כתב אישום: ניהלו זירת מסחר וגנבו מלקוחותיהם מאות אלפי שקלים

לפי כתב האישום, ג'ול שורוש, שהקים וניהל את זירת המסחר "טריידפרו", ועומרי פומרנץ ורועי זוהר, שהיו שותפים בניהול וגייסו לקוחות, שלחו יד בכספם של עשרות לקוחות בשווי כולל של 350 אלף שקל • השלושה מואשמים במרמה וגניבה בידי מורשה, ניהול זירת סוחר ללא רישיון והפניה לזירת סוחר שאינה מפוקחת בישראל

זירת מסחר / אילוסטרציה: Shutterstock
זירת מסחר / אילוסטרציה: Shutterstock

כתב האישום הוגש הבוקר (ד') נגד מנהלי זירת המסחר "טריידפרו" בגין ניהול זירת סוחר ללא רישיון, תוך הצגת מידע כוזב ושימוש בכספי הלקוחות.

לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד יוסי צדוק מפרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט הכלכלי בתל אביב, ג'ול שורוש, שהקים וניהל את זירת המסחר, ועומרי פומרנץ ורועי זוהר, שהיו שותפים בניהול וגייסו לקוחות, שלחו יד בכספם של עשרות לקוחות בשווי כולל של 350 אלף שקל. השלושה מואשמים במרמה וגניבה בידי מורשה, ניהול זירת סוחר ללא רישיון והפניה לזירת סוחר שאינה מפוקחת בישראל.  

אביב טלמור, בעלי חברת האלגו-טריידינג יוטרייד, הורשע בהונאת משקיעים בהיקף 77 מיליון שקל 

לפי כתב האישום, זירת המסחר "טריידפרו" הופעלה על-ידי השלושה במהלך 2018 והציעה ללקוחותיה לסחור בחוזי הפרשים של מט"ח, מבלי שהיה ברשותה רישיון לניהול זירת סוחר, זאת בניגוד לחוק הקובע כי לצורך הפעלת זירת מסחר בישראל נדרש רישיון זירה מרשות ניירות ערך. 

לפי האישום, על-מנת לגרום ללקוחות להשקיע בזירת המסחר, הציגו להם השלושה סדרה של מצגי שווא. הם טענו בפני הלקוחות כי  הזירה, שלא הייתה מפוקחת, נמצאת תחת רגולציה בארץ ובחו"ל, וכי היא פעילה במשך 6 שנים, וסחרו בה מעל 150 לקוחות - כאשר בפועל הזירה פעלה במשך חודשים ספורים, והיו לה למעלה מ-20 לקוחות בלבד. השלושה הסתירו את העובדה שהצד השני למסחר הוא הזירה עצמה המצויה בבעלותם, וכי הם מרוויחים מכל הפסד של הלקוחות.

בנוסף, על-פי כתב האישום, הנאשמים התערבו במסחר של הלקוחות על-מנת שיפסידו את כספי השקעתם, על-ידי ביצוע פעולות ישירות במסחר - סגירת עסקאות מורווחות או פתיחה של עסקאות מופסדות, ושינוי פרמטרים שונים במסחר על-מנת להקטין ואף להעלים לחלוטין את הרווחים שיכלו להיווצר ללקוחות. בנוסף הם מואשמים כי עשו שימוש בחלק מכספי המשקיעים לצורכיהם הפרטיים. 

עו"ד רונן מנשה ועו״ד קובי רון ממשרד מנשה-רון מסרו בשם הנאשם ג'ול שורוש: "מר שורוש כופר במיוחס לו בכתב האישום וימסור את תגובתו המלאה לבית המשפט".

עו"ד עמית בכר ממשרד ש. הורוביץ ושות' מסר מטעמו של עומרי פומרנץ: "מר פומרנץ לא גנב כספים ולא היה שותף לגניבה, והטענות נגדו יתבררו כמקובל בבית המשפט". 

*** חזקת החפות: ג'ול שורוש, עומרי פומרנץ ורועי זוהר לא הורשעו, ועומדת להם חזרת החפות.