סקירת מט"ח | סיקור שוטף

היחלשות השקל מתמתנת: הדולר מתחזק ב-0.2% והאירו יציב

בשבוע שעבר השקל הגיע לשפל של שלוש שנים מול הדולר, התחזק שוב בחמישי, אך ביום המסחר האחרון הקערה התהפכה שוב, והמטבע האמריקאי קפץ כמעט שוב לרמות השיא • הירידות מסוף השבוע בוול סטריט צפויות להפעיל לחץ נוסף לטובת הדולר

סקירת מט''ח / צילום: Shutterstock
סקירת מט''ח / צילום: Shutterstock

היחלשות השקל מתמתנת: הדולר מתחזק כעת ב-0.2% לעומת היציג, ושערו עומד על 3.665 שקלים, והאירו יציב סביב 3.875 שקלים.

מוקדם יותר עם פתיחת שבוע המסחר הדולר התחזק בכ-0.7% ביחס לשער היציג שנקבע ביום שישי ונסחר סביב 3.684 שקלים. האירו התחזק בכ-0.2% ונסחר סביב 3.88 שקלים.

בשבוע שעבר הגיע השקל לשפל של שלוש שנים אל מול הדולר האמריקאי לרמות של 3.69 שקלים לדולר אחד, אך התחזק ביום חמישי בקרוב ל-2%. ביום שישי שוב הקערה התהפכה, והמטבע האמריקאי קפץ כמעט לרמות השיא מאמצע השבוע. בסוף השבוע נרשמו ירידות בוול סטריט, מה שצפוי להפעיל לחץ נוסף לטובת הדולר.

תיק "סולידי" עם תשואה של יותר מ-6%: האפשרויות שנוצרות מהירידות באג"ח | ניתוח 
פגיעה של מאות שקלים לכל חוסך: באוצר מנחיתים מכה על הפנסיות. ואיך מגיבים בהסתדרות? | ניתוח 
ניתוח טכני: מדד S&P 500 איבד את המומנטום וגל הירידות בדרך 

ביום שישי האחרון, דוח של אנליסטים בבנק ההשקעות גולדמן זאקס העריך כי הטלטלה העוברת על השקל עוד לא הסתייימה, זאת לאחר שפרמיית סיכון עבור השקל גדלה משמעותית לאחר מה שהם מכנים כ"סערה פוליטית מקומית".

המתאם ההדוק המתקיים בדרך-כלל בין מניות הטכנולוגיה העולמיות לבין השקל נשבר בסוף ינואר, ומאז הם נעים בכיוונים מנוגדים. הסטייה השלילית של השקל נמשכה גם כאשר בנק ישראל העלה את הריבית, מה שמצביע על תנודתיות גבוהה במיוחד בחודש האחרון. "הביצועים של השקל בחודש ינואר היו מהגרועים במטבעות החוץ מול הדולר", סיכמו בגולדמן זאקס את שוק המט"ח.