"ביום מותך נחגוג": כתבי אישום בגין הטרדת עדי התביעה בתיקי נתניהו

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד ארבעה נאשמים בהטרדות של עד המדינה ניר חפץ ועדת התביעה הדס קליין במסגרת משפט האלפים • בכתבי האישום מתוארים אירועים שונים של הטרדות העדים בנוגע לעדותם בבית המשפט

ניר חפץ מעיד במשפט נתניהו / צילום: רפי קוץ
ניר חפץ מעיד במשפט נתניהו / צילום: רפי קוץ

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתבי אישום נגד ארבעה נאשמים בהטרדות של עד המדינה ניר חפץ ועדת התביעה הדס קליין במסגרת משפט האלפים (תיקי נתניהו). 

התובעת במשפט נתניהו ליאת בן ארי שוקלת להתפטר. אלה הסיבות | בלעדי
התובעת במשפט נתניהו: יש עליית מדרגה במתקפה על העדים בתיק 
התחדש משפט נתניהו: זה מה שיקרה בשנה הקרובה | פרשנות

בכתבי האישום, שהוגשו על-ידי עו"ד אלכסנדרה קרא, מתוארים אירועים שונים של הטרדות עד המדינה חפץ ועדת התביעה קליין בנוגע לעדותם בבית המשפט.

שני כתבי אישום הוגשו על הטרדתו של ניר חפץ, הראשון נגד הרצל גולן (69) מתל אביב, שמהיום בו החל חפץ למסור את עדותו בבית המשפט, פרסם מספר ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, ובהם: "לסמוך עליו זה כמו לסמוך על הנאצים שהשמידו מיליוני יהודים", ו"ביום מותך נחגוג". בנוסף נאשם גולן שפרסם תמונות של עד המדינה עם הכיתוב "שתמות", "המסוכן שבגד" וכו'.

כתב האישום השני הוגש נגד שמואל טל (21), הנאשם בכך ששלח הודעה אישית בפייסבוק לעד המדינה חפץ יום אחרי שהחל בעדותו בבית המשפט. 

"יומך קרב, את גמורה" 

שני כתבי האישום הנוספים הוגשו בגין הטרדתה של הדס קליין. כתב אישום אחד הוגש נגד שלום אזרד (73) מראש העין, שבמהלך עדותה של קליין פרסם בחשבון הטוויטר שלו ציוצים כדוגמת: "יא שטינקרית מושחתת מכשפה מרשעת שקרנית רמאית גזענית לשקר יש רגליים נבלה סרוחה הדס קליין יומך קרב סוכנת מרשעת של המשטרה את גמורה". לדברים אה נוספו גם גידופים ונאצות כלפיה. 

הדס קליין מעידה במשפט נתניהו / צילום: ניצן שפיר
 הדס קליין מעידה במשפט נתניהו / צילום: ניצן שפיר

כתב אישום נוסף הוגש נגד שמעון אטיאס (58) מכרמיאל, אשר טרם עדותה של קליין פרסם בחשבון הטוויטר שלו אמירות נגד העדה, ובין היתר שהוא מייחל למותה, שהיא מודה כביכול בכך שהיא משקרת בעדותה, וכן הפיץ לגביה שהיא כביכול חולה במחלה סופנית.

בכתבי האישום נטען כי הפרסומים עולים לכדי הטרדה של עדי התביעה בנוגע להודעות שמסרו בחקירותיהם במשטרה ובנוגע לעדויות שמסרו או שעמדו למסור בבית המשפט. 

כזכור, לאחרונה הגישה הפרקליטות בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד הפעילה אורלי לב בגין הטרדת המשנה לפרקליט המדינה עו"ד ליאת בן-ארי ובני משפחתה. 

*** חזקת החפות: ארבעת הנאשמים לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.