בהשפעת חוסר ההיענות למתווה הנשיא: השקל ממשיך להיחלש מול הדולר והאירו

הדולר ממשיך להתחזק מול השקל, עולה היום ב-1% ועומד על שיעור נוכחי של 3.66 שקלים לדולר • גם מטבע האירו מתחזק ביותר מ-1.2% ונסחר בעת זו ב-3.88 שקלים • בין הסיבות: העלאת הריבית הנוספת בגוש האירו והמתווה הסתום ברפורמה המשפטית

אחרי שנסק, השקל נחלש שוב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אחרי שנסק, השקל נחלש שוב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המטבעות מתחזקים לעומת השקל, בעיקר בגלל המתווה הסתום ברפורמה המשפטית, אך לא רק.

הדולר ממשיך להתחזק מול השקל, עולה היום ב-1% ועומד על שיעור נוכחי של 3.66 שקלים לדולר. גם מטבע האירו מתחזק ביותר מ-1.2% ונסחר בעת זו ב-3.88 שקלים.

המשקיעים מנסים ללמוד מקריסת הבנקים, ולנחש את עתיד הריבית 
הוויכוח שלאחר התמוטטות בנקים בארה"ב: להתערב או לא להתערב | ניתוח
כוונה טובה, נזק אדיר: היכולת להגיע להסכמות ירדה אחרי מתווה הנשיא | טור סופ"ש

רונן מנחם, כלכלן ראשי בבנק מזרחי טפחות מוסר לגלובס כי "היות והן הדולר והן האירו מתחזקים מול השקל הרי מדובר בהשפעה חזקה בסיפור המקומי". מנחם סבור שהגורם העיקרי הוא כמובן המשבר הפוליטי: "נראה כי להמשך המבוי הסתום בסוגייה המשפטית, סוגייה המסעירה את הציבור בישראל וגם בעולם, יום לאחר שמתווה הנשיא לא נענה, יש השפעה על כך".

בנוסף, מנחם מדגיש כי גורמים חיצוניים גם מהווים פקטור בשוק המט"ח, "העלייה בריבית הבנק באירופה שפורסמה עכשיו מחזקת את האירו לעומת השקל. גם בפיחות מול הדולר קיימים מספר גורמים. כאשר הפיחות נובע בין השאר מהירידות של החוזים כעת במסחר בארה"ב. על פי רוב יש קשר ישר בין הירידות בוול סטריט לבין היחלשות השקל".

כשכל הגורמים הללו פועלים יחדיו ונוסיף לכך גם את המתיחות הביטחונית, אין תמה שהשקל יורד, כך לפי דברי מנחם. הוא מסכם כי עדיין, מילת המפתח הינה תנודתיות. כל שינוי לטובה בגורמים שצויינו ובראשם הסוגייה המשפטית יוכלו להפוך את כיוון השקל.