אינטל דחתה פגישה עם נציגי הממשלה להרחבת פעילותה בישראל

באינטל ביקשו להתרחק מהמחלוקת סביב הרפורמה המשפטית והעדיפו שלא לשמש כעלה תאנה במפגש עם נציגי הממשלה • מטרת הדיונים הייתה אמורה להיות בחינת שיתוף-פעולה לקבלת מענקים והטבות מס במקביל להשקעה של מעל 20 מיליארד דולר בישראל מצד החברה האמריקאית

בניין אינטל / צילום: Shutterstock
בניין אינטל / צילום: Shutterstock

על רקע הרפורמה שמקדמת הממשלה במערכת המשפט, אינטל ישראל ביקשה לדחות פגישה בין צוותי הייצור שלה וצוותים של משרד הכלכלה והאוצר, בשל החשש כי גורמים פוליטיים יעשו בפגישה שימוש על מנת לגרוף הון פוליטי. באינטל ביקשו להתרחק מהמחלוקת סביב הרפורמה המשפטית והעדיפו שלא לשמש כעלה תאנה במפגש עם נציגי הממשלה.

מתווה הפשרה של הנשיא: דילוג מעל מוקשים וכמה סיבות לתקווה | פרשנות 
סקר גלובס: אלה השינויים שהציבור רוצה לראות במערכת המשפט 
מכירת חיסול: שלוש עסקאות מהשבועיים האחרונים מסמלות את העידן החדש בהייטק | ניתוח

באינטל ביקשו לפגוש את נציגי הממשלה החדשה על מנת להתחיל דיונים הקשורים בשדרוג מערך הייצור שלה, כפי שהיא עושה בימים אלה גם במדינות נוספות דוגמת גרמניה ואוהיו בארה״ב. מטרת הדיונים: בחינת שיתוף-פעולה עם הממשלה לקבלת מענקים והטבות מס במקביל להשקעה של מעל 20 מיליארד דולר בישראל מצד החברה האמריקאית.

כל כמה שנים נדרשת אינטל, כמו מפעלי ייצור שבבים אחרים בעולם, לשדרג את מפעל הייצור שלה או לבנות מפעל חדש על מנת לייצר שבבים בטכנולוגיה חדשה יותר. במקביל, עלות הקמה של מפעל מזנקת בהתאם. למפעל החדש שנבנה בימים אלה בקרית גת ,פאב 38 (Fab 38), נדרשים לפחות 10 מכונות ייצור בטכנולוגיה אולטרה סגולית (EUV) שעלותן 150-200 מיליון דולר למכונה. בפעם האחרונה שהמדינה העמידה התחייבויות לאינטל, היה זה בשנת 2019, אז קיבלה אינטל הטבות בשווי של 3.2 מיליארד שקל עבור הקמת מפעל בעלות של 10 מיליארד דולר.

חוק השבבים החדש בארה״ב ותכניות תמריצים באיחוד האירופי, בצירוף חוסר היציבות הפוליטי בישראל והמחאה על רקע הרפורמה המשפטית שמים את אינטל ישראל במקום לא ברור, ומעניקים עבור ההנהלה העולמית סיבות נוספות מדוע לבחור דווקא במדינות כמו גרמניה, אירלנד או ארה״ב להקים בהם את מפעליה הבאים.

מאינטל לא התקבלה תגובה לידיעה.