המסר של אדריכל-העל קלטרווה לישראלים

המהנדס ואדריכל-העל הספרדי סנטיאגו קלטרווה, שעומד מאחורי גשר המיתרים בירושלים: "חשוב שנזכור שמה שנבנה יישאר שנים רבות אחרינו, יש בכך מסר חשוב במיוחד לצעירים בעת בניית סביבה אורבנית חדשה" • אירועים ומינויים

מימין: בשמת פלג סרצנסקי, ירון משורר, סנטיאגו קלטרווה ויגאל גוברין / צילום: מקסים דינשטיין
מימין: בשמת פלג סרצנסקי, ירון משורר, סנטיאגו קלטרווה ויגאל גוברין / צילום: מקסים דינשטיין

"תשתיות יכולות לשנות את חיינו, ואת הערים שבהן אנו חיים. חשוב שנזכור שמה שנבנה יישאר שנים רבות אחרינו, יש בכך מסר חשוב במיוחד לצעירים בעת בניית סביבה אורבנית חדשה" - זה היה המסר של המהנדס ואדריכל-העל הספרדי סנטיאגו קלטרווה, שהיה אורח הכבוד בכנס ה-13 לבנייה ותשתיות של איגוד המהנדסים, שהתקיים השבוע באקספו בתל אביב.

קיבלתם עשרה שקלים במתנה מוולט? זו הסיבה 
בנק ישראל מזהיר מפני כוונה לבטל את "מס הקולה" 

קלטרווה הגיע לוועידה היישר מדובאי, שם יש לו משרדים אותם מנהל בנו. "אני נרגש לדבר בפני המהנדסים של מדינה שבתוך שניים-שלושה דורות בלבד בנתה כמעט מכלום אלפי מבנים ואוניברסיטאות, נטעה עשרות אלפי עצים והקימה תשתיות רבות", אמר באירוע.

האדריכל שהשאיר את חותמו במדינות רבות בעולם, עשה זאת גם בישראל - עם גשר המיתרים בכניסה לירושלים. "התמודדנו עם אתגרים הנדסיים מורכבים לשימור הבתים ההיסטוריים וצורות הרחובות הייחודיים בכניסה לעיר", הוא נזכר. "זהו אחד הפרויקטים הכי נועזים שהייתי מעורב בבנייתם". נזכיר כי גשר דומה הוא תכנן גם בפתח תקווה, ולמעשה מדובר בשכפול של גשרים דומים שבנה, למשל בוולנסיה שממנה הוא מגיע, ברוטרדם ובדאלאס (רשימה חלקית בלבד).

לאירוע שבו השתתף קלטרווה הגיעו כ-3,000 משתתפים, ובהם יגאל גוברין יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, בשמת פלג-סרצנסקי מנכ"לית האיגוד, אביעד פרידמן יו"ר משרד הבינוי והשיכון, ינקי קוינט ראש רשות מקרקעי ישראל, יגאל עמדי יו"ר נתיבי ישראל, רמי נוסבאום יו"ר קבוצת אשטרום, עו"ד משה שמעוני יו"ר רכבת ישראל, ומקסין פסברג יו"ר נתיבי איילון.

גוברין התייחס באירוע למצוקת כוח אדם של מהנדסים בישראל, וציין כי מדובר ב"מצב בעייתי, שבגללו לא יוכלו לצאת לפועל השקעות של עשרות מיליארדי שקלים בבינוי ובתשתיות, ואנו עלולים למצוא עצמנו בנקודת האל חזור, כאשר בשנת 2025 הפער בביקוש למהנדסים צפוי להגיע לסדרי גודל של 5,000-8,000 מהנדסים. במידה שהמדינה לא תקדם תכניות לעידוד המקצוע, הצפי שלנו לעשר השנים הקרובות הוא שהמצב יחמיר והפער בין הרצוי למצוי יגדל".

