באוצר נערכים לתבוע את ההסתדרות על שביתת הענק במשק

השר בצלאל סמוטריץ' ביקש מפקידי האוצר לערוך אומדן כלכלי לנזקי השביתה למדינה, "לשם היערכות לתביעתם מיוזמי השביתה האחראים להם" • עוד קרא סמוטריץ' לציבור האזרחים "לתבוע את נזקיהם באופן ישיר" מההסתדרות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: אוליביה פיטוסי, "הארץ"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: אוליביה פיטוסי, "הארץ"

שבוע אחרי השביתה הכללית יוצאת הדופן של ההסתדרות והמעסיקים הגדולים במשק כמחאה על החקיקה המשפטית של הממשלה, הכריז שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על מתקפת נגד כלפי יוזמי השביתה.

תוכנית הדיור של האוצר נחשפת: הלוואות מדינה נוחות לרוכשים והטבות לקבלנים | בלעדי
כשישראל כבר לא מנסה לעמוד ביעד האינפלציה | פרשנות 
הריבית עלתה שוב: בכמה יקפוץ ההחזר הממוצע על המשכנתה?

סמוטריץ' הנחה את אנשי משרדו השבוע להיערך לתבוע את ההסתדרות על הנזק הכלכלי למשק, וכן הורה שלא לשלם שכר לעובדי הציבור שהשתתפו במחאה בגין שעות השביתה. לדבריו, העובדים יוכלו לתבוע את השכר מההסתדרות, שמחזיקה קרן שביתות לאירועים מסוג זה.

עם זאת, סמוטריץ' צפוי להיתקל בהתנגדות מצד המעסיקים הציבוריים, כמו מרכז השלטון המקומי, שהודיעו כבר לאוצר כי לא יפגעו בשכר העובדים, שיצאו להשבתה בהוראת הממונים עליהם.

לשכתו של סמוטריץ' פרסמה הודעה לפיה השביתה הייתה "פוליטית, פראית ובלתי חוקית". לדבריו, "החוק קובע כי מלבד אי-תשלום שכר לעובד ששבת, שביתה בלתי חוקית היא שביתה לא מוגנת, ועל מי שיזם או היה חלק ממנה לשאת בתוצאותיה ולשלם את הנזקים שנגרמו בגינה".

עוד קרא סמוטריץ' לציבור האזרחים "לתבוע את נזקיהם באופן ישיר" מההסתדרות, במקרה שנפגעו מהשביתה, למשל בעקבות ביטול טיסות.

מעבר לקריאה לתביעות אזרחיות, סמוטריץ' מתכונן גם לתביעה חסרת תקדים של המדינה נגד ההסתדרות. הוא ביקש מפקידי האוצר לערוך אומדן כלכלי לנזקי השביתה למדינה, "לשם היערכות לתביעתם מיוזמי השביתה האחראים להם".