זו העיר ש"הסופר-עשירים" הכי אוהבים לגור בה

דוח של חברת הדאטא אלטרטה חושף כי 21,714 אנשים בעלי הון בשווי גבוה במיוחד מחזיקים בבית מגורים ראשון או שני בניו יורק • אילו עוד ערים בעולם נכנסו לרשימה?

ניו יורק / צילום: Shutterstock
ניו יורק / צילום: Shutterstock

לא רק "העיר שאף פעם לא ישנה" - ניו יורק ידועה גם כמיקום המועדף ביותר על "הסופר-עשירים". דוח שנערך לאחרונה על-ידי חברת הדאטא אלטרטה חשף כי 21,714 אנשים בעלי הון בשווי נקי גבוה במיוחד ("אולטרה-גבוה" - עם נכסים נזילים ששווים מעל 30 מיליון דולר) מחזיקים בבית מגורים ראשון או שני בעיר. 

ניתוח טכני: זה הרגע שבו נדע לאן הולך שוק המניות האמריקאי 

על-פי הדוח, ארה"ב רושמת יותר ממחצית מ-10 הערים עם המספר הגבוה ביותר של בעלי בתים עם שווי אולטרה-גבוה, כשחוץ מניו יורק גם לוס אנג'לס, מיאמי, סן פרנסיסקו, שיקגו, וושינגטון נכנסות לרשימה. בארה"ב יש הכי הרבה עשירים, עם כמעט 22 אלף אינדיבידואלים - נתון שלדברי אלטרטה משקף את גודל שוק העושר האמריקאי ואת המגוון הגאוגרפי והעסקי שלו.

מיד אחרי ניו יורק, לונדון והונג קונג נמצאות במקומות השני והשלישי בהתאמה. פריז, לעומת זאת, מדורגת במקום ה-13.

לונדון היא העיר המועדפת על כ-15,907 אנשים בעלי הון גבוה במיוחד שמשתמשים בה כמקום המגורים העיקרי או כביתם המשני, על-פי הדוח. הונג קונג משמשת כמקום מגורים ראשוני של האוכלוסייה העשירה (כ-15,175 איש) בעיקר בזכות קשריה לסין, אך גם בזכות המיסוי הנמוך שלה ומעמדה כמרכז שירותים פיננסיים עולמי. בייג'ינג עקפה את סינגפור, והן נכנסו לעשירייה במקומות השביעי והשמיני בהתאמה.

גידול בביקוש לנכסים גדולים 

באלטרטה מאמינים כי מגפת הקורונה הדגישה את הערך ואת החשיבות של כיצד והיכן אנו מבלים את זמננו. כתוצאה מכך, גדל הביקוש לנכסים ולמתחמים גדולים יותר שיכולים להכיל משפחה מורחבת, נכסים שהיסטורית היה קשה יותר למכור. משפחות עשירות נוסעות כעת עם השפים, המחנכים, המאמנים וצוותים פרטיים שלמים, כדי להבטיח לעצמן את השירותים הדרושים שיעמדו בלוח הזמנים ובמיקום. עם פתיחתם מחדש של הגבולות, הגברת הנסיעות והטכנולוגיה המתקדמת, הגמישות הופכת חשובה יותר ויותר לאנשים אמידים.

בעולם של פוליטיקה הפכפכה, תחזיות כלכליות לא ברורות, במקביל לשינויים חברתיים וטכנולוגיים מהירים, ההעדפות של האוכלוסייה העשירה לגבי איך ואיפה הם חיים משתנות ללא הרף. עם זאת, החשיבות של 'בית' עבור העשירים - בין אם מדובר בחוף מבטחים עבור המשפחה, במקום עבודה או בחופש ובריחה - נשארה גבוה כתמיד. יתר על כן, הפיתוי של העיר - אם מסיבות עסקיות, תרבותיות, משפחתיות או של סגנון חיים - נשאר גם הוא גבוה ומניע את הביקוש ברחבי העולם שוק נדל"ן יוקרה למגורים, מסביר הדוח.

10 הערים המבוקשות לפי הדוח:

1. ניו יורק
2. לונדון
3. הונג קונג
4. לוס אנג'לס
5. מיאמי
6. סן פרנסיסקו
7. בייג'ינג
8. סינגפור
9. שיקגו
10. וושינגטון