תמורת 33 מיליון שקל: הושלמה רכישת מחלבות רמת הגולן

בכניסה ראשונה של זנלכל לשוק החלב, חברת ייצור ושיווק שימורים הודיעה על רכישת מחלבות רמת הגולן • אומדן ההשקעות הצפויות במחלבה בשנה הקרובה יעמוד על 5 עד 10 מיליון שקל

מחלבות רמת הגולן / צילום: רפי קוץ
מחלבות רמת הגולן / צילום: רפי קוץ

אחרי הקשיים אליהם נקלעה בחודשים האחרונים שהובילו להקפאת הליכים, מחלבות רמת הגולן נרכשה על ידי חברת זלנכל, המייצרת ומשווקת שימורי ירקות ופירות, תמורת 33 מיליון שקל. בדיווח לבורסה ציינה זנלכל  כי תרכוש את כל פעילות המחלבה, הכוללת את כל נכסי המחלבה, לרבות קווי יצור, עיבוד ואריזה, ציוד קבוע, נכס המקרקעין בקצרין בו ממוקם מפעל המחלבה, מלאי, קנין רוחני, מוניטין וזכויות אחרות, להוציא מזומנים וחובות לקוחות וכל זאת כשהם נקיים וחופשיים מכל חוב ושעבוד, נכון למועד ההשלמה.

כדי שהייצור לא ייעצר: שופרסל תזרים כסף למחלבות רמת הגולן
המאבק על הסימן הרשום: האם אמזון מביאה לישראל את הול פודס מרקט?
הסכם שופרסל־ספאר: התחרות על המדפים מתחזקת, מי ייפגע? | ניתוח

עוד ציינה החברה כי אומדן ההשקעות הצפויות במחלבה בשנה הקרובה יעמוד על 5 עד 10 מיליון שקל. אריק שור ייעץ לחברה בתהליך הרכישה. שור כיהן כמנכ"ל תנובה בין השנים 2009-2016, ובמגוון תפקידים בכירים בחברות כמו קניאל, חוגלה קימברלי ותדביק. במכרז התמודדה גם ויליפוד. בכוונת זלנכל להמשיך להעסיק את עובדי המחלבה בכל אתריה ולייצב את הפעילות המחלבה מבחינה תפעולית, טכנולוגית ומסחרית, והיא מציינת כי תבחן התקשרויות קיימות עם לקוחות וספקים.

מחלבות רמת הגולן מייצרת את המותג הפרטי של שופרסל, לצד קו המוצרים שלה, ולפי הערכות לא צפוי להיות שינוי בנושא המותג הפרטי לרשת קמעונאות המזון הגדולה בארץ. מדובר בכניסה ראשונה של חברת זנלכל לשוק החלב, אולם גורם בכיר בשוק מוצרי הצריכה מציין כי "הם תעשיינים אמיתיים. יש להם ניסיון במגע בין חומר גלם חקלאי לתעשיה. נכון שאין להם ניסיון עם חומר גלם מהחי, אבל יש להם את הניסיון והם יכולים לדבר עם החקלאים. הם מכירים תעשייה, הקימו חברה לתפארת והרכישה הזו מעוררת הערצה, כיוון שזו חברה תעשייתית שהחליטה להתרחב מתחומה לתחומים נוספים, ומדובר בסינרגיה בתחום הסחר והמכירות כי מדובר באותם הלקוחות".

עוד הוסיף הגורם הבכיר כי "שופרסל הוכיחה בכסף בתקופת הכינוס שחשוב לה שמחלבות רמת הגולן תתפתח ותהיה מחלבה גדולה וטובה. שיתוף הפעולה ביניהן רק יושבח ויגבר".

לפי הערכות, זלנכל תיקח את המחלבה קדימה, ובצעדים מדודים ירחיבו את סל המוצרים הלא מפוקח בנישות בהן יהיו להם ערך מוסף גבוה.

זלנכל הוקמה ב-1940 ונרכשה על ידי דב שינפלד בשנת 1947. ב-1983 הונפקה החברה בבורסה בתל אביב, בשנת 1988 רכשה את פעילות "פרי זה", וב-1998 רכשה את פעילות מפעל השימורים "יכין".