ענקית המחשוב סיסקו רוכשת סטארט-אפ ישראלי בכ-200 מיליון דולר

סיסקו תרכוש את סטארט-אפ הסייבר הישראלי לייטספין, שמספק אבטחת מידע לתשתיות ענן • סכום הרכישה הוא פי 4 מהשווי שהונפק לחברה ביוני 2021, אז גייסה לפי שווי של 46 מיליון דולר

מייסדי  לייטספין. מימין: אור אזרזר, סמנכל טכנולוגיות; ולדי סנדלר, מנכ''ל. / צילום: Lihi Binyamini
מייסדי לייטספין. מימין: אור אזרזר, סמנכל טכנולוגיות; ולדי סנדלר, מנכ''ל. / צילום: Lihi Binyamini

סיסקו תודיע אחר הצהריים (ד') על רכישת הסטארט-אפ הישראלי לייטספין, חברת סייבר המספקת אבטחת מידע לתשתיות ענן ומתחרה בין השאר בחברות כמו וויז, אורקה ואקווה סקיוריטי. סכום הרכישה מוערך בכ-200 מיליון דולר, פי ארבע מהשווי שנופק לחברה הצעירה ביוני 2021, אז היא גייסה לפי שווי של 46 מיליון דולר, כך על פי מאגר המחקר PitchBook.

בבנק אוף אמריקה מזהירים: זו הבועה הבאה שעלולה להתפתח 
הביומד בין משבר עולמי לישראלי: "יש סיכון שהסקטור המקומי יימחק" | ניתוח 
בשורה רעה למערב: ​רוסיה ואיראן מעמיקות את שיתוף הפעולה בסייבר 

בין המרוויחים הגדולים: היזמים ולדי סנדלר ואור אזרזר, קרן ההון סיכון של מייקל דל, המיוצגת בישראל על ידי יאיר שניר, וקרן אייבקס שמנוהלת בישראל על ידי ניקול פריאל וגל גיטר.

זו הרכישה הראשונה של סיסקו בישראל מ-2021, אז רכשה את חברות מחשוב הענן אפסגון וסדונה נטוורקס. חברת הענק האמריקאית נודעה ברכישותיה בתחום מתגי התקשורת והחומרה בישראל בעשור הראשון והשני של האלף הנוכחי, ובשנים האחרונות היא מרחיבה את פעילותה בתחום ניטור פעילות ענן וסייבר, ומעבה את משרדיה בתל אביב. לאחרונה העבירה את 200 עובדיה בתל אביב מרכישותיה הקודמות - בהן גם ליבה, קלאודלוק ופורטשיפט - למשרד בין שתי קומות למגדל במתחם מידטאון בתל אביב.

מתחרה בוויז, אורקה ואקווה הישראליות

לייטספין הוקמה בידי ולדי סנדלר, המשמש כמנכ"ל ואור אזרזר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שהתמחו תחילה כ"האקרים לבנים", כלומר מומחי אבטחה המזהים פרצות על ידי חדירה לתשתיות ענן. סנדלר עבד בעברו בג'נרל אלקטריק ובסטארט-אפ של ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, סיימוטיב. אזרזר עבד במשרד ראש המשלה. על פי PitchBook, החברה מעסיקה כיום 43 עובדים בישראל וארה"ב. מהחברות סיסקו ולייטספין לא התקבלה תגובה לידיעה.

החברות הפועלות בתחום - בהן לייסוורק ופאלו-אלטו נטוורקס האמריקאיות, לצד לייטספין, וויז, אורקה ואקווה הישראליות - מתמחות בפתרון פרואקטיבי שנועד לזהות מראש כשלים בהגנה על תשתיות הענן על סמך קריאת הנתונים וההגדרות שמגיעים מאותו הענן. הן מתמחות בפתרונות נטולי "אייג'נטים", או סוכני תוכנה, על גבי השרתים בענן וכך מאפשרות הטמעה מהירה של פתרונות אבטחה. בעבר אמר המייסד ולדי סנדלר כי היתרון במערכות ההגנה שלה היא היכולת לסמן לארגונים את הפגיעויות הקריטיות ביותר ולסמן מסלולי תקיפה אפשריים. בין לקוחותיה: ענקית התשלומים הישראלית ראפיד ושירות המוניות גט.

בתחילת השבוע התייחס מנכ"ל סיסקו ישראל אורן שגיא לחקיקת המהפכה המשפטית ולמחאה בכנס של בזק בינלאומי: "כמנכ"ל של חברה שמעסיקה 850 איש בישראל, וגם כאזרח, הורה וכקצין במילואים, אני יכול רק לקרוא בפורום הזה: אנחנו עם אחד ועלינו לראות איך אנחנו בונים את הגשרים, ושומרים שהפצע הזה יתאחה כי בסוף אין לנו אפשרות אחרת".

עוד אמר שגיא: "אם המטרה שלנו כסיסקו העולמית היא בניית גשרים לאפשרי, אז אנחנו חייבים לוודא וזה לא משנה אם ימין או שמאל, חרדים או חילוניים, בסוף אין לנו מדינה אחרת. עד אמצע הלילה אנשים הפגינו מדם לבם, ומהצד השני יש כאן צד שכולו נסער - חייבים למצוא את הדרך, אני שומע כרגע שיש שביתה כללית החל מעכשיו, נקווה לימים יותר טובים".