תערוכה חדשה על שינה ויקיצה שחייבים לראות וקונצרט של פסנתרן כוכב שצריך לשמוע

באולם החדש של עמותת "פליציה בלומנטל" למוזיקה יקיים הפסנתרן הישראלי-בלגי טל וולקר רסיטל מיוחד מיצירות מלחינים צרפתיים מוכרים • את תערוכתו החדשה "ימים לבנים" בגלריה לאמנות עכשווית ברמת השרון הקדיש ליאור גריידי למחזוריות השינה והיקיצה • הוא מציג בה קיר עשוי כריות לבנות, ביניהן זוג כריות רקומות עם תפילת היקיצה היהודית

ליאור גריידי, ללא כותרת, 2023
ליאור גריידי, ללא כותרת, 2023

תערוכה
ימים לבנים
ליאור גריידי

היכן: גלריה לאמנות עכשווית
אוצרת: רווית הררי
כתובת: שד' ויצמן 20, רמת השרון
טלפון: 03-5489346/8
ימים ושעות פעילות: שני עד חמישי - 9:00-17:00, שישי ושבת - 10:00-14:00

החודש נפתחו בגלריה לאמנות עכשווית ברמת השרון שלוש תערוכות יחיד שאצרה רווית הררי, כולן חוקרות את המרחב הביתי, הזיכרון והגוף. אחת מהן היא של האמן ליאור גריידי (56). עבודותיו בפיסול, וידיאו וצילום עוסקות בייצוג תרבותי, לאומי, קווירי, מזרחי ומסורתי, תוך שימוש באובייקטים יומיומיים ודימויים סמליים.

את תערוכתו החדשה "ימים לבנים" הקדיש גריידי למחזוריות השינה והיקיצה. היא כוללת סדרת רישומים ומיצב שהאמן בנה במיוחד לחלל הגלריה - קיר עשוי כריות לבנות. על זוג כריות רקומה תפילת היקיצה היהודית. הכריות מגובבות זו על זו באופן המזכיר שקי חול שנועדו לספק הגנה בעת אסון. לצד המיצב תלויים 20 רישומי הטבעות ידיו של האמן בפיגמנט כחול ובשמן על נייר.

גריידי עזב את ישראל לטובת ניו יורק בגיל 30. לאחר 17 שנה, הוא שב לישראל. לאורך השנים הוא הציג בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות, בין השאר בגלריה הלאומית לפורטרטים של מוזיאון הסמית'סוניאן בוושינגטון, במוזיאון חיפה, במוזיאון אשדוד ובמוזיאון תל אביב. שווי עבודותיו של גריידי הוא בין 1,000 דולר לכ־9,000 דולר.


מופע
השקת האלבום "פורה, פולנק, מסייאן: פרלודים ונוקטורנים"
טל וולקר

מתי: מוצ"ש 1.4 בשעה 20:00
מחיר: 80-60 שקלים
אורך המופע: כשעה וחצי
איפה: סטודיו אנט, שביל המרץ 2, תל אביב
טלפון: 03-6201185
זמינות כרטיסים באתר: www.fbmc.co.il

במוצ"ש הקרוב יתקיים בת"א רסיטל מעניין לפסנתר, בביצועו של הפסנתרן הישראלי־בלגי טל וולקר (Walker).

הרסיטל ייערך ב"סטודיו אנט", אולם קאמרי חדש בדרום תל־אביב. סטודיו זה הוא הבית החדש של עמותת "פליציה בלומנטל" למוזיקה, והוא מציע מגוון עשיר של מופעים קאמריים באווירה אינטימית וביתית.

הסטודיו ממוקם בין בתי מלאכה, גלריות וחללי עבודה של אמנים, מאחורי רחוב שוקן בתל־אביב, ומשתלב היטב בנוף האמנותי־אורבני של האזור.

הפסנתרן

טל וולקר הוא פסנתרן קונצרטים עם רפרטואר רחב, שמתמחה במוזיקה צרפתית מהמאות ה־19 וה־20 (פורה, דביסי, ראוול ואחרים). הוא למד בישראל, הולנד וצרפת, והופיע ברחבי אירופה כסולן וכנגן קאמרי.

בין היתר הוא ייסד סדרת קונצרטים וכיתות אמן באנטוורפן, בה הופיע עם שורה ארוכה של מוזיקאים אורחים. בנוסף הוא תלמיד דוקטורט בקולג' המלכותי למוזיקה בלונדון.

הרסיטל

הרסיטל הוא אירוע השקה ישראלי לאלבום החדש של וולקר, "פורה, פולנק, מסייאן: פרלודים ונוקטורנים", שהוקלט בפריז בשנה שעברה. הוא מוקדש לפרלודים ונוקטורנים לפסנתר שנכתבו בידי מלחינים צרפתיים בתחילת המאה העשרים. "נוקטורן" ("מוזיקת לילה") הוא קטע סולו שנושא בדרך כלל אופי לירי יחסית, ו"פרלוד" הוא מיניאטורה בעלת אופי אלתורי. התכנית תכלול שלושה מחזורי יצירות: תשעה פרלודים של גבריאל פורה (כ־25 דקות), שמונה נוקטורנים של פרנסיס פולנק (כ־20 דקות) ושמונה פרלודים של אוליבייה מסייאן (כ־35 דקות). התכנית נעה ממוזיקה רומנטית יחסית (פורה) אל מוזיקה מודרנית יותר (מסייאן), מה שהופך אותה למגוונת למדי מבחינה סגנונית. האלבום של וולקר זמין כולו להאזנה ביוטיוב, כך שאפשר להתכונן לקונצרט בבית בקלות ובנוחות.