תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"אדריכלים היום מתארים את החלון כ'רהיט', המכתיב את הטון לתהליך העיצוב הכולל"

בעידן הנוכחי הפכו החלונות למוטיב מרכזי בעיצוב בתי יוקרה • בין אם מדובר במראה קוביית הזכוכית העוטף את החלל, או במראה הכפרי בעל הפרופילים העבים והדקורטיביים • אלכס גלעד, מנכ"ל ובעלים שותף 'מרווין' ישראל, סוקר מגמות עכשוויות בעיצוב ושילוב חלונות בבתים פרטיים

צילום: יח''צ
צילום: יח''צ

הכתבה בשיתוף מרווין ישראל

אחד ההבדלים המשמעותיים בדרך בה תכננו בעבר בתים לבין התכנון הנוכחי טמון בהתייחסות לחלונות. בעבר אלה היו פתחים לא גדולים בקירות הבטון ואילו בפרויקטים תוצרת המאה ה-21 הפכו הללו לקוביות זכוכית - בהן החלון כמעט מחליף לעיתים את הקירות ומהווה את אבן יסוד מרכזית לתכנון החלל כולו.

אלכס גלעד, מנכ"ל ובעלים שותף "מרווין ישראל", מהחברות הוותיקות בתחומי היבוא, השיווק וההתקנה של חלונות, דלתות ומוצרי הצללה - מפנה זרקור לשינוי במעמדו של החלון בעולם הבנייה הישראלי וסוקר מגמות עכשוויות בייצור, עיצוב ותכנון חלונות בעידן הנוכחי בבתי יוקרה. לדבריו, "בישראל הצעירה היו מתקינים בעבר חלונות עץ בלבד, אך במרוצת הזמן ככל שהתפתחו הכלכלה וענף האדריכלות, נבנו בישראל בתי יוקרה בשני סגנונות מרכזיים בהם החלון מיצב את מקומו במרכז: האחד הוא המראה הכפרי בו בולטים חלונות בעלי פרופילים עבים, מעוטרים בקישוטים דקורטיביים וזכוכית עם משבצות בניחוח אירופאי; והשני הוא המראה האולטרה מודרני שכולל מעטפת זכוכית של חלונות, כמעט ללא קירות.

"במקביל", הוא מוסיף, "עלה הביקוש לחלונות עמידים ואיכותיים, בעלי נוכחות עוצמתית. למעשה, אדריכלים היום מתארים את החלון כ'רהיט', המהווה חלק מהקונספט של הבית, ואף מכתיב את הטון לתהליך העיצוב הכולל".

צילום: יח''צ
 צילום: יח''צ

בידוד תרמי ואקוסטי

המגמה הרווחת של חלונות שתופסים את מוקד תשומת הלב בבתים, הובילה לדרישה גוברת לחלונות גדולים שיבודדו היטב, במיוחד בישראל שטופת השמש. זאת בשאיפה שהדיירים שבחרו לגור בסוג של מבנה מזכוכית - לא ירגישו כאילו הם חיים בתוך חממה.

לדברי גלעד, כדור הארץ מתחמם משנה לשנה ובישראל השמש הקופחת מהווה בעיה. יתרה מכך, חלון בעל בידוד מקסימלי, כזה המיוצר תחת תקנים מחמירים ומתמודד היטב עם תנאי מזג אוויר קיצוניים של חום וקור, חוסך גם בצריכת החשמל. "כך למשל, מערכת דלתות וחלונות המיוצרות על ידי מרווין, אחת מחברות החלונות הגדולות בעולם, שמבוססת על זיגוג כפול. היא כוללת שתי שכבות של זכוכית כאשר ביניהן יש גז ארגון, גז אציל ולא רעיל התורם לחציצה בין החוץ לפנים ומשפר את יעילות הבידוד התרמי. זאת ועוד, לחלונות הללו ציפוי פנימי LOW E (ציפוי רך שמונע חדירה של חום - ק.ד). המבנה הייחודי של חלונות אלה עומד בתקני הבידוד האירופאיים המחמירים ומביא לחיסכון של עד 30% בחשבון החימום והקירור של הבית".

