סמוטריץ' הורה לבחון את השלכות קריסת SVB על ההייטק הישראלי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע על הקמת צוות בראשות מנכ"ל משרדו שלומי הייזלר, עם נציגי בנק ישראל, רשות ניירות ערך ורשות החדשנות, שיבחן מהן ההשלכות של קריסת בנק ההייטקיסטים SVB על התחום בישראל •  זמן קצר לפני הקריסה, השר נפגש עם נציגי חברות ההייטק בישראל לדיון בנושא הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות קריסת סיליקון ואלי בנק בארצות הברית, הודיע במוצאי השבת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הקמת צוות לבחינת ההשלכות על ענף ההייטק הישראלי ולגיבוש המלצות לסיוע.

קריסת בנק SVB מהדהדת את משבר 2008. למה העניינים שונים הפעם? 
כל מה שצריך לדעת על הקריסה הדרמטית של בנק ההייטקיסטים | גלובס עושה סדר 
לחברת ורביט של תום ליבנה חשיפה של 100 מיליון דולר לבנק שקרס | בלעדי

בראשות הצוות יעמוד מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר. ישתתפו בו נציגי משרד האוצר, בנק ישראל, רשות ניירות ערך ורשות החדשנות.

לפי הודעת משרד האוצר, הצוות יהיה בקשר עם תעשיית ההייטק המקומית, הקרנות והמוסדות הפיננסים בישראל ובארה"ב לצורך קבלת נתונים וניתוח ההשפעה האפשרית על המשק הישראלי וככל שידרש, לגיבוש מענה לחברות הישראליות.

זמן קצר לפני קריסת הבנק, נפגש סמוטריץ' עם נציגי חברות ההייטק בישראל לדיון בנושא הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. בנושא הזה קיימות מחלוקות עמוקות בין אנשי ההייטק, שרואים בחקיקה סכנה לענף, לבין השר הנחשב לאחד ממובילי המהלך.

סמוטריץ' מסר כי" קריסת הבנק היא אירוע משמעותי הן לכלכלה האמריקאית והן לכלכלה הישראלית. הבטחנו לפעול לכך שהכלכלה הישראלית תהיה אי של יציבות וודאות במים הכלכליים הסוערים בעולם, וכך בעזרת השם נעשה. מדינת ישראל תעמוד לימין תעשיית ההייטק המקומית ותסייע לה לצלוח את המשבר ולהמשיך את תנופת הפיתוח והעשיה".