ממשרד ראש הממשלה לאיירפורט סיטי: זה המנכ"ל החדש של החברה

איירפורט סיטי דיווחה לבורסה כי תמנה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, יאיר פינס, למנכ"ל החברה הציבורית שעוסקת בין השאר בייזום ופיתוח נדל"ן • פינס ייכנס לתפקיד בתום תקופת הצינון שלו בתחילת יולי

יאיר פינס / צילום: כדיה לוי
יאיר פינס / צילום: כדיה לוי

יאיר פינס, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מונה לתפקיד מנכ"ל חברת איירפורט סיטי בע"מ , כך נודע היום (ד') בעקבות דיווח החברה לבורסה, הוא ייכנס לתפקיד החל מ-2 ליולי אחרי סוף תקופת הצינון.

המספרים נחשפים: כמה משכורות מספיקות לקניית דירה בכל עיר 
תנופת הפיתוח של שדרות: חזקה בבנייה למגורים, פחות בנדל"ן מניב | ניתוח

פינס הוא דמות מוערכת במשרדים בהם עבד ויש לו ניסיון מקצועי ורזומה במספר תפקידי מפתח העשויים לעזור לחברת איירפורט סיטי, שסובלת שנים מתמחור חסר ושקיפות בעייתית מול המשקיעים בבורסה. זאת, לצד ההיכרות והקשרים שלו עם שוק הנדל"ן (ממשרד השיכון ורמ"י).

ביוני אשתקד הודיע פינס כי יסיים את תפקידו במשרד ראש הממשלה. פינס מונה למנכ"ל המשרד לאחר שנחשף בגלובס כי אייל גבאי סירב לתפקיד.

יצוין שבין נובמבר 2017 עד יוני 2020 פינס היה משנה למנכ"ל ומנהל החטיבה העסקית ברשות מקרקעי ישראל, בין יוני 2020 עד יוני 2021 היה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, ותפקידו האחרון כאמור הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אותו מילא עד ליוני 2022. עתה לאחר תקופת צינון הוא מונה להיות מנכ"ל חברת איירפורט סיטי במקומו של פרי אטיאס שפרש מתפקידו בינואר אשתקד, במקומו נכנס חיים צוף על תקן זמני עד למציאת מנכל חדש והיום כאמור נודע על המינוי בעקבות דיווח החברה לבורסה.

חברת איירפורט סיטי הינה ציבורית שהוקמה בשנת 1992 ועוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, השכרה וניהול של נדל"ן (בעיקר נדל"ן לעסקים, אך גם בנייה למגורים). נכס עיקרי שבבעלותה הוא מתחם איירפורט סיטי - פארק עסקים ותעשיית הייטק בסמוך לנמל התעופה בן-גוריון. בנוסף היא בעלת השליטה בחברת נצבא החזקות 1995 בע"מ שלה עסקי נדל"ן בישראל ובצרפת. ניירות הערך של החברה נסחרים בבורסה לניירות ערך בתל אביב, והם נכללים במדד תל אביב 35. שווי החברה עומד כיום על כ-6.08 מיליארד שקל, וסך ההכנסות של החברה בשנת 2022 עמד על כ-903 מיליון שקל.

מאיירפורט סיטי טרם התקבלה תגובה. מטעמו של יאיר פינס לא התקבלה תגובה.