מגדל של 40 קומות ודירות בשכירות מפוקחת: לקראת היתר הבנייה הראשון בשדה דב

השלב הבא: היתר בנייה לפרויקט, אחד משני הפרויקטים של החברה ברובע שבצפון תל אביב המיועדים לדיור להשכרה • הפרויקט יכלול מגדל בן 40 קומות ושני בניינים מרקמיים, מעל חזית מסחרית

פרויקט שיכון ובינוי רובע שדה דב / צילום: מילבאואר אדריכלים, איבולב מדיה
פרויקט שיכון ובינוי רובע שדה דב / צילום: מילבאואר אדריכלים, איבולב מדיה

היתר הבנייה הראשון ברובע שדה דב כבר נראה באופק: עיריית תל אביב־יפו אישרה לאחרונה את תוכנית הפיתוח והעיצוב האדריכלי לפרויקט הדיור להשכרה של חברת שיכון ובינוי ברובע שבצפון העיר - תוכנית שהוגשה והוצגה לאנשי העירייה בידי משרד מילבאואר אדריכלים. אישור זה הוא, הלכה למעשה, השלב האחרון לפני מתן היתר בנייה לפרויקט.

מודעה בעיתון חשפה: אחת המשפחות העשירות בישראל מוכרת נדל"ן ב-200 מיליון שקל 
קצב הגידול ושיעור הצריכה: למה קרפור הצרפתית מהמרת על בית שמש? 
הזינוק בהחזרי המשכנתאות: "אנשים משנים הרגלי צריכה 

מדובר באחד משני פרויקטים מסוג זה של שיכון ובינוי ברובע שדה דב, שבהם זכתה בתוך כחצי שנה במסגרת מכרזי רשות מקרקעי ישראל וחברת "דירה להשכיר". הפרויקט יכלול 324 יחידות דיור, שייבנו במגדל בן 40 קומות ובשני בניינים מרקמיים, נמוכים יותר, בני עשר קומות כל אחד (כולל קומת קרקע וקומת הגג). אלו יתנשאו מעל קומה אחת של חזית מסחרית. על פי תנאי המכרז, 50% מהדירות יהיו בשכירות במחיר מפוקח. היתר יושכרו לפי מחירי השוק החופשי.

"התכנון נעשה למתחם רחב שכולל ארבעה מגרשים בשטח של כ־20 דונם", מספרת האדריכלית אורית מילבאואר, בעלי משרד מילבאואר אדריכלים. "הצגנו עקרונות בינוי ועיצוב לפרויקט הספציפי הזה, שייושמו גם במגרשים האחרים. הבינוי שהוצע בפרויקט מייצר חצר פנימית שאליה פונה גם המסחר וגם שימושים נוספים, קהילתיים, והחצר המשותפת תהיה פתוחה גם לציבור הרחב. בכל פרויקט שלנו אנחנו שמים דגש בנושא 'מפגש בניין־רחוב' ובשאלה איך הבניין שלנו תורם לסביבה. הדירות תוכננו בתמהיל מגוון, עם 2-5 חדרים, כדי לתת מענה לקהל רחב".

"החשיבה שנעשתה עם צוות התכנון בעירייה מבוססת על כמה עקרונות טובים ונכונים, והשאיפה היא שהרובע יהיה אזור אורבני, ולא אוסף של מבנים פרבריים שאופייני לשכונות הצפוניות של היום. העקרונות שגיבשנו מעודדים היווצרות של רחובות עירוניים הליכתיים, ויש בהם גם משקל רב להתנייעות דו־גלגלית, עם מענה לצורך הגובר של חניות לאופניים. מדובר ברובע חדשני בתפיסת הקיימות שלו, ויש בו דגש על בנייה ירוקה, כולל דרישה לייצור אנרגיה עצמית בהיקף של כ־10% לפחות".

צוות התכנון במשרד מילבאואר אדריכלים, לצד מנהלת המשרד, כלל את אדריכלית רוני סנדר ישראלי, את אדריכלית שיר גרינברגר ואת אדריכל יועד גודר. על אדריכלות הנוף אחראי סטודיו צורא.

הלוואות בסך כ־1.82 מיליארד שקל

חברת שיכון ובינוי זכתה בצמד הפרויקטים לדיור להשכרה בשדה דב בדצמבר 2021 ובאפריל 2022. בפרויקט, שזכה כעת לאישור תוכנית העיצוב, זכתה החברה תמורת סכום של כ־830 מיליון שקל, ובפרויקט השני, שיכלול 511 יח"ד - תמורת כ־1.176 מיליארד שקל. בסך הכול היא מתכננת להקים 835 יחידות דיור בשני הפרויקטים יחד.

החברה נטלה עבור שני הפרויקטים הלוואות בסך כולל של כ־1.82 מיליארד שקל - סכום לא קטן, אשר הופך למעמסה של ממש בתנאי הריבית הגבוהים של היום. לכן לא מפתיע שהחברה הודיעה לאחרונה כי היא "מקיימת מגעים להכנסת שותפים לפרויקט", בכוונה למכור לשותף או לשותפים כ־40% מהפרויקט.