בנוסף לגז שממלא את המרווח בין הזגוגיות, החלונות המדוברים הם בעלי פרופיל עץ שממוקם בצד החלון בתוך הבית ופרופיל אלומיניום מחוצה לו. גלעד מסביר את הרציונל בשילוב שני החומרים בפרופילים של חלון אחד: "העץ הוא חומר מבודד תרמי ששובר את גשר הקור או החום בין החוץ לפנים בגלל היותו חומר לא מוליך, אך נקודת התורפה שלו היא שיש בו בלאי גבוה תחת השמש. לכן הפרופיל מעץ של החלון ממוקם בתוך הבית ואילו הפרופיל החיצוני הוא מאלומיניום, שאינו חומר מבודד, אבל בעל יתרון של עמידות גבוהה בפני אקלים קיצוני. כך מתקבל שילוב מנצח. למי שמחפש בידוד עוצמתי יותר יש גם חלונות הבנויים משלוש שכבות של זכוכית וביניהן גז ארגון, בהם נוהגים להשתמש במקומות קיצוניים כמו צפון ארה"ב וקנדה, או מדינות המפרץ החמות.

לחלונות המדוברים גם בידוד אקוסטי המהווה "תוצר לוואי" חיובי לבידוד התרמי והכרחי במיוחד במקומות רועשים - בין אם מדובר ברעש של אירוע שעורכים השכנים או בבתים הממוקמים על כביש ראשי. "הפרופיל הפנימי עשוי מעץ שהוא חומר מבודד אקוסטית שניתן למצוא גם באולפני הקלטות. לכן הוא גם אוטם לרעש בחלונות מעין אלה", מסביר גלעד.

אדריכל: יונתן מונגק / צילום: עודד סמדר
 אדריכל: יונתן מונגק / צילום: עודד סמדר

לחיות בפנים להרגיש בחוץ

בעקבות הביקוש הגואה לסגנון האולטרה מודרני של "להיות בתוך הבית אבל להרגיש בחוץ" והדרישה להעלים את המסילות המגושמות שהיוו מכשול אסתטי ופיזי בין החוץ לפנים, השיקה מרווין ישראל את המותג "מרווין מינימל". מדובר בחלונות ודלתות בעיצוב מינימלי וצביון נקי - העשויים מזכוכיות עבות חזקות, בעלי פרופילים סופר עדינים לפי היקף החלון או הדלת. התוצאה היא משקוף וכנף סמויים לחלוטין - המאפשרים פתיחה מקסימלית של חלל הבית לאור הטבעי.

לפרטים על Marvin Minimal הקליקו כאן>>

גלעד מספר כי "עד פיתוח המינימל, לא היה בנמצא פתרון טכנולוגי המתמודד עם תכנון של בית בקונספט של 'קוביית זכוכית'; המינימל מאפשר להרים ויטרינה בממדים עצומים גם באורך של 16 מטרים על 6 מטר גובה ואפילו יותר בפרופילים השקועים בקיר. כך שכמעט לא ניתן לראות אותם בעין המתבוננת ואפשר גם לשקע את המסילות מתחת לכל סוגי הריצוף. בדרך זו ניתן להשיג מראה נקי מהרצפה עד התקרה".

למרווין, מספר גלעד, גם חלונות מיוחדים בצורת הפתיחה שלהם כמו חלון הרמה אנכי המכונה חלון גליוטינה שלא נפתח אל תוך החדר ולא כלפי חוץ - אלא בעל כנפיים שנעות מעלה-מטה ואינו תופס מקום במרחב. ב"נוסף, אנו מציעים את כל פתרונות הפתיחה האפשריים - דלתות הזזה, חלון ציר, קירות מסך ועוד, ואפשר לראות את הדלתות והחלונות בעשרות פרויקטים יוקרתיים ברחבי הארץ".

גלעד מוסיף גם כי היום לצד האדריכלות הכפרית, בה העדפה היא, כאמור, לחלונות עם הלבשות כמו פרזול מקושט וצבעוניות משתנה, כמו למשל פרופיל פנימי בלבן ופרופיל חיצוני בשחור - ניתן למצוא ויטרינות מינימליות אותן מייצרים במרווין 'קאסטום מייד'. כל פרויקט לפי התכנון האדריכלי וכל חלון בנפרד.

"בשורה התחתונה", הוא מסכם, "נראה שהעתיד הולך לכיוון האקלקטי בזירת החלונות: שילוב מעניין של בתים במראה של קוביית זכוכית 'שקופה' עם חלונות מינימל בסלון, לצד חלונות בדגש כפרי יותר בחדרי השינה".

לפרטים על מוצרי Marvin הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988