לאחר פרישת אוסנת מארק: אקוניס ממנה את גדי אריאלי למנכ״ל משרד המדע

המנכ"ל הנבחר של השר אופיר אקוניס, גדי אריאלי, הוא מנכ"ל מכון היצוא לשעבר ובעבר שימש כחבר מועצת חדרה מטעם מפלגת הליכוד • אוסנת מארק החליטה לפרוש מהתפקיד לאחר הביקורת הציבורית על המינוי

אופיר אקוניס, שר המדע / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
אופיר אקוניס, שר המדע / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

תוך פחות מיממה מאז החליטה המועמדת הקודמת לתפקיד מנכ"לית משרד המדע, אוסנת מארק, לפרוש מתפקידה, הודיע אחר הצהריים (ה') השר אופיר אקוניס על מינויו של מנכ"ל מכון היצוא היצוא לשעבר ומי שהיה גם מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי לתפקיד. אריאלי שימש גם כחבר מועצת חדרה מטעם המפלגה.

האיש מאחורי ההפרטה הגדולה בחיפה: "חושש שעובדי נמל אשדוד פספסו את הרכבת" | ראיון 
"זייפו מיליוני לקוחות": תביעה נגד יזמי הסטארט-אפ שנמכר במיליונים

אמש (ד') חשף גלי צה"ל כי מארק החליטה לפרוש מהמועמדות לתפקיד, לאחר הביקורת הציבורית הרבה על המהלך. לפי טענת גלי צה"ל ההחלטה התקבלה פחות בשל הביקורת הציבורית, ובעיקר בשל העובדה שועדת המינויים רמזה לה שאם לא תתפטר - היא לא תעבור אותה כיוון שאין לה ניסיון ניהולי ומקצועי מתאים.

לאריאלי ניסיון ניהולי עשיר לצד עשייה פוליטית נרחבת בליכוד ונאמנות מצד נתניהו: הוא הקים רשת בתי אופנה, ולאחר זמן קצר כמנהל פרויקטים בחברת ההסעות "מרגלית", עבר לתפקיד סמנכ"ל ולאחר מכן מנכ"ל רשת האופנה "Kenvelo" שהחזיקה בחנויות באירופה ובישראל, וסגרה את פעילותה בישראל ב-2006.

בין השנים 1998 ו-2006 כיהן כמנכ"ל הליכוד, וב-2016, בעת שבה נתניהו כיהן גם כשר הכלכלה, מונה אריאלי לתפקיד מנכ"ל מכון היצוא. הוא הוחלף בידי שרת הכלכלה הקודמת אורנה ברביבאי, ובמקומו נכנסה לתפקיד נילי שלו, לשעבר סמנכ"לית ברשות החדשנות. אריאלי ניהל קמפיין לראשות עיריית חדרה מטעם הליכוד, אך הפסיד למפקד עוצבת געש לשעבר, צביקה גנדלמן.