בעלת הפטנט שמקל על העבודה במטבח: "הבירוקרטיה לא נגמרת, אפשר להבין למה יזמים סוגרים פה עסקים"

טל טימור-הרוש ודוד טימור, מבעלי חברת Smoovee • "הקושי האמיתי בכל הסיפור הוא לפרוץ שוק שאינו קיים. זו לא מכונת קפה, שכולם יודעים מה זה ואם הם צריכים את זה או לא" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

טל טימור-הרוש ודוד טימור, מבעלי חברת Smoovee / צילום: יריב כרמלי
טל טימור-הרוש ודוד טימור, מבעלי חברת Smoovee / צילום: יריב כרמלי

"אנו נתקלים ברגולציה ובקושי עם התקנים בכל שלב בגדילה", אומרת טל טימור-הרוש, מבעלי חברת סמובי.

"זה התחיל עם הגנה על הפטנט בדמות רישום 'מדגם' ביבשות השונות והמשיך בסגרים השונים בארץ ואיתם המפעלים שעצרו פעילות. הפנייה למפעלים מחו"ל הפגישה אותנו עם שיא עליית מחירי הסחורות. היום אנחנו מבינים למה במדינה שלנו יזמים ויזמיות סוגרים עסקים כל שני וחמישי. הבירוקרטיה פשוט לא נגמרת".

Smoovee הוא מוצר חדשני המאפשר הזזה קלה ונוחה של מוצרי חשמל המונחים על משטחי עבודה במטבח. בכך הוא מאריך את חיי המוצר, שומר על ניקיון השיש ומשטחי העבודה. "אצלנו בבית, עוד מגיל קטן אני זוכרת את אבא דוד מאוד יצירתי - בכל בעיה ותחום אבא ימצא פתרון. אמא הייתה מתקשה להזיז את מוצרי החשמל במטבח, הן בזמן הבישולים מענייני נוחות והן מבחינת ניקיון סביב ומתחת למוצר.

"בשלב מסוים אבא החליט לפתור את הנושא ובנה משטח עץ מעוצב עם ארבעה גלגלים של כיסא. כך ישב המשטח אצלנו מספר שנים עד תקופת הקורונה שם נפל לנו האסימון שאולי באמת יש פה פתרון שאפשר לעשות ממנו עסק. הזמן הפנוי שלי ושל אבא דוד גרם לנו לצאת לדרך חדשה ללא ידע מקדים והנה אנחנו כאן מוכרים באלפים בארץ ורגע לפני יציאה למכירות בחו"ל".

יצירת אב הטיפוס היא תהליך מורכב - מהחומרים השונים ועד הגימור. "כשאתה גם טועה ולומד תוך כדי תנועה, זה לא נגמר. את ההרכבה של המוצר עצמו בתחילת הדרך, עשינו בבית. פטיש ודבק, מוצר מוצר. ככה מכרנו את 300 היחידות הראשונות. רק אחרי שהוכחנו היתכנות המשכנו הלאה. הקושי האמיתי בכל הסיפור הוא לפרוץ שוק שאינו קיים. אין עוד מוצר כמונו. זו לא מכונת קפה, שכולם יודעים מה זה ואם הם צריכים את זה או לא. אנחנו פורצים שוק חדש".

טל גדלה בשכנות גבעת נשר בצפון, והחיפוש הראשוני היה של ספקים באזור התעשייה ליד הבית. "זה אומנם אזור מתועש אבל הוא לא תמיד הכי מתקדם. עם הזמן התפרסנו גם למרכז. לא תמיד יש ברירה לצערנו ואנחנו משלמים על זה בזמן יקר. תוסיף לזה משרה מלאה ותינוק שהגיח לפני חצי שנה לעולם וכבר אתה צריך יותר שעות ביממה. אנו פעלים לצרף עובדים ונעזרים בבני משפחה באזורים שונים בארץ".

"את ההשקעה הראשונית", מספרת טל, "הבאנו מגיוס המונים. גייסנו כ־40 אלף שקל מחברים ומשפחה. ככה יצרנו ניסוי כלים ראשוני בתשלום. עד כה מכרנו למעלה מ־1,500 יחידות. אנחנו נמכרים היום באתרי הסחר המובילים בארץ, באתר שלנו, ומפה לאוזן.

"עד היום הציעו לנו מספר אנשים להשקיע במוצר בסכומים שונים. נכון שאי לקיחת משקיע הופך את הדרך לארוכה יותר, אך אין תחליף לידע שצברנו, לניסיון ולקשרים במהלך הדרך". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il