מובילאיי פרסמה דוחות והורידה את תחזית ההכנסות; המניה צונחת ב-19%

הסיבה להפחתת התחזית היא ירידה צפויה בהיקפי המכירות של מערכת הנהיגה האוטונומית SuperVision • לפי מובילאיי, "שוק המכוניות החשמליות בסין הושפע לרעה מהפחתות מחירים חדות, הורדת סובסידיות ממשלתיות וחולשה כלכלית כללית במדינה"

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי, בהנפקת מובילאיי בנאסד''ק / צילום: Nasdaq, Inc
פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי, בהנפקת מובילאיי בנאסד''ק / צילום: Nasdaq, Inc

מניית מובילאיי  נופלת בטרום מסחר בוול סטריט לאחר שהחברה הפחיתה את התחזית שלה לשנת 2023. החברה, המפתחת טכנולוגיה לרכב, צופה כעת הכנסות של 2.065-2.114 מיליארד דולר, ירידה של 6.5% ביחס לתחזית הקודמת שפורסמה בינואר. ההפסד התפעולי יגיע ל-195-166 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת להפסד תפעולי בגובה 160-110 מיליון דולר, והרווח התפעולי המתואם (בנטרול הפחתות ועלויות התגמול ההוני לעובדים) יסתכם ב-548-577 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-577-627 מיליון דולר.

אמנון שעשוע: "חייבים להקפיד על הפרדת רשויות וכיבוד מוסדות המדינה" 
הולך בין הטיפות ונרטב: המהפכה המשפטית מציבה אתגר חדש לאמנון שעשוע | פרשנות 
185 אלף שקל וזו רק ההתחלה: האם הרכבים החשמליים יוזלו בקרוב? | ניתוח

הסיבה להפחתת התחזית היא ירידה צפויה בהיקפי המכירות של מערכת הנהיגה האוטונומית SuperVision. לפי מובילאיי, "שוק המכוניות החשמליות בסין הושפע לרעה מהפחתות מחירים חדות, הורדת סובסידיות ממשלתיות וחולשה כלכלית כללית במדינה". 

לפי החברה, בשבועות האחרונים חל שיפור בהיקף ההזמנות מהלקוח המרכזי שלה בתחום (מדובר בחברת ג'ילי הסינית), אך היא מורידה את התחזית השנתית כדי לשקף את ההתפתחות הזו.

אמצע טווח התחזית המעודכנת משקפת צמיחה של 11.8% בהכנסות מובילאיי השנה בהשוואה לשנת 2022. לעומת זאת, התחזית המעודכנת לרווח תפעולי מתואם משקפת ירידה של 17.9% לעומת תוצאות 2022, אז הסתכם הרווח התפעולי ב-685 מיליון דולר.

התוצאות לרבעון הראשון עקפו מעט את התחזיות

בינתיים, ברבעון הראשון של השנה התוצאות היו טובות ועקפו מעט את תחזיות האנליסטים. מובילאיי רשמה הכנסות של 458 מיליון דולר, צמיחה של 16% ביחס לרבעון המקביל, ובשורה התחתונה היא הציגה רווח נקי Non-GAAP של 14 סנט למניה, נמוך ב-2 סנטים מהרבעון המקביל אך גבוה ב-2 סנטים מתחזיות האנליסטים.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד התפעולי העמיק ל-81 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי בסך 46 מיליון דולר ברבעון המקביל, וההפסד הנקי גדל מ-60 מיליון דולר ל-79 מיליון דולר. בנטרול הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים בסך 133 מיליון דולר, ועלויות התגמול ההוני לעובדים בסך 72 מיליון דולר, נרשם רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 115 מיליון דולר, ירידה של 4.2% ביחס לרבעון המקביל.

מובילאיי מציינת כי במהלך הרבעון סיפקה 8.1 מיליון מערכות במחיר ממוצע של 53.9 דולר, עלייה ביחס למחיר ממוצע של 51 דולר ברבעון המקביל, וירידה ביחס למחיר של 56.2 דולר ברבעון הקודם.

גם לאחר הירידה בטרום, המניה בתשואה חיובית

במהלך הרבעון הראשון מובילאיי ייצרה 171 מיליון דולר מפעילות שוטפת, גבוה מהרבעון המקביל. בסיום הרבעון היו לה בקופה כ-1.16 מיליארד דולר. כזכור, מובילאיי חזרה לשוק הציבורי כשהונפקה בנאסד"ק בסוף 2022 וגייסה 861 מיליון דולר לפי מחיר של 22 דולר למניה, ושווי של 16.7 מיליארד דולר. זאת, מספר שנים לאחר שנרכשה על-ידי אינטל (שנותרה בעלת השליטה בה גם אחרי ההנפקה). מאז ההנפקה המניה עלתה באופן משמעותי, וגם לאחר הירידה היום בטרום מסחר היא נסחרת בתשואה חיובית לעומת מחיר ההנפקה.

את מובילאיי מנהל המייסד המשותף, פרופ' אמנון שעשוע (שאתמול קיבל פרס ישראל למפעל חיים). שעשוע מסר: "העסק הציג ביצועים טובים מאוד ברבעון הראשון, כולל צמיחה של 16% בהכנסות כאשר קווי המוצר EyeQ ו-SuperVision צמחו שניהם". לדבריו, מובילאיי ממשיכה להתקדם עם פורטפוליו המוצרים שלה ומצפה שהשקות חדשות של SuperVision בזמן הקרוב יובילו לגיוון בלקוחות ובאזורים בהם היא פועלת, וייצרו מומנטום. הוא הוסיף כי בשל הירידה בביקוש לרכב חשמלי בסין החברה מפחיתה את תחזית המשלוחים שלה ל-SuperVision, מה שמשפיע לרעה על תחזית החברה.

לדבריו, "אנו רואים זאת כסוגיה זמנית שלא תשפיע על הפוטנציאל של העסק שלנו להאיץ את הצמיחה בהכנסות וברווח ככל שהעסק יגדל, יתגוון ויהפוך ליותר ניתן לחיזוי עם עוד OEM והשקות. אנחנו ממשיכים להשקיע רבות (תוך שמירה על רווחיות גבוהה) במהלך 2023 על מנת להשיק פתרונות מתקדמים. אנחנו בטוחים יותר מתמיד בהזדמנויות שלפנינו, שיובילו לערך משמעותי למשקיעים, ללקוחות ולשאר בעלי העניין".