הסטארט-אפ הישראלי שיוביל קורס באוניברסיטת ניו יורק

קורס חדש של סטארט-אפ אקטיבפנס, בשיתוף עם אוניברסיטת ניו יורק, יעסוק ב-Trust & Safety • וגם: שיתוף-פעולה חדש בין HopOn לחברת האוטובוסים אגד • אירועים ומינויים

ענבל גולדברגר / צילום: עידן גולדברגר
ענבל גולדברגר / צילום: עידן גולדברגר

הסטארט-אפ אקטיבפנס, שמתמחה בהגנה על פלטפורמות ומשתמשים שלהן מפני התנהגות ותוכן זדוני, משיק החודש קורס ראשון מסוגו שיעסוק ב-Trust & Safety (אמון ובטיחות) בשיתוף עם אוניברסיטת ניו יורק.

לפי נתוני חברת המחקר האמריקנית Everst Group, תעשיית ה-Trust & Safety הגלובלית היא מהתחומים הצומחים ביותר כיום, וצפויה להגיע ב-2024 להיקף של 15-20 מיליארד דולר.

המודעות לתעשייה עלתה עם התפרצות הקורונה והתפשטות הפייק ניוז ברשת, וכן באירועים משמעותיים כמו מלחמת רוסיה-אוקראינה, לצד אירועים הקשורים בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, למשל. בנוסף, קיים קשר הדוק בינה לבין התפתחות המטאוורס.

מייסדי חברת אקטיבפנס (נועם שוורץ, אייל דיקן, יפתח אור ואלון פורת) / צילום: גדי סיארה
 מייסדי חברת אקטיבפנס (נועם שוורץ, אייל דיקן, יפתח אור ואלון פורת) / צילום: גדי סיארה

הקורס של אקטיבפנס יתפרס על פני 10 שיעורים וירטואליים של 90 דקות, ויעסוק בין היתר בהתמודדות עם סוגי תכנים זדוניים ברשת, עמדות הרגולטור בנושא והתמודדות עם האיומים. המרצים יהיו מומחי אקטיבפנס, מומחים נוספים מהתעשייה, וד"ר ניר צוק, מנהל המכון ליזמות והשפעה של אוניברסיטת ניו יורק - שבעזרתו התאפשר המהלך.

בקורס יקחו חלק 25 משתתפים, שנבחרו מתוך מאות שהגישו מועמדות, חלקם חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק, לינקדאין ועוד. "מדובר בסנונית הראשונה של לימודים אקדמיים בתחום", מציינת ענבל גולדברגר, סמנכ"לית בטיחות ברשת באקטיבפנס. "הקמנו את הקורס מתוך רצון לשתף את הידע הרחב שיש אצלנו, וללמד את הדור הבא של התעשייה להתמודד עם האתגרים האורבים למשתמשים ואף לפלטפורמות עצמן, ברחבי האינטרנט".

אקטיבפנס הוקם ב־2018 על ידי נועם שוורץ (שמכהן כמנכ"ל), אייל דייקן, יפתח אור ואלון פורת. החברה מעסיקה כ־300 עובדים, וגייסה עד היום כ־100 מיליון דולר.

אזור התעשייה

שיתוף-פעולה חדש בין HopOn לחברת האוטובוסים אגד: נהגי החברה ישתמשו באפליקציית הניווט ושינוי המסלול של הופאון במהלך הנסיעות.

מדובר במהלך שיקל על נהגים חדשים ונהגים שהועברו לקווים שונים, אך בעיקר יסייע לנוסעים משום שמטרתו למנוע איחורים ודילוג על תחנות - לפי נתוני החברות, אי עצירה בתחנות מהווה היום נקודת כשל משמעותית למפעילי התחבורה הציבורית.

בנוסף, המהלך יאפשר לשפר את זמני האמת ומיקום הקו, המוצגים באפליקציות כמו "רב פס" ו-"אוטובוס קרוב". בכל שינוי מסלול שיוחלט עליו באגד בעקבות אילוצים שונים בקו הנסיעה, יועבר המידע גם לנוסע.

מערכת הניווט החדשה הופעלה תחילה במטרופולין דן, חיפה וירושלים, וכעת הורחב השימוש לכל קווי אגד. "הטמעת שיטות ניווט מתקדמות מקלה על נהגי החברה להתמצא במרחב העירוני והבינעירוני", מסבירה נינה גיספאן, סמנכ"לית מערכות מידע באגד. "כך יקוצר זמן ההכשרה של נהגים חדשים, ולנהגים יהיה קל יותר להפנים שינויים בקווי הנסיעה".

מצנח הזהב

עינת יוזנט רביד מונתה למנכ"לית חטיבת תוספי התזונה של קבוצת מוצרי מעברות. דיויד גורדון מונה למנכ"ל אלטמן בריאות.

שמעון חדד מונה למנכ"ל שופרסל פיננסים. במסגרת תפקידו, ינהל את הפעילות הפיננסית של שופרסל, הכוללת את כרטיס האשראי שופרסל, מסגרת האשראי החוץ בנקאית של שופרסל ותו הזהב. בנוסף ינהל חדד את פעילות שופרסל Travel, המיזם המשותף עם בנק דיסקונט.

שמעון חדד / צילום: יח''צ
 שמעון חדד / צילום: יח''צ

יזם הסייבר זהר אלון יכהן כנשיא המוצר והמו"פ הגלובלי של סייבריזן.

זוהר אלון / צילום: יח''צ
 זוהר אלון / צילום: יח''צ

נועם כ"ץ, 45, מונה לסמנכ"ל פיתוח ארגוני ברשות החדשנות.

נועם כ''ץ / צילום: באדיבות רשות החדשנות
 נועם כ''ץ / צילום: באדיבות רשות החדשנות

רו"ח יאיר תמיר, 45, מונה לסמנכ"ל הכספים של סופר-פארם.

רייצ'ל סרפרז מונתה למנהלת מעבדת החדשנות של בית החולים הווירטואלי שיבא BEYOND.

רייצ׳ל סרפרז / צילום: תמר מצפי
 רייצ׳ל סרפרז / צילום: תמר מצפי

דורון לודר מונה לסמנכ"ל המכירות של הסטארט-אפ Joyned.

חדשות טובות

מאסטרקארד תהפוך את כל כרטיסי האשראי שלה לעשויים מפלסטיק ממוחזר או חומרים ביולוגיים עד 2028 - שלב נוסף לפני מעבר לכרטיס דיגיטלי ללא צורך בכרטיס פיזי.

מוביט ופנגו ישתפו פעולה עם הקרן למצוינות אולימפית בספורט של אריק זאבי: ג'ודאים וג'ודאיות בעלי פוטנציאל אולימפי יוכלו לנסוע בתחבורה ציבורית ללא עלות באמצעות שימוש באפליקציות של שתי החברות, בחשבון ייעודי שיפתח עבורם.

אריק זאבי, יהונתן שמואלי, ליאורה קוטובסקי, גילי קולמן, אייל זיו ואיתי גורן / צילום: אייל זיו
 אריק זאבי, יהונתן שמואלי, ליאורה קוטובסקי, גילי קולמן, אייל זיו ואיתי גורן / צילום: אייל זיו