לקראת גישור? סנגורי נתניהו נפגשו עם היועמ"שית

על רקע ההצעה לפנות להליך של גישור פלילי, היועמ"שית בהרב-מיארה נפגשה לאחרונה עם סנגוריו של רה"מ נתניהו • בעבר התנהלו מגעים בין הצדדים - הפרקליטות דרשה קלון והסכימה לוותר על עבירת השוחד, אך הצדדים לא הגיעו להסכמות • מסביבת נתניהו נמסר: "ביהמ"ש הוא זה שהמליץ לפרקליטות להגיע לגישור לאור ההתפתחויות במשפט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, נפגשה לאחרונה עם סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפגישה התקיימה על רקע ההצעה לפנות להליך של גישור פלילי ולנסות להגיע להסכמות כדי לסיים את המשפט שנמשך מזה שנתיים. הידיעה פורסמה לראשונה על-ידי עיתונאי חדשות 12 גיא פלג.

עוד לפני הדיון בערעור: "הבאבא ברוך" ישלם כ-50 מיליון שקל לרשות המסים 
בת ניסתה לגרש את אמה מהבית לאחר שירשה את אביה. מה קבע בית המשפט? 

ההצעה לגישור נמצאת על הפרק בשבועות האחרונים, לאחר שהועלתה במהלך הדיונים על-ידי עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', בעלי בזק לשעבר, הנאשם יחד עם ראש הממשלה בתיק הפלילי. בית המשפט הציע כי המדינה תשקול לפנות לגישור, והיועצת המשפטית צפויה להשיב לבית המשפט את עמדתה.

נתניהו התראיין לאחרונה בערוץ 14 ולא שלל את האפשרות לקיים גישור. בראיון אמר כי עורך דינו השיב לבית המשפט כי הוא יביע את עמדתו אחרי תשובת המדינה, והבהיר כי "אין עסקה".

הליך גישור פלילי מתנהל במרבית התיקים המתנהלים בבתי המשפט, במטרה לצמצם את עומס התיקים הקיים במערכת. הגישור מתנהל בפני שופט שאינו דן בתיק המרכזי על-מנת שישמע את טיעוני הצדדים, יוצגו בפניו הראיות, והוא יוכל לחוות את דעתו על סיכויי ההרשעה והעונש הראוי. השופט המגשר מנסה להביא את הצדדים להסכמות, בשינוי בנוסח כתב האישום או בעניין העונש, בהתאם למקרה. במקרה של נתניהו, ההערכה היא שהמחלוקת נוגעת לעניין הקלון. 

בעבר התנהלו מגעים בין הצדדים. הפרקליטות דרשה קלון והסכימה לוותר על עבירת השוחד, אך הצדדים לא הגיעו להסכמות.

מסביבת נתניהו נמסר: "בית המשפט הוא זה שהמליץ לפרקליטות להגיע לגישור לאור ההתפתחויות במשפט. פרקליטי ראש הממשלה אמרו שאין להם התנגדות לכך, ועמדתם לא השתנתה". 

*** חזקת חפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.