לאחר רכישת טוויטר: מאסק מכר מניות טסלה בשווי של כ-4 מיליארד דולר

לאחר שהתחייב בעבר שלא למכור עוד מניות טסלה, מכר מאסק 19.5 מיליון מניות בשבוע האחרון • לפי החישובים, לאחר המכירה נשאר מאסק עם החזקה של 14% בטסלה • מתחילת השנה, צנחה המנייה ב-46%

אילון מאסק בביקור במפעל טסלה, גרמניה. מוכר מניות מהחברה בשווי 3.9 מיליארד דולר / צילום: Associated Press, Patrick Pleul
אילון מאסק בביקור במפעל טסלה, גרמניה. מוכר מניות מהחברה בשווי 3.9 מיליארד דולר / צילום: Associated Press, Patrick Pleul

אילון מאסק מכר מניות מטסלה בשווי של כ-3.9 מיליארד דולר לפחות. זאת לאחר שרכש את הרשת החברתית טוויטר בסכום של 44 מיליארד דולר. לפי דיווח לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), מאסק מכר 19.5 מיליון מניות בין יום שישי לשלישי.

מאסק מטלטל את טוויטר: הפיטורים, האזהרה והפיילוט החדש
הפיטורים בפייסבוק עשויים להוות איתות חיובי לפד ולכך שהמיתון כבר מעבר לפינה | ניתוח גלובס
דיווח: הפיטורים במטא יתחילו היום; צוקרברג לקח אחריות על שגיאות החברה

לפי החישוב של רויטרס, מאסק נשאר עם החזקה של 14% בטסלה. ב-2021 מאסק כמעט מכר מניות טסלה בשווי של 22 מיליארד דולר. באותה שנה, זינקו מניות החברה במעל ל-50%. השנה הוא מכר מניות מהחברה בשווי של מעל ל-8 מיליארד דולר באפריל, וכ-7 מיליארד דולר באוגוסט.

התשלום לרכישת הרשת החברתית טוויטר הגיע משילוב בין כספו הפרטי של מאסק, והישענות על משקיעים, בניהם בייננס, מנכ"ל טוויטר לשעבר ג'ק דורסי, והנסיך הסעודי אל-ווליד בן-טלאל. בתחילת אוגוסט, אמר מאסק שהוא לא ימכור יותר מניות בטסלה כדי למממן את עסקת טוויטר. הוא צייץ, "במצב (הלא סביר, נקווה) בו טוויטר תכריח אותי לחתום על העסקה, והמשקיעים לא יעמדו בהתחייבות שלהם, חשוב לא למכור מניות טסלה מתוך לחץ". בשלב שבו מאסק צייץ נגד מכירת המניות, הוא עדיין היה במאבק המשפטי נגד טוויטר, לאחר שניסה לבטל את עסקה - אליה התחייב באפריל.

יחסית למדד נאסד"ק, שצנח ב-33% מתחילת השנה, מניית טסלה צנחה ב-46%, ובכך מחקה לא מעט מנכסיו של מאסק. נתון שלא משפיע כרגע על מיקומו כאדם העשיר בעולם, עם כ-200 מיליארד דולר, לפי המגזין פורבס.