ניתוח טכני: עם כל הכבוד לריבית, זה מה שהשוק עשוי לעולל לכסף שלכם

השוק אולי מצוי במגמת עלייה, אבל המגמה קצרת-הטווח מתעתעת • המשקיעים חיכו בדריכות להחלטת הריבית אמש, אבל זה ממש לא הדבר העיקרי שצריך לעניין אותם

 

 

הכותב הוא מנתח טכני, בורסה גרף מקבוצת GUIDELINE 

מה זה ניתוח טכני?

שיטה לקבלת החלטת השקעה בשוקי ההון, שמתבססת על התנהגות השוק. הגרף הוא התוצאה הסופית של משוואת קבלת ההחלטות של כל המשקיעים בשוק, ובכך מגלם את כל המידע הרלוונטי להחלטה

בין אם אתם מגיע מהאסכולה הכלכלית או הטכנית. הדעה הרווחת היא שהריבית היא חזות הכול. כשהריבית עולה, השוק יורד; וכשהיא יורדת, השוק פונה צפונה.

אלא שניסיוני בשוק ההון לימד אותי אחרת. השוק מגיב לאירועים כלכליים באופן שבו הם מתפרשים על ידי המשקיעים. כלומר, שוק שנמצא בשיא יגיב לעליית ריבית או לחדשות כלכליות גרועות בשונה משוק שנמצא לאחר מהלך ירידות ארוך. מעבר לזה, שהתגובה לאירועים כלכליים יכולה ליצור זעזוע שיתברר כקצר-טווח, לאחריו יחזור השוק למגמה המקורית. ישנם כאלה המחסלים פוזיציות טרם ההודעה ואחרים נוקטים עמדה שונה בתכלית. ומה אתם אמורים לעשות?

הניתוח הנוכחי יהיה שונה מעט הפעם והוא יתבסס על הגרף היומי, שם הדינמיקה והמגמה שונה בתכלית השינוי מהמתרחש בטווחים הארוכים אותם אני תוקף מדי שבוע.

אז מה מספרים הנתונים

בגרף היומי אפשר לראות שוק המצוי במגמת עלייה. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה עולה וכל ירידה מוצאת את הקונים מגיעים במחיר גבוה יותר מזה שרכשו בעבר. גם נקודות השיא המייצגות את המוכרים מסודרות באופן זהה.

בדרך כלל, קיומה של מגמת עלייה מהווה תמריץ לקנייה, אלא שכאן המגמה קצרת-הטווח מתעתעת. היא חלק קטן ממגמה ארוכה יותר שאינה מצביעה על המשך העליות. ופה אפשר לראות את הקשיים ששוק המניות יתקל בהם. הקושי העיקרי הוא בהתנגדות הקיימת סביב 4,050 - 4,200. רמת התנגדות היא למעשה אזור המתאפיין בריכוז גבוה של מוכרים. כאלה שדעתם אודות השוק שלילית והם מנצלים את ההגעה למספרים הללו כדי להיפטר מסחורה. אז גם אם אתם אופטימיים, כדאי שתתנו להם מעט יותר כבוד.

מה השורה התחתונה?

ריבית או לא ריבית, זה לא באמת מה שחשוב. פעילות מול השוק משולה לפעילות מול הטבע. אם תרצו גלישת גלים, דאייה על מצנח רחיפה לא ממונע או טיפוס הרים. באף אחד מהמצבים הללו אינכם יכולים להשפיע אלא רק להבין את התנאים הנוכחיים ולהגיב אליהם בהתאם. ולכן עד כמה שעיניכם נשואות לריבית, תשאלו את עצמכם אם יש לכם תוכנית מסחר ברורה ותגובה מוכנה מראש לכל מה שהשוק עלול לעולל לכם. אחרת, השם ירחם.