תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"המט"ח בעסקים הופך ממסובך לפשוט": הפלטפורמה של אוקורה

חברת okoora מציעה פתרונות ליבואנים וליצואנים המתקשים בהתמודדות עם מטבע חוץ והשלכותיו על הפעילות העסקית • "יבואן או יצואן לא צריך להפסיד כסף כתוצאה מאי-ניהול או מקשיי תפעול של מט"ח", אומר בני אברהם, המנכ"ל, שמספר גם על השינוי שעברה החברה, הכולל גיוס עובדים המתמחים במט"ח ואימוץ טכנולוגיה מתקדמת

צילום: Canva
צילום: Canva

הכתבה מטעם Okoora

כמעט כל אחד ואחת מאיתנו חווה תסכול בהתנהלות מול הבנק, כלקוח פרטי או עסקי, כך אומר בני אברהם, מנכ"ל חברת הפינטק אוקורה (Okoora), הפועלת בתחום המט"ח. לדבריו, "פעמים רבות קיים קושי ליצור קשר עם הסניף, הזמינות נמוכה, האפליקציה קורסת, העמלות גבוהות, העברות הכספים איטיות, האישורים מתעכבים ואין חיבור אוטומטי למערכות כספים ולהנהלת חשבונות. אם אתם יבואנים או יצואנים בעלי עסק קטן או בינוני - התסכול גובר שבעתיים בגלל תנודות בשערי מטבע", הוא מוסיף.

למה זה קורה? אברהם מסביר: "חברה מתחייבת לשלם מחיר מסוים בשקלים לספקים, ופתאום המטבע המקומי שלה נחלש מול השקל היציב (למשל, הייסוף של כ-4% מול הדולר מתחילת 2023), כך שהיא מפסידה כסף. בעלי עסקים מתחרטים על כך שלא ניצלו את המצב בו שער המטבע היה לטובתם או גילו שבשנייה שהשער היה לרעתם, הם הפסידו כסף בעסקה. התוצאה? שחיקה ברווחיות. שלא לדבר על הקשיים בהתנהלות הכספית במספר מטבעות שונים, במעקב ובניהול סיכונים".

באותה נשימה אומר אברהם כי "החברות הגדולות במשק זוכות בדרך כלל ליחס VIP מהבנק ומקבלות שירות מהמטה הראשי. אז מדוע עסקים קטנים ובינוניים צריכים לקבל יחס שונה?", הוא תוהה, "מדוע לא קיים פתרון ברמה התפעולית עם נגישות גבוהה ועם שירות מהיר וזול יותר?". בדיוק בתווך הזה, לדבריו, נכנס הפתרון של אוקורה.

האבולוציה של אוקורה: "שילוב בין מומחי מט"ח לפלטפורמה פורצת דרך"

חברת אוקורה (Okoora) היא סטארט-אפ טכנולוגי, שהופך את ההתמודדות עם מט"ח לפשוטה - Currency Simplified. השקל הוא מטבע בו משתמשים בישראל בלבד ורוב הסחורות והמוצרים הנצרכים בארץ נרכשים במטבע חוץ. חברות ישראליות מוכרות גם מוצרים ושירותים לשווקים זרים במטבע חוץ, אך הוצאותיהן הן בשקלים.

המשמעות היא שהשפעת המט"ח מורגשת בכל הענפים. עסקים, בין אם קטנים ובין אם גדולים, חייבים לטפל במשימות תפעוליות שונות כגון תשלומים, המרת מטבעות, טיפול בחשבוניות, ניהול תזרים - שחלק גדול מהן מבוצע בתהליכים ידניים. התנודתיות של שערי החליפין יכולה להוביל גם לסיכונים ולעלויות נוספות עבור עסקים. אוקורה, מסביר אברהם, מספקת כלי מרכזי המטפל בנושאים אלו עבור המגזר העסקי, הן מבחינת יעילות תפעולית וחיסכון בעלויות וניהול סיכוני מטבע.

צילום: Canva
 צילום: Canva

אוקורה לא נשענת רק על הפלטפורמה הטכנולוגית. לדברי אברהם, "העובדים שלנו הם אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר, המשתפים פעולה עם מומחי בנקאות וכספים, לשם יצירת פלטפורמה טכנולוגית העומדת בכל ההגבלות הרגולטוריות".

הוא מציין כי החברה עברה מאז הוקמה ב-2021 תהליך של אבולוציה: שילוב בין אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בתפעול וייעוץ של מט"ח בצוותא עם פלטפורמה נוחה ופורצת דרך; מארג אנושי איכותי ביחד עם טכנולוגיה מתקדמת. כפועל יוצא, השינוי האבולוציוני הביא לגיוס עובדים טובים ומקצועיים מתחום המט"ח והטכנולוגיה.

"אנחנו לא רואים סיבה שעסקים קטנים ובינוניים לא יקבלו שירות ניהול מטבע ברמה שנהנות ממנה כיום רק חברות ענק", אומר אברהם. "יבואן או יצואן לא צריך להפסיד כסף כתוצאה מאי-ניהול או מקשיי תפעול של מט"ח.

לא מעט מבין העוסקים בניהול מט"ח נתקלים במכשולים כמו עמלות גבוהות, תנודות מטבע וקשיים תפעוליים. כאן נכנסת לתמונה פלטפורמת ™Automated Business Currency Management - ABCM שלנו, המאחדת את כל הכלים הדרושים לסחר חוץ ומטבע חוץ, עם פיצ'ר של אלגוריתם למידת מכונה חכם, המנטר אוטומטית איומים והזדמנויות ועוזר לעסקים לעבור מטיפול בלבד בפעולות מט"ח לניהולן", כך כל הפעילות הזו הופכת ממסובכת לפשוטה", הוא מוסיף.

בשורה התחתונה מסכם אברהם: "הפלטפורמה כוללת מנועי תשלומים יוצאים ונכנסים, מנועי המרת מטבעות, כלים לניהול ספקים ומוטבים, שיתוף עובדים ומאפשרת בנייה של תשתית סליקה בינלאומית. הכלי ידידותי למשתמש ומאפשר ללקוחות לבצע את כל הפעולות היקרות הללו בעלות פחותה וללא עמלות. כמו כן, הפלטפורמה גם מאפשרת לנטרל סיכונים הנובעים מתנודות מטבע וניצול הזדמנויות בשוק".

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.