קריסה נוספת: בורסת הקריפטו BlockFi הודיעה על פשיטת רגל

חברת הקריפטו BlockFi, לה יותר מ-100 אלף נושים, הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בעקבות קריסתה של FTX - שהייתה אמורה לרכוש אותה • החברה השעתה בתחילת החודש את המשיכות בשל בעיות נזילות חמורות

עוד פושטת רגל בעולם הקריפטו. BlockFi / צילום: Shutterstock
עוד פושטת רגל בעולם הקריפטו. BlockFi / צילום: Shutterstock

מפסידה נוספת מקריסתה של FTX: חברת הקריפטו BlockFi הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11) בעקבות קריסתה של הרוכשת המשוערת של החברה, FTX.

השמועות על מותו של הקריפטו היו מוקדמות
כך מצאה את עצמה צעירה בת 28 במרכז הקריסה הפיננסית שמטלטלת את העולם
המשבר של בורסת FTX לא קשור לשוק הקריפטו אלא לתאוות־בצע | פרשנות

בהגשה ציינה החברה כי יש לה יותר מ-100 אלף נושים, כאשר התחייבויותה והנכסים שלה נעים בטווח רחב שבין מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר.

חברת הקריפטו, לה פלטפורמת מסחר ושירות שמירת מטבעות קריפטוגרפיים שנושא ריבית, הייתה אחת מני חברות רבות שהתמודדו עם בעיות נזילות חמורות לאחר התפרקות Three Arrows Capital.

מוקדם יותר החודש BlockFi אף השעתה משיכות במה שהגדירה בזמנו "הפסקה", וזאת בשל בעיות נזילות קשות.

BlockFi הייתה אחת החברות הראשונות ש"ניצלה" על ידי חברת FTX הקורסת של המיליארדר לשעבר סם בנקמן-פריד, בעסקה שדווחה בתחילה בשווי של עד 240 מיליון דולר. העסקה, שכללה מסגרת אשראי של 250 מיליון דולר עם אופציה לרכישה, הצילה את BlockFi מלהכריז על פשיטת רגל באותה עת. על פי דיווח מאוחר יותר של CNBC, השווי האמיתי של העסקה נמוך משמעותית ונע בין 25 ל-50 מיליון דולר.

עורכי הדין של BlockFi כבר הגיש "הודעה על הופעה" במהלך תיק פשיטת הרגל של FTX בביהמ"ש לפשיטות רגל במחוז דלאוור (Notice of Appearance, מסמך שמודיע לבית המשפט ולשאר המעורבים שהם משתתפים בתיק).