אזור התעשייה
זאפ רוכשת את מרקומית

קבוצת זאפ, המרכזת עשרות אתרי צרכנות, מרחיבה את תחומי הפעילות שלה ורוכשת את השליטה (51%) בחברת Marcomit, המתמחה בתחומי המיתוג, הפרסום, התוכן והאסטרטגיה. Marcomit נוסדה ב-2005 על ידי אורית נתיב, וכיום היא מונה כ-30 עובדים. בין היתר עובדת החברה עם אמדוקס, צ'ק פוינט, אינטל ולומניס.

רמי חזן / צילום: באדיבות קבוצת זאפ
 רמי חזן / צילום: באדיבות קבוצת זאפ

לדברי רמי חזן, מנכ"ל זאפ, "עולמות המיתוג והשיווק הדיגיטלי צמחו רבות בשנים האחרונות, ואנו רואים יותר ויותר עסקים שפונים אלינו כדי שנסייע להם בתחומים שבהם מתמחה Marcomit. הרכישה תאפשר לנו לספק ללקוחות את השירותים שהם זקוקים להם".

רמת הגולן והשיעור ליפן

פיתוח תעשיית יין בתנאי אקלים מגוונים הוא אתגר שביקב רמת הגולן מתמחים בו, מה שהוביל לשיתוף פעולה מעניין בינו לבין אוניברסיטת Chubu היפנית. לאחרונה העביר היינן הראשי של היקב, ויקטור שונפלד, מאסטר קלאס לחוקרים בכירים באוניברסיטה, המתמחים בכרמי יין וחקר וירוס הגפנים של הזן היפני המקומי קושו.

משמאל: ויקטור שונפלד, פרופ' צ'יוקן מצ'ידה, ארני זינגר, איימי זינגר ויעל גיא / צילום: יח''צ
 משמאל: ויקטור שונפלד, פרופ' צ'יוקן מצ'ידה, ארני זינגר, איימי זינגר ויעל גיא / צילום: יח''צ

מדובר ביריית פתיחה לפרויקט עתידי ארוך טווח של היקב, האוניברסיטה והיקב היפני פוג'יסאן - שיכלול שיתוף ידע, הדרכה וייעוץ לגידול גפנים מודרני. השקת המהלך נחגגה בטוקיו, באירוע בהשתתפות הנספח הכלכלי הישראלי דניאל קולבר.

יקב רמת הגולן נכנס לשוק היין היפני לפני 25 שנה, וכיום ניתן למצוא בקבוקים שלו במסעדות יפניות ובמגוון חנויות וברי יין.

מצנח הזהב

יוסי תאגורי מונה למנכ"ל מרכז הפיתוח של ZipRecruiter בישראל.

משה אלמוג מונה למנכ"ל משותף בקסם, מבית ההשקעות אקסלנס.

עו"ד טל הפלינג תכהן כסמנכ"לית רגולציה בחברת הפינטק FAIR.

שרון ברנשטיין מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש ב-WalkMe.

שרון ברנשטיין / צילום: משה כהן
 שרון ברנשטיין / צילום: משה כהן

מוטי ציטרין, 36, מונה לסמנכ"ל וראש תחום מימון מובנה במידרוג.

ג'יליאן גולדברג מונתה לסמנכ"לית הכנסות בחברת טכנולוגיית הרכב גרדנוקס.

רימה וולינסקי מונתה למנכ"לית מלון ריזורט חדרה של רשת JACOB.

מגי שניידר תוביל את אזור EMEA בקלאודזון, חברת הענן של מטריקס.

עו"ד עדו מלין מצטרף לפירמת גורניצקי כשותף בתחום השירותים הפיננסיים.

עדו מלין מגורניצקי / צילום: יח''צ
 עדו מלין מגורניצקי / צילום: יח''צ

יחיאל אטיאס, מנכ"ל ומייסד הקסה, יוביל את ההנהלה הציבורית של טכנולוגיות הריטייל במכון היצוא.

אלון בילבסקי, 47, מונה למנהל תחום התפעול בחטיבת ייעוץ ניהולי ב-AVIV AMCG.

חדשות טובות

מותג פמפרס, בשיתוף פעולה עם סופר-פארם, תורם לפגיית בית החולים הלל יפה בחדרה כ-250 אלף חיתולים ייעודיים לפגים, לרגל יום הפג הבינלאומי החל השבוע.