בעלת אולם תצוגה לעיצוב הבית: "הריבית המטפסת מקשה לקחת הלוואות, וכל הזמן צריך לחפש מימון"

רויטל אמר קוואטרו, בת 44 מבאר שבע, אם חד-הורית + 2 • מנכ"לית קוואטרו דיזיין - המרכז לעיצוב הבית • "הצטרפתי ל'מחוברות', פורום נשות העסקים של באר שבע. פעילות הקהילה מהווה פלטפורמה לחיבור בין נשות עסקים ולקיים שיתופי-פעולה עסקיים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

רויטל אמר קוואטרו, מנכ''לית קוואטרו דיזיין - המרכז לעיצוב הבית / צילום: ארתור מזרובסקי
רויטל אמר קוואטרו, מנכ''לית קוואטרו דיזיין - המרכז לעיצוב הבית / צילום: ארתור מזרובסקי

"אני תלויה ביבוא וברגע שהוא מתייקר, כפי שקרה בשנים האחרונות ובפרט השנה החולפת, זה אומר שגם אני וגם הלקוחות משלמים יותר - וזה לחלוטין משפיע על עסקאות שנופלות ומתבטלות", משתפת רויטל אמר קוואטרו, מנכ"לית קוואטרו דיזיין־המרכז לעיצוב הבית. "עסקים קטנים חווים המון אתגרים שפוגעים בהם, כמו הארנונה שמתייקרת בכל שנה. וכמובן אי אפשר להתעלם ממשבר הקורונה שפגעה אנושות בעסקים השונים, בפרט אלו מהסוג שלי, שהיו חדשים ולכן לא קיבלו מענה או עזרה מהמדינה. ממש נפלתי בין הכיסאות".

קוואטרו דיזיין־המרכז לעיצוב הבית הוא אולם תצוגה המציע פתרונות עיצוב פנים לבית ולעסק עבור אדריכלים, מעצבי פנים, קבלנים, פרטיים ומוסדיים. "אולם התצוגה הוקם מתוך תשוקה לאסתטיקה עיצוב ורצון לבנות חלל שמעניק חוויית קנייה עם שירות וליווי צמוד", מסבירה רויטל.

לדבריה, "הריבית המטפסת מקשה לקחת הלוואות, וכל הזמן צריך לחפש ולהביא מימון מהבית. הצלחתי לדלג בין הטיפות ולשרוד את התקופה במאמץ של שיווק ללא הפסקה, הורדת מחירים, שפוגעת גם ברווח שלי כדי לשרוד ולהתאים את עצמי כל הזמן מחדש.

"אמנם באזור הפריפריה המחירים יותר נמוכים מהמרכז, אבל לנו, כבעלי עסקים, זה לא באמת משנה בשורה התחתונה. הרבה ספקים לא מגיעים באופן תמידי לדרום וקיימים פחות קווי חלוקה, כך שהחומרים מגיעים באיחור או לא מגיעים בכלל. כמו כן, ההיצע של הקליינטים קטן יותר. למשל, כשאני סוגרת עסקה באחד הישובים באזור באר שבע, באופן אוטומטי יש לי בעיה מול הספקים. מבחינתם, כמעט ולא שווה להם לספק לי משלוח עד לדרום, ולכן הם מייקרים משמעותית את עלות האספקה".

כאמור, עבור העסק של רויטל, כמו גם עסקים רבים נוספים, הקורנה הייתה מפנה: "החלו הסגרים, אבל אני המשכתי לשווק. אמרתי ללקוחות שהעבודה מהבית היא הזדמנות לארגן את אותו מחדש. אנשים פתאום היו צריכים חללי עבודה במרחב הפרטי שלהם כי התחילו לשהות יותר בבית. לכן, בעיני תקופת הקורונה הייתה טור הזהב של עולם הבנייה. אולם כעת, ישנם קשיים משמעותיים כי החומרים התייקרו באופן דרמטי, אנשים קיצצו מהחלומות שלהם לגבי הבית ולא מוציאים כסף בגלל המצב הכלכלי".

כבעלת עסק, רויטל הצטרפה בשנה שעברה ל"מחוברות", פורום נשות העסקים של באר שבע. "הפורום הוא יוזמה של חברת 'יעדים', החברה העירונית לפיתוח עסקי בעיר, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, מעוף מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה וחברת בנג'ו לפיתוח יזמות עסקית", היא מספרת. "פעילות הקהילה מהווה פלטפורמה לחיבור בין נשות העסקים, שיתופי-פעולה עסקיים ועידוד מיזמים משותפים לטובת הרחבת הפעילות העסקית. זה מקדם את העסקים כמו שלי בצורה משמעותית".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il