ירידה צפויה במחיר הדלק בסוף השבוע

הפחתת מס הבלו על הדלק על ידי הממשלה צפויה לגדול ב-10 אגורות לליטר בנזין לאורך חודש אפריל • ההפחתה מגיעה למרות שמחיר הנפט בעולם ירד החודש וצפויה לעלות לקופת המדינה כ-130 מיליון שקל באובדן הכנסות

תחנת דלק / אילוסטרציה: Shutterstock, OH_HO
תחנת דלק / אילוסטרציה: Shutterstock, OH_HO

מחיר הדלק צפוי לרדת בשבת: הפחתת מס הבלו על הדלק על ידי הממשלה תוגדל ב-10 אגורות לליטר בנזין לאורך חודש אפריל - כך עולה מצו שפרסם היום (ד') להערות הציבור שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'.

לקראת אישור סופי: תקנות החלופה לתמ"א 38 פורסמו להערות הציבור - מה הן קובעות?
צמצום המזומן לחלפני כספים: הרפורמות שאוחנה מפצל מחוק ההסדרים

כיום עומד המחיר המרבי בתחנות הדלק על 6.81 שקל לליטר בנזין. שנה בדיוק עברה מאז קבעה הממשלה (הקודמת) הפחתת מס זמנית על הבלו, בעקבות זינוק במחירי הנפט בעולם עם פרוץ מלחמת אוקראינה. מאז הוארכו ההוזלות על הדלק בהיקפים שונים.

אלא שהפעם, סמוטריץ' הורה על הגדלת הטבת המס על הדלק בחודש אפריל למרות שמחיר הנפט בעולם ירד החודש. מחיר חבית נפט מסוג ברנט ירד ב-7% בחודש האחרון ונסחר כעת סביב 78 דולר. מנגד, השקל נחלש מול הדולר ביותר מ-2% החודש.

הפחתת המס באפריל צפויה לעלות לקופת המדינה כ-130 מיליון שקל באובדן הכנסות. לפני השינוי, חלה במרץ הפחתה של 46 אגורות לליטר בנזין, שאמורה הייתה לפחות ל-13 אגורות בלבד באפריל. כלומר, הדבר היה מביא להתייקרות של הדלק בתחנות, על אף הוזלת הנפט בעולם. כעת, ההפחתה הכוללת תגדל ל-56 אגורות לליטר באפריל, ואם לא תורחב פעם נוספת, היא תקטן להנחה של 13 אגורות מהמס על בנזין, ממאי ועד סוף השנה.