פיטורי הענק במיקרוסופט: מה יעלה בגורל העובדים בישראל?

מיקרוסופט הודיעה כי תפטר 10,000 עובדים, אך לא ברור כיצד הדבר ישפיע המהלך על המרכזים בישראל • עם זאת, כבר כעת ידוע שהחברה מצמצמת את משרדיה בחלק מהמקומות בעולם

קמפוס מיקרוסופט בהרצליה / צילום: איל יצהר
קמפוס מיקרוסופט בהרצליה / צילום: איל יצהר

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט אישרה את הדיווחים והודיעה כי תפטר 10,000 עובדים, אך עדיין לא ברור כיצד הדבר ישפיע המהלך על המרכזים בישראל. מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בארץ מונה כ־2,700 עובדים שפועלים בארבעה מרכזים: בהרצליה, חיפה, נצרת ותל אביב.

מה עומד מאחורי פיטורי הענק של מיקרוסופט? | ניתוח 
האקרים כבר מנצלים את הבינה המלאכותית ובהייטק מתקשים להדביק את הקצב 

בחודש אוקטובר 2021 הודיעה החברה על כוונתה להרחיב את פעילותה בישראל, לפתוח חמישה מרכזי פיתוח חדשים, ולהגדיל את מצבת העובדים שלה בארץ לכ־4,500. החברה תכננה לבנות קמפוס חדש בתל אביב שיתפרס על פני 25 אלף מ"ר ויוכל לאכלס כ־1,000 עובדים, וכן קמפוס חדש נוסף בגודל של 17 אלף מ"ר ויכולת אכלוס של 1,000 עובדים גם כן, שייבנה בצמוד למבנה הקיים של החברה בהרצליה. בנוסף, תוכננו מרכזי פיתוח חדשים בירושלים, בבאר שבע ובמיקום נוסף.

שכירות שנתית של 62 מיליון שקל

המתחם הגדול והחדיש של החברה בישראל נחנך בשנת 2020, ממוקם בהרצליה פיתוח והשטח שלו עומד על 44 אלף מ"ר. כיום, החברה משלמת שכירות שנתית של כ־62 מיליון שקל כשהחוזה הוא ל־21 שנים, כולל אופציה לשש שנים נוספות.

כאמור, טרם ידוע מה יעלה בגורל עובדי מיקרוסופט ישראל וכיצד יושפעו התוכניות של חברת הענק בנוגע לקמפוסים החדשים המתוכננים. עם זאת, כבר כעת, ידוע שהחברה מצמצמת את משרדיה בחלק מהמקומות בעולם. מספר כלי תקשורת בארצות הברית מדווחים בימים האחרונים על החלטה של החברה להשכיר למשכירי משנה חלק מהמשרדים שלה בסיאטל וכן לוותר לחלוטין על אתר חדש במדינת וושינגטון.

מיקרוסופט מעסיקה נכון להיום כ־220 אלף עובדים והקיצוץ המתוכנן יהיה של כ־5% מכלל כוח העבודה שלה. ענקית הטכנולוגיה, שהתמקדה בשנים האחרונות בעיקר בשירותי הענן שלה, מחזיקה בשווי שוק של 1.78 טריליון דולר. לאחרונה עדכן אנליסט UBS את תחזית מחיר היעד של מניית החברה מ־300 דולר ל־250.