ראש העיר שנחקר ע"י רשות המסים: כרמל שאמה-הכהן

ראש עיריית רמת גן פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא ראש העיר שנחקר היום ברשות המסים • לגלובס נודע כי שאמה-הכהן ואשתו חשודים בהעלמת מס משכירות בגובה 1.2 מיליון שקל • הדגיש בפוסט כי החשדות נגדו אינם קשורים לתפקידו הציבורי

כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן / צילום: כדיה לוי
כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן / צילום: כדיה לוי

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, פרסם הערב (ב') בעמוד הפייסבוק שלו פוסט שבו הוא חושף כי הוא ראש העיר שנחקר על-ידי רשות המסים. שאמה-הכהן, שנחקר יחד עם רעייתו, לא פרסם את החשדות נגדו, אך לגלובס נודע כי הן בין היתר נוגעות להעלמת מס מהכנסות מדמי שכירות בהיקף 1.2 מיליון שקל.

משכירי הדירות על המוקד של רשות המסים 
כך רימה תושב חברון את רשות המסים הישראלית ב-20 מיליון שקל 
קערה עתיקה נמכרה במפתיע במיליון דולר. מה קרה כשרשות המסים דרשה נתח? 

"מוותר על איסור הפרסום, ואם היה מותר לי, הייתי משתף במלוא פרטי חקירתי היום ברשות המסים", כתב שאמה-הכהן. "מדובר בי, ואין לי מה להסתיר. חשוב לי מאוד להדגיש שלא נשאלתי ולו שאלה אחת על עיריית רמת גן או על תפקידיי הציבוריים הקודמים".

ראש העיר הוסיף והסביר: "החקירה נוגעת לענייני הפרטיים על דיווחי חברה שהקמתי לפני 24 שנים ושכבר לפני 13 שנים התפטרתי מניהולה בהתאם לחובה המוטלת עליי. כמו כן, נשאלתי על הכנסות מדירות פרטיות שבבעלותי ובבעלות משפחתי.

"שיתפתי פעולה באופן מלא בחקירה, ומטבע הדברים לא אוכל לפרט יותר בנושא בשלב זה. גם ביום לא נעים זה אני ממשיך להאמין ברשויות החוק, ושלאחר בחינת הדברים הן תגענה למסקנה כי דין התיק להיסגר. כבר מחר בבוקר חוזר לעבוד מסביב לשעון עבורכם". 

*** כרמל שאמה-הכהן הוא בגדר חשוד, לא הורשע בעבירה, ועומדת לו חזקת החפות.