ספירת הקולות הסתיימה: זו תמונת המנדטים הסופית

גוש נתניהו עם 64 מנדטים, והערב יתחיל המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה ה-37 • מרצ לא עברה את אחוז החסימה, כך גם בל"ד • לפיד הנחה את זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת • ראש הממשלה החליפי בנט הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו

צילומים: משה רוטנברג-ויקיפדיה, דוברות הכנסת, אוהד צויגנברג-ידיעות אחרונות, איל יצהר
צילומים: משה רוטנברג-ויקיפדיה, דוברות הכנסת, אוהד צויגנברג-ידיעות אחרונות, איל יצהר

19:20

ועדת הבחירות המרכזית מפרסמת הערב את תוצאות הבחירות הסופיות לכנסת ה-25. הליכוד זכתה ב-32 מנדטים, יש עתיד ב-24, הציונות הדתית ב-14, המחנה הממלכתי עם 12 מנדטים, ש"ס עם 11 מנדטים ויהדות התורה עם שבעה. ישראל ביתנו זכתה בשישה מנדטים, רע"ם עם חמישה, חד"ש-תע"ל עם חמישה והעבודה עם ארבעה מנדטים בלבד. סך הכל 64 מנדטים לגוש הימין של נתניהו, שיוצא הערב לדרך למשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה ה-37 של מדינת ישראל. מרצ ובל"ד לא עברו את אחוז החסימה.

שעה קלה לפני פרסום תוצאות האמת התקשר הערב ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ליו"ר הליכוד נתניהו וברך אותו על הניצחון בבחירות. לפיד עדכן את נתניהו שהנחה את כל זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת ומסר בהודעה לתקשורת כי "מדינת ישראל היא מעל לכל שיקול פוליטי. מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל".

הערב שברה גם מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, שתיקה בת יומיים לאחר שפיזרה את הפעילים עם היוודע תוצאות המדגמים בליל הבחירות מבלי שהופיעה בפניהם. מפלגת העבודה מסיימת את הבחירות עם ארבעה מנדטים בלבד כשלצדה מרצ, אחרי 30 שנה בפוליטיקה הישראלית, נותרת מחוץ לכנסת. מיכאלי קיימה ישיבת סיעה ובה אמרה כי "תוצאות הבחירות קשות לכולנו ולמפלגת העבודה. אני מדברת עכשיו רק כי חיכיתי לתוצאות האמת". בהמשך הטילה את האשמה בחלקה על לפיד שלא פעל להביא הסכמי עודפים למפלגות הגוש.

בעוד חברי הממשלה היוצאת נשלחים אל ספסלי האופוזיציה, עם הקמת הממשלה תסיים את תפקידה שרת הפנים איילת שקד, שמפלגתה לא עברה את אחוז החסימה. ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט החליט להיפרד מהכנסת כבר הערב, כשהודיע כי הוא מתפטר מתפקידו. "אני מאחל הצלחה לממשלה שתקום", אמר בנט, והוסיף: "אני מקווה שהממשלה החדשה תדע לפעול באחריות, תוך יצירת הסכמות רחבות ככל הניתן בעם".

שיעור ההצבעה הסופי עומד על 70.6% ואחוז החסימה על 3.25% כלומר - 154,820 קולות, כך נותרו מחוץ לכנסת הרשימות שלא עברו את אחוז החסימה כמעט חצי מיליון קולות, סה"כ: 418,055. בין היתר של מרצ, בל"ד, הבית היהודי ומפלגות קטנות נוספות.

יאיר לפיד כבר נגע בחלום. עכשיו הוא צריך להתחיל מחדש | שירית אביטן כהן, פרשנות
● בדרך לאופוזיציה: המהלך שליברמן יזם לפני עשור חזר אליו כבומרנג | פרשנות
איילת שקד רצה נגד הסיכויים ופגעה בעיקר בגנץ. מה היא תרוויח? | פרשנות 
איך ישפיעו הבחירות על החלטת הריבית הבאה של בנק ישראל?

18:31

ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בירך אותו על ניצחונו בבחירות והודיע כי הנחה את כל זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת.

"מדינת ישראל היא מעל לכל שיקול פוליטי. מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל", אמר לפיד.

17:32

ספירת הקולות מתקרבת לסיומה. עד כה, מפלגת הליכוד איבדה מנדט לטובת ישראל ביתנו, וכעת יש לה 31 מנדטים ולישראל ביתנו שישה, בל"ד והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה. גוש תומכי נתניהו עומד על 64 מנדטים, גוש יש עתיד נותר עם 51 מנדטים וחד"ש תע"ל התחזקה ועלתה לחמישה מנדטים.

15:27

סופית: מרצ לא תעבור את אחוז החסימה.

