חברת הקריפטו הישראלית שמתמודדת על רכישת הנכסים של Voyager

פלטפורמת הקריפטו פושטת הרגל הייתה אמורה להינצל ע"י FTX של סם בנקמן-פריד, אך הצטרפה למעגל הקורבנות לאחר שהאחרונה התבררה כהונאה • כעת INX הישראלית תתמודד על רכישת נכסיה, בהם "בור" של 650 מיליון דולר

אפליקציית VOYAGER / צילום: Shutterstock
אפליקציית VOYAGER / צילום: Shutterstock

חברת המסחר בנכסים דיגיליים INX בניהולו של שי דתיקה מתמודדת על רכישת נכסי פלטפורמת הקריפטו Voyager שפשטה את הרגל. Voyager הודיעה על פשיטת רגל לאחר קריסת מטבע לונה, וכחלק מגל הקריסות בתחום הפיננסים המבוזר. בורסת הקריפטו FTX של סם בנקמן-פריד חילצה אותה, אך לאחר שהאחרונה התבררה כהונאה, Voyager פשטה רגל.

קריסה נוספת: בורסת הקריפטו BlockFi הודיעה על פשיטת רגל 
קריפטו במעגל סגור: יכול להיות שהקריסה בענף עשתה טובה לכלכלה 
מה לעשות עם מיליון שקל: הטיפים של מנהלי ההשקעות | בדיקת גלובס

ל-Voyager פלטפורמת הלוואות לצד מערכת מסחר, התחייבויות של מעל 1.8 מיליארד דולר וכספי לקוחות של 1.2 מליארד דולר. כך, שהבור בחברה מוערך בכ-650 מיליון דולר.

INX מתמודדת מול עוד ארבעה גופים שונים בהליך שנערך בבית המשפט על מנת לרכוש את הנכסים. INX מעוניינת בעיקר בטכנולוגיה של Voyager ובבסיס הלקוחות הפעילים שלה, שמונה מעל למיליון לקוחות, על מנת להמשיך ולהפתח את קו המוצרים העיקרי שלה - סוגים חדשים של ניירות ערך דיגיטליים. אין בכוונתה להפעיל את פרוטוקול ההלוואות מחדש.

INX מחזיקה ברישיון כברוקר דילר בפיקוח הרגולטור האמריקאי (היא מפוקחת לחלוטין על ידי ה-SEC ומונפקת לאחר הגשת תשקיף מלא), ויש לה רשיונות למסחר מטבעות קריפטוגרפיים ב-43 מדינות בארה"ב. היא מפעילה פלטפורמת מסחר שמאפשרת מסחר והנפקה של קריפטו וניירות ערך דיגיטליים (סקיוריטי טוקן). משקיעים בסקיוריטי טוקן יכולים לקבל גישה לחלוקה ברווחים (בדומה לדיבידנד), זכויות הצבעה וייצוג של בעלות - במודלים שונים שלא קיימים בניירות ערך מסורתיים. בנוסף, ניתן להשתמש בסקיורטי טוקן כחלק מגיבוש תוכנית של הסדר חוב בתהליכי פשיטת רגל.

״ההצעה שלנו לרכישת הנכסים של Voyager היא צעד אסטרטגי נוסף כחלק מהחזון שלנו לעצב מחדש פרדיגמות קיימות ודמוקרטיזציה של עולם הפיננסים. ההצעה הייחודית שהגשנו מתאפשרת על ידי מינוף הכוח והרבגוניות של פלטפורמת המסחר שלנו שנתונה לפיקוח תמידי ופועלת תחת הרגולציות הקפדניות ביותר על מנת להבטיח את ביטחון המשקיעים וכספם״, מסביר מנכ"ל INX, שי דתיקה. "INX מציגה שילוב רלוונטי מאי פעם של אמצעי בטיחות מיטביים, טכנולוגיה ומעטפת רגולטורית רחבה ביותר שבכוחה להגן על הלקוחות והנושים של Voyager ותספק להם את היציבות והביטחון שהם דורשים ומחפשים״.