קוואדרים | בלעדי

חברת סייבר התקפי נוספת בדרך לסגירה? עובדים רבים בקוואדרים זומנו לשימוע

לגלובס נודע כי עובדים רבים בחברת הסייבר ההתקפי קוואדרים, שנחשפה לראשונה באופן יזום רק לפני חודש, זומנו לשימוע לאחר שנאמר לחלקם כי החברה צפויה להיסגר • את תגובת קוואדרים לא ניתן היה להשיג

חברות סייבר התקפי / אילוסטרציה: Shutterstock
חברות סייבר התקפי / אילוסטרציה: Shutterstock

האם חברת הסייבר ההתקפי קוואדרים בדרך לסוף דרכה? עובדים רבים בחברה זומנו היום (א') לשימוע שייערך מחר (ב'), לאחר שנאמר לכמה מהם כי החברה צפויה להיסגר, כך נודע לגלובס. ככל שנודע, לאחר הפיטורים יוותרו בחברה עובדים בודדים שיסייעו בתהליכי הסגירה שלה. חברת הסייבר ההתקפי המסתורית מרמת גן, מעסיקה לפי הערכה 40 עובדים, המפתחים כלי ריגול אחר משתמשי אייפון. היא נחשבת לאחת המתחרות של NSO בישראל. 

אילון מאסק וביל גייטס ראש בראש: האם לעצור את מרוץ הבינה המלאכותית 
מדינה בת מיליון תושבים מבשרת את החרם האמריקאי על טיקטוק 

לפני כחודש נחשפה החברה לראשונה באופן יזום, כאשר השיבה לכתב הגנה בבית הדין לעבודה בבת ים במסגרת תביעה שהגישה נגדה עובדת לשעבר. אז חשפה קוואדרים (Quadream) כי היא - יחד עם ענף הסייבר ההתקפי כולו - מצויה במשבר שהביא אותה לפטר עובדים במהלך החודשים האחרונים. את הקיצוצים שנערכו בה בסוף השנה שעברה תלתה קוודרים בטלטלה שחווה הענף, ובעובדה שכמה חברות בתחום, ובראשן NSO, נחשפו בתקשורת.

"המשבר בענף החל בשל חשיפה פומבית של פעילות חלק מהחברות משנת 2018 ואילך, שהביאה לכך שבנובמבר 2011 לשכת הסחר של ארה"ב הכניסה את NSO וקנדירו לרשימה השחורה שלה", נכתב בכתב ההגנה שהגישה. "מיד לאחר מכן, בתחילת 2022, החליט הרגולטור בישראל לצמצם את מספר המדינות שלהן מותר למכור את מומצרי החברות בענף מ-102 ל-37 בלבד, דבר שגרם למשבר כלכלי חמור בענף כולו".

עוד טענה קוואדרים בחודש שעבר כי במהלך נובמבר 2022 חלה התפתחות עסקית שלילית חדה בעסקיה שפגעו בתזרים המזומנים שלה. "כדי להימנע מגורלן של חברות אחרות בענף (כגון נמסיס או חטיבת התקיפה של קוגנייט שנסגרו - א"ג) נאלצה החברה לבצע קיצוצים משמעותיים בכח העבודה שלה - בסבב פיטורים עמוק וכואב פיטרה החברה רבים מעובדיה, כולל כמה מהמנהלים בדרג הבכיר ביותר בחברה". יש לציין, כי גם המתחרה NSO ביצעה סבב פיטורים של כ-150 עובדים בקיץ שעבר.

בניגוד ל-NSO, קוואדרים מתמקדת באייפון בלבד

קוואדרים מתחרה ב-NSO בשוק כלי הפריצה המודיעיניים, אך בניגוד לחברה הגדולה מהרצליה, היא מתמקדת במכשירי אייפון בלבד. היא מספקת מוצר טקטי - מערכת משולבת תוכנה וחומרה המאפשרת להשתלט על רשת מקומית ולפרוץ דרכה לטלפונים המחוברים אליה, ומוצר תוכנה - המאפשר השתלטות מרחוק על טלפונים. ההשתלטות נעשית בשני אופנים: הראשון הוא עידוד המשתמש ללחוץ על לינק שנראה תמים, אך הוא מהווה "לינק תקיפה" המדביק את מכשיר הטלפון בתוכנת סוס טרויאני השואבת את המידע מן המכשיר. האמצעי השני הוא כיול תעבורת הרשת (תעבורת HTTP - א"ג) כך שבעת גלישה לכתובת מסוימת המכשיר ידבק בתוכנת הסוס הטרויאני.

קוואדרים פיגרה טכנולוגית שנים רבות אחרי NSO באי היכולת שלה להדביק מכשירים ללא מגע, אך היכולת שלה לכייל את תעבורת הרשת בהתאם לרצונה, מחזקת את מעמדה בענף הסייבר ההתקפי. החברה נוסדה על ידי נמרוד רינסקי ואילן דבלשטיין, המשמשים שניים ממנהלי החברה הבכירים עד היום, והיא מעסיקה לפי ההערכה כ-40 עובדים.

את תגובת קוואדרים לא ניתן היה להשיג. אנו נפרסם אותה כאשר מיד לכשתתקבל.