בתום ספירת 99% מהקולות: חד"ש-תע"ל יורדת מנדט לארבעה, ישראל ביתנו עולה לשישה על חשבון יהדות התורה והציונות הדתית מתחזקת ל-15 מנדטים על חשבון הליכוד.

12:00

במהלך הלילה החלה ספירת המעטפות הכפולות בכנסת, ונכון לעכשיו נספרו כ-93.6% מהקולות. הקולות שהתווספו במהלך הלילה לא שינו את תמונת המנדטים בקרב המפלגות או בין הגושים.

לגוש נתניהו יש 65 מנדטים ולגוש יש עתיד יש 50 מנדטים. תמונת המנדטים נשארה זהה לספירה אתמול: הליכוד עם 32 מנדטים, יש עתיד עם 24, הציונות הדתית עם 14, המחנה הממלכתי - 12, ש"ס - 11, יהדות התורה - 8, ישראל ביתנו - 5, רע"ם - 5, חד"ש-תע"ל - 5 ומפלגת העבודה זוכה ל-4 מנדטים.

נכון לפרסום האחרון של הוועדה המרכזית, מרצ עדיין נמצאת מתחת לאחוז החסימה עם 3.15%.

יום רביעי, 2.11
14:45

גנץ, סער ואיזנקוט הודיעו היום כי דרכם לאופוזיציה. "אנו מכבדים את החלטת הבוחרים, ולאחר הרכבת הממשלה, נשרת כאופוזיציה אחראית וממלכתית תוך שאנו ממשיכים לבנות את המחנה הממלכתי כאלטרנטיבה שלטונית", נכתב בהודעה מטעמם. 

14:24

קרוב ל-86% מכלל הקולות בישראל נספרו; מרצ מתקרבת מאוד לאחוז החסימה

קרוב ל-86% מכלל הקולות בישראל נספרו עד לשעה זו, בהתחשב במעטפות הכפולות, כלומר 56,434 קולות נוספו.

הליכוד מתחזק במנדט אחד ל-32 על חשבון ש"ס שיורדת ל-11. בצד השני של המתרס, מרצ עדיין מתחת לאחוז החסימה עם 3.19% מהקולות ובל"ד אף רחוקה ממנה עם 3.01% מהקולות.

12:15

לאחר ספירת 97% מהמעטפות הרגילות, מחכים כעת לתוצאות של כחצי מיליון מעטפות כפולות. בהתחשב במעטפות הכפולות, כ-85% מכלל הקולות נספרו עד שעה זו. מרצ עדיין נמצאת מתחת לסף אחוז החסימה, כאשר חסרים לה כ-24 אלף קולות כדי לעבור.

10:45

כמעט כל הקלפיות נספרו; גוש נתניהו עם 65 מנדטים, מרצ בחוץ

לאחר ש-97% מהקולות (לא כולל המעטפות הכפולות) נספרו מסתמן שהליכוד עם 31 מנדטים, יש עתיד עם 24 מנדטים, הציונות הדתית עם 14, המחנה הממלכתי וש"ס עם 12 מנדטים כל אחת, יהדות התודה עם 8 מנדטים, ישראל ביתנו חד"ש-תע"ל ורע"ם עם 5 מנדטים, העבודה עם 4, ומרצ ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הליכוד עם 65 מנדטים, וגוש השינוי עם עם 50 מנדטים.

10:18

84.3% מהקולות: 65 מנדטים למחנה נתניהו, מרצ מתקרבת לאחוז החסימה

עד כה נספרו 84.3% מהקולות: גוש הליכוד עם 65 מנדטים,  מרצ מתקרבת לאחוז החסימה. בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה. הליכוד מוביל עם 31 מנדטים, יש עתיד שנייה עם 24 מנדטים, והציונות הדתית היא המפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים. 

9:20

עד כה נספרו 79% מהקולות: גוש הליכוד עם 65 מנדטים, מרצ מתקרבת לאחוז החסימה

עד כה נספרו 79% מהקולות: גוש הליכוד עם 65 מנדטים, וגוש השינוי עומד על 50 מנדטים. מפלגת הליכוד עומדת כרגע על 31 מנדטים, יש עתיד עם 24, והציונות הדתית עם 14 מנדטים. מרצ כרגע לא עוברת את אחוז החסימה, אבל נמצאת במרחק של כ-1,500 קולות ממנו, בעוד שפלגת בל"ד נשארת רחוקה ממנו.

8:30 

לפי 71% מהקולות: רע"ם בפנים ומרצ בחוץ

על פי 71% מהקולות שנספרו: גוש נתניהו עם 67 מנדטים, רע"ם עברה את אחוז החסימה עם 5 מנדטים, ומרצ כרגע עדיין בחוץ. על פי תוצאות האמת שנספרו עד כה, גוש הליכוד עומד על 67 מנדטים, בעוד שהגוש בראשות יאיר לפיד עומד על 49 מנדטים בלבד. 

