מחיר הדלק צפוי לעלות בלילה שבין ראשון לשני, אך עדיין לא ברור בכמה

משרד האנרגיה יודיע על מחיר הדלק הסופי ביום ראשון, עדיין לא ברור בכמה יתעדכן כלפי מעלה מ-6.81 שקלים לליטר בנזין כיום • בתוך כך, שר האוצר סמוטריץ' האריך את הפחתת המס על הדלק לתוך חודש מאי אך בהיקף מצומצם

תחנת דלק / צילום: Shutterstock
תחנת דלק / צילום: Shutterstock

מחיר הדלק צפוי לעלות בחצות הלילה שבין ראשון לשני. לפי הערכות, המחיר יתעדכן כלפי מעלה, מ-6.81 שקלים כיום לליטר בנזין, לטווח שבין 6.90-7.00 שקלים לליטר. משרד האנרגיה יודיע על המחיר הסופי ביום ראשון.

אינטל עם ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה. מה עומד מאחוריו? 
כך מכין האיש העשיר בעולם את חמשת ילדיו לרשת אימפריה

מחיר הדלק אמור היה לזנק יותר בחדות, לסביבות 7.20-7.30 שקלים לליטר. ההתייקרות התמתנה לאחר שבשישי בבוקר פרסם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את צו הבלו על הדלק להערות הציבור. הצו מאריך לתוך חודש מאי את הפחתת המס על הדלק, אבל בהיקף מצומצם.

לפי הצו החדש, בחודש מאי תעמוד הטבת המס הזמנית לציבור על 45 אגורות לליטר בנזין, זאת לעומת הנחה של 58 אגורות לליטר בחודש אפריל. לפני הצו החדש, ההפחתה הייתה אמורה לרדת ל-13 אגורות בלבד, באופן שהיה מקפיץ למעלה את המחירים בתחנות הדלק.

גורם אחר שדחף כלפי מעלה את מחיר הדלק הוא הדולר הדולר התחזק מול השקל ביותר מ-1% מאז עדכון התעריף האחרון. בנוסף, מחיר חבית נפט מסוג ברנט עלה בחודש האחרון ברחבי העולם ביותר מאחוז והגיע למחיר של למעלה מ-78.5 דולר. עם זאת, בטווח של השנה האחרונה הנפט הוזל בכ-25%, במסגרת התייצבות השוק לאחר גל זינוק מחירי האנרגיה שנגרם בעקבות מלחמת רוסיה באוקראינה.