האב סקיוריטי בוחנת האם המייסד והמנכ"ל לשעבר מעל בכספים

חברת אבטחת הסייבר הישראלית, שרק לפני חודשיים החלה להיסחר בנאסד"ק, שכרה חוקר פרטי כדי לבדוק אם המייסד אייל משה מעל בכספיה • ככל הידוע, החשדות לא עלו לפני ההנפקה, אלא שלאחר שהיו"ר עוזי מוסקוביץ נכנס לתפקיד המנכ"ל ובחן את הוצאות והכנסות החברה

אייל משה, מנכ"ל האב סקיוריטי לשעבר / צילום: רובי לייבוביץ'
אייל משה, מנכ"ל האב סקיוריטי לשעבר / צילום: רובי לייבוביץ'

פחות מחודשיים חלפו מאז שחברת הטכנולוגיה הישראלית האב סקיוריטי  החלה להיסחר בנאסד"ק, וכעת נודע כי בחברה בודקים האם המייסד והמנכ"ל לשעבר אייל משה מעל בכספי החברה. לצורך זה אף נשכר חוקר פרטי, שהציג לחברה נתונים מחקירתו, ובשלב זה החברה ממשיכה לבדוק זאת על-מנת לבסס את הנושא ולבחון האם כל ההוצאות שבוצעו בשנים האחרונות היו אכן לצורכי החברה.

כך השתבש הרילוקיישן של חברת האב סקיוריטי לניו יורק | ניתוח

האב דיווחה ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) על מינוי ועדה מיוחדת של דירקטורים עצמאיים שבראשם אילן פלטו, על מנת לחקור את הטענות של ניצול פסול ופעולות תרמית מסוימות כנגד "בכיר לשעבר בחברה" (יש לציין שהחברה לא דיווחה על פיטורים או על עזיבה של משה, כך שלפחות רשמית הוא עדיין עובד החברה).

לפי הדיווח, החשד עלה במהלך בדיקה של ההנהלה החדשה, ובמסגרתה התגלו הוצאות לא מוסברות שמוערכות בסכום של 2.5 מיליון שקל.

האב סקיוריטי הגיעה לשוק האמריקאי לאחר לא מעט תלאות. החברה מוזגה לפני כשנתיים לחברה הבורסאית ALD שנסחרה בתל אביב, וכעבור כשנה הודיעה על מיזוג לחברת SPAC (חברה ללא פעילות, שמגייסת כסף מהציבור במטרה לרכוש חברה קיימת) לפי שווי פנטסטי של 1.28 מיליארד דולר, פי 4 משוויה בבורסה בתל אביב באותה תקופה.

בחברה קיוו כי השוק האמריקאי יידע לתמחר טוב יותר את פעילותה בתחומי אבטחת הסייבר, וחששו שהמסחר במקביל בתל אביב יכביד על המניה, לכן ביקשו וקיבלו את אישור בית המשפט להימחק ממסחר בישראל מיד עם תחילת המסחר בנאסד"ק.

כיום נסחרת האב בשווי של 143 מיליון דולר, שהוא נמוך יותר משוויה בעת המחיקה ממסחר בתל אביב. זאת על רקע קשיים בהשלמת הגיוס שנלווה לרישום למסחר בארה"ב - משקיעים שהתחייבו לגיוס לא העבירו את הסכומים והחברה נמצאת איתם במגעים בעניין.

זמן קצר לפני השלמת המיזוג ל-SPAC, האב הודיעה במפתיע על שינויים בהנהלה: המנכ"ל והמייסד אייל משה עבר לתפקיד נשיא הפעילות בארה"ב, והיו"ר עוזי (עזריאל) מוסקוביץ, לשעבר ראש אגף התקשוב בצה"ל, החליף אותו כמנכ"ל.

ככל הידוע, החשדות למעילה לא עלו לפני ההנפקה ולפני השינויים בהנהלה, אלא לאחר שמוסקוביץ נכנס לתפקיד המנכ"ל ובחן את הוצאות והכנסות החברה, עלה חשד כזה שהחברה החלה לבדוק.