מנכ"ל תנובה אייל מליס פורש מתפקידו אחרי 7 שנים

מליס, שהתמנה לפני 7 שנים למנכ"ל הקבוצה ימשיך בתפקידו עד שימונה לו מחליף • הדירקטוריון יקים ועדת איתור שתתחיל לפעול באופן מיידי • חיים גבריאלי, יו"ר תנובה: "בלתי אפשרי לדמיין את תנובה בלי אייל. אני שמח שאייל נענה לבקשה להישאר כמה שנצטרך עד למציאת מחליף"

אייל מליס / צילום: רמי זרנגר
אייל מליס / צילום: רמי זרנגר

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה, הודיע לדירקטוריון החברה כי ברצונו לסיים את תפקידו. מליס ימשיך בתפקידו עד שימונה לו מחליף. הדירקטוריון יקים ועדת איתור שתתחיל לפעול מיידית.

ההודעה מגיעה חודשיים לאחר שתנובה הודיעה על העלאות מחירים לקמעונאים, מהלך שיצר מחאה נרחבת בהובלת רשת קמעונאות המזון הגדולה בארץ שופרסל, שלא אישרה את העלאות המחירים יחד עם קמעונאיות נוספות. באותה תקופה גם נחשף כי המחלבה הגדולה בארץ חילקה השנה דיבידנד בסך 300 מיליון שקל.

אייל מליס הצטרף לקבוצת תנובה לפני 15 שנה כמנכ"ל תשלובת החלב, ולפני 7 שנים התמנה למנכ"ל הקבוצה, הכוללת, לצד חטיבת החלב, את חטיבת המזון ובה מותגי מאמא עוף, סנפרוסט, מעדנות ועוד, פעילות תנובה שף לשוק המוסדי, מפעל בעמק המייצר אבקות חלבון לשוק המקומי והבינלאומי ועוד. תנובה מעסיקה יותר מ-6,000 עובדים ברחבי הארץ.

"אייל הוא אחד מעמודי התווך של החברה"

"בלתי אפשרי לדמיין את תנובה בלי אייל. הוא אחד מעמודי התווך של החברה - מנהיג עסקי מוערך, מוחו מלא רעיונות חדשניים", אמר חיים גבריאלי, יו"ר תנובה. "יש לו חלק עצום ומרכזי בקפיצת המדרגה העצומה שעשתה הקבוצה, מאז נרכשה על ידי ברייט פוד. אני שמח שאייל נענה לבקשה להישאר כמה שנצטרך עד למציאת מחליף וחפיפה מלאה".

"קבוצת תנובה מסכמת שש שנים רצופות של צמיחה עקבית, תהליך הורדת עלויות בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות, תנופת השקעות שאיפשר דירקטוריון החברה וכל זאת תוך הורדת החוב למינימום", אמר מליס. "פתחנו את החברה לאקו סיסטם של חדשנות המזון בישראל תוך מיצוב הקבוצה כמובילה בתחומים אלו. אני מודה מעומק ליבי ליו"ר החברה חיים גבריאלי, על הדרך שהצעדנו את החברה יחד, לקבוצת ברייט פוד איתה אני צועד יותר משמונה שנים, ולדירקטוריון החברה - עם כולם חוויתי שותפות נפלאה. תמיד ידעתי שיגיע היום בו נכון להעביר את שרביט הניהול לאחרים ואני מרגיש שאחרי 15 שנים נפלאות בתנובה - מתוכן שבע שנים כמנכ"ל הקבוצה - הגיעה העת ללכת הלאה. אני מרגיש מספיק צעיר בשביל להתחיל פרק חדש בקריירה".