בעלים של חברת קוסמטיקה: "החל מאישורים על תמרוקים ועד שכירת מחסנים – הרגולציה מכבידה"

ברברה למפל, תושבת הרצליה בת 51 • נשואה פלוס 2 • בעלים ומנכ"ל חברת "קוסמן ביוטי", יבואנית של המותג ליראק פריז בישראל • "המחסנים בישראל יקרים פי 2 מאירופה ושכירת מחסן דורשת רגולציה מיוחדת" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ברברה למפל, בעלים ומנכ''ל חברת ''קוסמן ביוטי'', יבואנית של המותג ליראק פריז בישראל / צילום: שי פרנקו
ברברה למפל, בעלים ומנכ''ל חברת ''קוסמן ביוטי'', יבואנית של המותג ליראק פריז בישראל / צילום: שי פרנקו

"בתחום הקוסמטיקה ישנן הרבה רגולציות שהן למעשה אישורים ותשלומי מסים על כל תמרוק לפי גודל", מספרת ברברה למפל, הבעלים והמנכ"לית של חברת "קוסמן ביוטי", יבואנית בלעדית של המותג ליראק פריז בישראל.

בעלת חברה המתמחה בצמחי מרפא: "להקים מפעל בישראל זה אתגר אמיתי, לא עוזרים בכלל ליזמים"
מה מנהלים מפספסים כשהם מטילים משימה על עובד ולא מרוצים מהתוצאה | מגזין הניהול של הרווארד

"בניגוד למתחרים שלנו שמביאים את עשרת המוצרים המובילים בלבד, אני החלטתי לייבא את כל המגוון, למעלה מ־100 תמרוקים וזו הייתה החלטה פיננסית מאוד כבדה. בנוסף, עשיתי אישורים ייעודיים ל־20 מוצרים וזה דרש רגולציה רפואית נוספת. מבחינת שינוע, המחירים הכפילו את עצמם בגלל בעיית הנפט בעולם, מאז המלחמה באוקראינה".

בעיה נוספת עליה ברברה מצביעה היא המחסנים בארץ. "המחסנים בישראל יקרים פי 2 מאירופה ושכירת מחסן דורשת רגולציה מיוחדת. אם רוצים להחליף מחסן צריך להתחיל את כל האישורים והתשלומים מההתחלה. לכן, אם מחסן לא פועל כמו שצריך מבחינת זמנים, ליקוט ואריזה זו בעיה גדולה. מחירי הליקוט והאריזה יקרים פי 2 מאירופה. רגולציה נוספת שמקשה היא שכל הדבקת תויות נבחנית בקפידה על ידי משרד הבריאות".

ברברה גדלה בישראל ועזבה את הארץ לאחר השירות הצבאי. לפני 9 שנים היא החליטה לחזור לישראל ולעסוק בתחומי הייצור והשיווק של מוצרי קוסמטיקה. החברה שלה, חברת קוסמן ביוטי, מייבאת מוצרי דרמו קוסמטיקה מתקדמת של המותג ליראק פריז. המותג יובא לישראל לראשונה בסוף 2019, שווק באמצעות קוסמטיקאיות ורופאים, וטווח המחירים בארץ נע בין 169־599 שקלים. בימים אלו מתרחב המותג ונכנס לרשת חנויות הפארם Be של שופרסל ולהיות משווק, בשלב הראשון, ב־33 מסניפי הרשת.

בימים אלו הריביות של הבנקים עולות ומשתנות, אך לשמחת ברברה, עליה זה פחות משפיע. "במקרה שלי לקחתי השקעה עצמית ולא השתמשתי במקורות מימון. המזל הוא שהיה לי הון עצמי ויכולתי לגלגל אותו, מצד שני הייתי צריכה להיות זהירה ולהשקיע נכון בהתאם לתקציב מוקפד וקשוח.

"התחלנו בסוף שנת 2019 וזו הייתה תקופה קשה. לא ידענו אם זה יילך בארץ או לא, ובכל זאת האמנתי מאוד בעסק ונתתי לעצמי שנה לראות התקדמות. בזכות ההתעקשות שלי לבנות אתר מכירתי ותדמיתי העסק צמח מאוד יפה. תוך 3 שנים החזרתי את ההשקעה הראשונית שהיתה כ־2 מיליון שקלים והעסק בתהליך צמיחה אסטרטגי".

לסיכום, ברברה מציינת את הרצונות להמשך. "השאיפה היא להיכנס לרשתות פארם ולבתי מרקחת נוספים בפריסה ארצית ולהכפיל את מספר הקוסמטיקאיות והרופאים שעובדים עם ליראק פריז. ב־2023 הולך להיות שינוי של הפורמולות המקצועיות לפורמולות טבעיות, צמחיות ואפקטיביות כולל אריזות ממוחזרות ואפשרות ריפיל למען שמירה על איכות הסביבה. אני צופה עלייה של כ־30% במכירות וכ־50% במכירות אונליין השנה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il