חנויות "הכול בדולר" מובילות את העלייה בענף הקמעונאות

האינפלציה הגבוהה הביקוש למצרכים זולים באזורים כפריים דחפו את צמיחת "חנויות הדולר" • הן פותחות חנויות חדשות בקצב מהיר בהרבה מאשר חנויות מסוגים אחרים, ואין סימן שצמיחה זו תעצור בקרוב • ניתוח שוק

חנות ''Dollar general'' בטנסי / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ. קריאייטיב
חנות ''Dollar general'' בטנסי / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ. קריאייטיב

חנויות מסוג "הכול בדולר" מקבלות זריקת עידוד מהביקוש למצרכים זולים ולסחורות לא יקרות באזורים כפריים. הן פותחות חנויות חדשות בקצב מהיר בהרבה מאשר חנויות מסוגים אחרים.

מובילות את המגמה שתי הרשתות הגדולות בארה"ב לסחורה זולה, Dollar General ו־Dollar Tree, שיחד מתככנות לפתוח יותר מ־1,300 חנויות חדשות נטו עד סוף השנה הפיסקלית שמסתיימת בסוף ינואר, לפי נתוני החברות.

קמעונאיות הדיסקאונט Five Below ו־TJX, הודיעו כל אחת על תוספת של 100 חנויות ב־2022, לפי חברת הייעוץ Coresight Research, שמתמחה בקמעונאות ובטכנולוגיה.

הקונים:

יכולת ההתרחבות של רשתות מסוג "הכול בדולר" מוכיחה את יכולתן לשגשג באזורים מרוחקים, שבהם האוכלוסייה אינה צפופה מספיק כדי למשוך את הרשתות הגדולות, כך לפי אנליסטים של קמעונאות ונדל"ן.

חנויות "הכול בדולר" יכולות להביא כוח קנייה מדינתי למקומות שבהם עלות העבודה והתפעול נמוכה יותר מאשר העלות ברוב האזורים העירוניים והפרברים. כך סבור פיטר קית, אנליסט בכיר בחברת הייעוץ הפיננסי Piper Sandler.

האינפלציה:

האינפלציה הגבוהה הגבירה את כוח המשיכה של "חנויות הדולר", שמציעות מחירים נמוכים יחסית. אבל ההתרחבות של הסקטור נטועה בשינויים המבניים בהרגלי הקנייה בארה"ב, שהקדימו את המחזור הכלכלי הנוכחי, לפי ג'ון מרסר, ראש המחקר הגלובלי ב־Coresight. מחקרים הראו שבני דור ה־Z והמילניאלס הם יותר רגישים למחיר ונוטים לנסות לצמצם בקניות של דברים לבית לטובת צריכה של שירותים ושל חוויות, הוא אומר.

הקונים פונים יותר לחנויות "הכל בדולר" לקניית מצרכים, אומר מרסר. Dollar General ו־Dollar Tree הם באופן קבוע בקרב הקמעונאים הפופולריים ביותר ברכישות מוצרי מכולת, לצד חברות כמו וולמארט, טרגט, אמזון וקרוגר - כך לפי Coresight.

המשך הצמיחה: אין כל סימן שחנויות "הכול בדולר" עומדות לעצור את צמיחתן. ברנדון, סווק, מנהל המחקר של סקטור הקמעונאות בארה"ב בחברת המידע CoStar Group, אומר שהסיכון הגדול ביותר להתרחבות של החברות יהיה מתחרה, דוגמת וולמארט, שתפתח חנות בסמוך.