של ביצוע הונאה בשימוש בכספי החברה".

לאחר ירידה של יותר מ־70% במניה מאז שהחלה להיסחר בוול סטריט, נסחרת האב במחיר של 64 סנט המשקף לחברה שווי של 79 מיליון דולר בלבד - נמוך מהשווי שבו נסחרה בעבר בת"א ו־94% פחות מהשווי שנקבע לה בעסקת המיזוג ל־SPAC. במסחר המאוחר ביום שני השבוע, לאחר הדיווח על ההשקעה החדשה, המניה קפצה ב־28%.

לינד פרטנרס מניו יורק משקיעה בחברות קטנות ובינוניות שנסחרות בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ובריטניה, בסכומים שנעים בין 1 ל־30 מיליון דולר.