אב מאותגר טכנולוגית, גברים רוקדים עם שמפו: כך ממלא ההומור את הפסקת הפרסומות

שבע מתוך עשר הפרסומות המובילות השבוע משתמשות בהומור מסוגים שונים, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הקמפיין המושקע ביותר השבוע שייך לדיסקונט עם 1.3 מיליון שקל • הפרסומת של פרטנר מצליחה להתברג במדד באמצעות חסויות בלבד

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

כאשר ערכנו את סיכום מדד הפרסומות הזכורות והאהובות לשנת 2022, אחד האלמנטים הבולטים היה מספר הקמפיינים שהשתמשו בהומור, וההצלחה המשמעותית שלהם במדד - בעיקר כאשר היה מדובר בהומור מקורי שמבוסס על הזדהות הצופים. כמה פשוט, ככה קל.

על המסד הזה יושבות גם הפרסומות של ביטוח 9 בכיכובו של אודי כגן. הקמפיין שיצרו בגליקמן שמיר סמסונוב מספר את סיפורם של אב מאותגר טכנולוגית, ובנו שמנסה לחבר אותו לעולם הדיגיטלי כדי שיסגור מהלכים בעצמו - מסר שרלוונטי הן לדור ההורים, והן לדור הצעירים.

השבוע עלתה לאוויר פרסומת נוספת בסדרה, ובה האב נשלח לעמוד הבית, הוראה שהוא מפרש באופן מילולי, ומשם והלאה הכול הולך ומסתבך. מאחר שהצופה כבר מכיר את הקו, הכול כמעט צפוי לגמרי - אבל עדיין מצחיק. כך מתברגת הפרסומת - כמו קודמותיה בסדרה - במקום הראשון בדירוג האהדה (19.6%).

 

הפרסומת של דיסקונט מתמקמת גם השבוע במקום הראשון מבחינת זכירות, עם 11.9%. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זו גם הפרסומת המושקעת ביותר, עם 1.3 מיליון שקל. במקום השני נמצאת הפרסומת של סופר-פארם, שלרוב מתברגת נמוך יותר.

קמפיין סופר־פארם / צילום: צילום מסך
 קמפיין סופר־פארם / צילום: צילום מסך

הפרסומת, שמקדמת את אתר האונליין של הרשת, מציעה לצופים תמונת מראה אלכסונית של עצמם (ככה אתם נראים בזמן רכישה בטלפון), מלאת וריאציות הומוריסטיות. מהאם שהילד נמצא מאחוריה בזמן צחצוח השיניים, דרך הזרעונים והקונדום שנועד למנוע הבאת ילדים לא רצויים לעולם, ועד לגברים שרוקדים לכבוד השמפו - כל אחד יכול להזדהות עם הסיטואציה שרלוונטית לחייו, מה שמסייע לפרסומת להתברג במקום החמישי באהדה.

אם בחברת המזגנים טורנדו חששו מהשפעות הפרידה מהפרזנטורית רותם סלע, הרי שהקמפיין בכיכובה של נעמי לבוב מוכיח את עצמו, ונכנס שבוע אחר שבוע למדד. יחד עם זאת, הפרסומת מבוססת על תבנית לא מקורית, ומנסה להשיג את הזדהות הצופה לגבי הקור בחוץ בעוד שבפועל החורף הישראלי מדשדש, כך שהיא מבתרגת רק במקום השמיני מבחינת אהדה.

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך
 נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך

את דירוג הזכורות נועלת הפרסומת של פרטנר עם סטטיק וג'ורדי, שעלתה לאוויר בתחילת נובמבר, ומזמן אינה נמצאת על המסך בגרסתה המלאה. עם זאת, הפרסומת מופיעה כחסות, וכך התקבעה בתודעת הצופים.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.

שוויון פרסומי

נשים וגברים מובילים מספר שווה של פרסומות (4 כ"א) בדירוג השבועי, ושתי פרסומות אינן מאופיינות מגדרית.

משקיעים יותר

ההשקעה בפרסום גדלה מעט, מ־27 מיליון שקל בשבוע שעבר לכ־30 מיליון שקל השבוע.

שלושה דאבלים

כל אחד מהמשרדים אדלר חומסקי & ורשבסקי, גליקמן שמיר סמסונוב ומקאן ת"א, משגר למדד שתי פרסומות.