"מאמינה בהידברות ובפשרה, המשותף שלנו גדול כל כך מהמפריד"

כך אמרה מו"ל גלובס אלונה בר און בכנס הצערים המבטיחים של גלובס שנערך בפעם ה-17 בשבוע שעבר • "אני יודעת לומר בגאווה עצומה שאנו בגלובס משתדלים מצד אחד להביא את כל הקולות לשיחה ומצד שני להניע את הצדדים להידברות ופשרה"

אלונה בר און, מו''ל גלובס / צילום: שלומי יוסף
אלונה בר און, מו''ל גלובס / צילום: שלומי יוסף

"זו השנה ה־17 שאנחנו נפגשים תחת המטריה של נבחרת 40 הצעירים המבטיחים של גלובס" , כך פתחה אלונה בר און, מו"ל גלובס, את הכנס. "זה תמיד אירוע משמח, מלא תקווה ואופטימיות. ועדיין, קשה לדבר אופטימיות כי בחוץ סערה ממש קשה. היה מוזר אפילו לחשוב איך בכלל אני אגיד משהו אופטימי, אז עשיתי מיקור חוץ ובשער של גלובס ראיתי טור של פרופ' דוד פסיג, הוא אמר את הדברים הבאים:

"אני לעומת רבים דווקא שמח. סוף סוף אנו מתפנים לעסוק בסוגיה שהשאירו לנו המייסדים של מדינת ישראל, זו לא סוגיה אינטלקטואלית אלא פצצת גרעין שהטמינו במגילת העצמאות... הפצצה ארוזה בצמד המילים יהודית־דמוקרטית מבלי להסביר בדיוק למה הם התכוונו. זו לא הייתה גחמה או טעות, הם התלבטו מאוד בניסוח והשאירו את זה לדורות הבאים".

הכירו את נבחרת המנהיגות המבטיחה של גלובס לשנת 2023
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "המהפכה האנרגטית תלווה אותנו בעשרות השנים הקרובות"

בר און אף התייחסה ל־40 הצעירים שנבחרו. "זו הרשימה המגוונת ביותר שהייתה עד עכשיו: 45% נשים, 18% דתיים וחרדים, 15% ערבים, 5% יוצאי אתיופיה. כל זה תוך שימת דגש על המגזר שלנו, כי אנחנו בסוף עיתון העסקים והכלכלה של ישראל.

"אני אישית התחלתי את המסע שלי בין כותלי בית הדפוס שכבר אין לנו. אני באה מבית ליברלי ששוכן בעומק של שמאל־מרכז־ציוני־חילוני ואני נשואה לאדם דתי שבא ממחוזות הימין, קוראים לזה ביביסטי ככל שאני יודעת. בעולמי אני פוגשת את החברה הישראלית על גווניה השונים ויש לי את היכולת לומר שהמשותף שלנו גדול כל כך מהמפריד. זו הסיבה שאני מאמינה גדולה בהידברות.

"אני יודעת לומר בגאווה עצומה שאנו בגלובס משתדלים מצד אחד להביא את כל הקולות לשיחה ומצד שני להניע את הצדדים להידברות ופשרה. זה אף פעם לא תפקיד אופטימלי בעת משבר, אבל זה התפקיד שלנו. אני רוצה לומר מילות תודה והערכה למערכת גלובס ונעמה סיקולר העומדת בראשה".

בשלב הזה, בר און חזרה לדבריו של פרופ' פסיג. "מדינת ישראל חזקה דיה לעסוק בסוגיה. אני רק מתפלל שנעשה זאת בעצימות נמוכה, כלומר במילים קשות, בוטות, לא באלימות". לסיכום היא ציינה - "בערב הזה אנו רואים שיש מי שיכול לממש את זה".

גילוי מלא: האירוע בשיתוף צ'ק פוינט, דליוט, ארמיס ותנובה.