לקראת פרסום דירוג האשראי של מודי'ס: השקל נחלש לעומת הדולר והאירו

שער החליפין של השקל מול הדולר עומד כעת על 3.66 שקלים למטבע, עלייה של 0.4% מתחילת היום • הירידה בשער השקל בולטת במיוחד לאור מצב הדולר בעולם, שממשיך לאבד גובה מול מטבעות אחרים

מה קרה לשקל? / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
מה קרה לשקל? / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

השקל ממשיך להיחלש לעומת הדולר האמריקאי והאירו, כמה שעות בלבד לפני שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם את נתוני האינפלציה האחרונים. לפי התחזיות הנתונים החדשים אמורים להוריד רק במעט מאוד את קצב האינפלציה השנתי - תחזית לכ-5% שנתית לעומת 5.2% כרגע.

● כפול מזמן הנסיעה היום: אולי לא כדאי לחגוג את השקת קווי הרכבת הקלה
מאמצי שכנוע עד לרגע האחרון: כך נערכים באוצר להודעה על דירוג האשראי של ישראל 

שער החליפין של השקל מול הדולר עומד כעת על 3.66 שקלים למטבע, עלייה של 0.4% מתחילת היום. שער החליפין של השקל מול האירו עומד כעת על 4.04 שקלים, עלייה של יותר מחצי אחוז מתחילת היום.

הירידה בשער השקל בולטת במיוחד לאור מצב הדולר בעולם, שממשיך לאבד גובה מול מטבעות אחרים. אינדקס הדולר (DXY INDEX) האומד את מצב הדולר מול המטבעות הזרים בעולם נמצא בשפל של כמעט שנה. המדד עומד כעת על קצת פחות מ-101 נקודות, מה שלא קרה מאז אפריל שנה שעברה.

נזכיר כי בהמשך היום צפוי להתפרסם דירוג האשראי של חברת מוד'יס לישראל. הדירוג הנוכחי חשוב במיוחד לאור האזהרה שהוציאה החברה לפני כחודש שממנה עולה החשש מהחקיקה המשפטית כפי שהוצגה. דירוגה הנוכחי של ישראל עומד על A1 עם אפיק אשראי חיובי וקיים חשש שלאור המשבר הפוליטי שאליו נקלעה ישראל בחודשים האחרונים האפיק החיובי ישתנה.