7:40

לפי 62.4% מהקולות: מרצ ורע"ם לא עוברות

כמעט שני שלישים מהקולות כבר נספרו והתמונה לפיה ראש הממשלה הבא הוא בנימין נתניהו מתחדדת. הליכוד בינתיים עם 33 מנדטים, יש עתיד עם 25, הציונות הדתית עם 14, המחנה הממלכתי וש"ס עם 12, יהדות התורה עם 10 מנדטים ישראל ביתנו עם שישה, והעבודה וחד"ש-תע"ל עם ארבעה בלבד. לפי הנתונים כעת מרצ ורע"ם נופלות מתחת לאחוז החסימה. גוש נתניהו עם 69 מנדטים.

עם זאת, רע"ם צפויה בהסתברות גבוהה לעבור וגם לגבי מרצ קיים סיכוי גבוה שהתמונה תשתנה אך זה צפוי להיות צמוד עד הרגע האחרון. בל"ד שבמהלך הלילה נראה היה שמתקרבת לאחוז החסימה ככל הנראה תישאר מחוץ לכנסת הבאה.

6:30

מרצ, רע"ם ובל"ד מתנדנדות

נכון לעדכון האחרון מוועדת הבחירות המרכזית, נספרו 44.6% מהקולות. בינתיים מרצ, רע"ם ובל"ד מתנדנדות סביב אחוז החסימה וגוש מפלגות נתניהו עומד על קרוב ל-70 מנדטים. נדגיש כי עדיין לא מדובר במדגם מייצג של הקלפיות בפריסה ארצית ובשעות הקרובות התוצאות צפויות להשתנות ולהתקרב לתוצאות המדגמים מהלילה.

חברי הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגמים, אמש / צילום: Reuters, Ilia Yefimovich
 חברי הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגמים, אמש / צילום: Reuters, Ilia Yefimovich

5:40

35% מהקולות נספרו

נכון לשעה זו, כחצי מיליון קולות המהווים קרוב ל-35% מקולות הבוחרים כבר נספרו. המצב על פי הקלפיות שנספרו הוא 72 מנדטים לגוש מפלגות נתניהו, מפלגות הקואליציה הנוכחית עם 43 וחד"ש-תע"ל עם חמישה. מדובר בשלב מקדמי יחסית של תוצאות האמת והן אינן מהוות בהכרח מדגם מייצג. בשעות הקרובות התוצאות יהיו ככל הנראה קרובות הרבה יותר לאלו שהופיעו במדגמי הטלוויזיה במהלך הלילה.

מטה ש''ס / צילום: יעקב כהן
 מטה ש''ס / צילום: יעקב כהן

ביבי ושרה נתניהו, במהלך נאומו אמש / צילום: Associated Press, Maya Alleruzzo
 ביבי ושרה נתניהו, במהלך נאומו אמש / צילום: Associated Press, Maya Alleruzzo

5:30 

שיעור ההצבעה הסופי בבחירות עמד על 71.3%, הכי גבוה מאז 2015. מדובר על עלייה של 3.9% בהשוואה לבחירות לכנסת ה-24.

במהלך הלילה נשא נתניהו נאום במטה המפלגה בירושלים. במהלך הנאום אמר: "העם רוצה ממשלה יציבה ומנוסה. אני רוצה ממשלה שתהיה לה חמלה לחלשים שתדאג לכל שכבות העם...לא ניכנס להרפתקות מיותרות". נתניהו התייחס בנאום לכך שמדובר בתוצאות המדגמים בלבד והוסיף, "אנחנו עדיין לא יודעים את תוצאות האמת אבל אנחנו מבקשים טוהר בחירות מלא כי זה הבסיס של הדמוקרטיה ואני מצפה ממי שאמון על כך לדאוג לכך. אם תוצאות האמת ישקפו את תוצאות המדגמים אקים ממשלה לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל כי המדינה של כולם".

גם יאיר לפיד, שזכה על פי המדגמים לכ-23 מנדטים, נשא אמש נאום במטה המפלגה בתל אביב: "הלילה הזה הולך להמשך יומיים. עד שלא תיספר המעטפה האחרונה שום דבר לא נגמר ולא נסגר. אנחנו נחכה בסבלנות - גם אם אין לנו סבלנות - לנתונים הסופיים.

"באתי לכאן הלילה כדי להגיד לכם תודה מעומק ליבי. יש עתיד עשתה היום הישג נדיר. קרוב למיליון אזרחים ישראלים הצביעו יש עתיד בבחירות האלה. הבאנו מספר מנדטים חסר תקדים".