היועמ"שית לנתניהו: עליך לפטר את דרעי

בעקבות פסיקת בג"ץ כי דרעי לא יכול לכהן כשר עקב "חוסר סבירות קיצוני", פנתה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה"

אריה דרעי ובנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ, רויטרס
אריה דרעי ובנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ, רויטרס

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פנתה אתמול (ד'), לאחר פסיקת בג"ץ לראש הממשלה בנימין נתניהו והודיעה לו כי עליו לפטר את יו"ר ש"ס אריה דרעי מתפקידו כשר הבריאות והפנים.

"על פי פסק הדין שניתן היום בהליך שבנדון, חה"כ דרעי אינו יכול להמשיך לכהן כשר בממשלת ישראל. אשר על כן, ועל פי סמכותך הקבועה בסעיף 22(ב) לחוק יסוד הממשלה עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה". עוד הוסיפה בהרב מיארה כי נוכח המגבלות שבדין החלות על נתניהו יש למנות גורם אחר לכהן בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים.

אתמול פסק בג"ץ בהרכב של 11 שופטים כי דרעי לא יכול לכהן כשר עקב "חוסר סבירות קיצוני" ולכן על ראש הממשלה להעבירו מתפקידו. לפי דעת הרוב, חוסר הסבירות נובע בשל צבר הרשעותיו בפלילים, ובשל מצג השווא שהציג דרעי בפני בית משפט השלום בירושלים, במסגרת משפטו בגין עבירת מס, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים, מהלך שמנע דיון בסוגיית הקלון. גם השופט היחיד שלא תמך בפסילתו של דרעי, יוסף אלרון, קבע כי עליו לפנות לוועדת הבחירות לשם הכרעה בסוגיית הקלון.