מימון ישיר: עליית הריבית והאינפלציה הקפיצו את הרווח אך גם את הסיכון

מימון ישיר פרסמה את הדוחות הכספיים לשנת 2022 בהם רשמה את הרווח השנתי הגדול בתולדותיה - 244 מיליון שקל, זינוק של 35% • תיק האשראי של החברה חצה לראשונה את הרף של 5 מיליארד שקל, ההכנסות מריבית והצמדה בגין מתן אשראי והלוואות זינקו ב־83% לעומת שנת 2021

ערן וולף, מנכ''ל מימון ישיר / צילום: גבע טלמור
ערן וולף, מנכ''ל מימון ישיר / צילום: גבע טלמור

היחסים המתוחים בין התועלת הכספית שהביאה עליית הריבית לסיכון ולחשש מפני כשלי אשראי מאפיינים גם גופים פיננסיים נוספים ולא רק את הבנקים ואת חברות כרטיסי האשראי. מימון ישיר, חברת המימון הצרכני המתמחה במתן הלוואות לרכישת רכב, פירסמה ביום ראשון את דוחותיה הכספיים לשנת 2022 והם מגלים זינוק גדול בהכנסות וברווח הנקי. החברה רשמה את הרווח השנתי הגדול בתולדותיה - 244 מיליון שקל, זינוק של 35%.

הבנק מסן פרנסיסקו שמדאיג את וול סטריט: האם פירסט ריפבליק הוא הבא לקרוס? 
שכר 17 מיליון שקל למנכ"ל מטריקס: "התוצאות מעידות: הובלה מקצועית" 
מנכ"ל צים לאחר עוד שנה מצוינת: "ברור שלא נוכל להציג אותם רווחים"

הציבור עוד לא הפנים את השלכות האינפלציה

במימון ישיר, שבשליטת קבוצת צור שמיר, נהנו כמו הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מגידול בתיק האשראי, המלמד כי הציבור הישראלי בכללותו עוד לא הפנים את השפעות עליית הריבית והאינפלציה. בעוד שתיק האשראי חצה לראשונה את הרף של 5 מיליארד שקל, ההכנסות מריבית והצמדה בגין מתן אשראי והלוואות זינקו ב־83% לעומת שנת 2021 לסכום של 643 מיליון שקל. במימון ישיר חלק ניכר מההלוואות צמודות למדד המחירים לצרכן, וזה קפץ אשתקד ב־5.3%.

בצד השני, היקף הוצאות הפסדי האשראי ב־2022 עלה בשיעור של כ־106% ביחס לשנה שלפניה ומימון ישיר הפרישה 111 מיליון שקל. בחברה ציינו בין הסיבות לכך, גידול של 34% בתיק ההלוואות בסיכון (הלוואות החברה בתוספת יתרת ההלוואות ששווקו למקס וכאל) וכן עלייה כללית ברמת הסיכון בשוק, עקב עליית הריבית החדה והעלייה החדה ברמת המחירים במשק, שהביאו לעליה בנטל ההוצאה החודשית של משקי הבית.