המדריך לשורטיסט: כך תרוויחו מירידת הביטקוין

המטבע הדיגיטלי הפופולרי איבד 52% מערכו מתחילת השנה • אם אתם מאמינים שהמטבע עוד לא הגיע לתחתית, ישנן ארבע תעודות סל שמאפשרות להרוויח מירידת הביטקוין

ביטקוין / צילום: Shutterstock, Roman Bodnarchuk
ביטקוין / צילום: Shutterstock, Roman Bodnarchuk

52% איבד הביטקוין מתחילת השנה, לאחר שהציג תשואה פנטסטית של 58.5% ב־2021. "חורף הקריפטו" כאן וגם בחורף, טכנולוגיית הקריפטו ממשיכה להתפתח והרגולטורים ממשיכים להסדיר את התחום.

עם זאת, הביטקוין מעורר לעיתים דיון נפרד מטכנולוגיית הקריפטו, שבו ניתן למצוא גם חסידים שמסבירים למה גם אם כל המטבעות "השיטקוין" הלא מבוזרים, שלעיתים מייצגים טכנולוגיה או פעילות שעומדת מאחוריהם, לא מצליחים, את הביטקוין צריך לנתח בכלים אחרים. מנגד, יש שסבורים שדווקא מטבעות קריפטו שמאחוריהם פעילות עסקית או כלכלית אמיתית, הם העתיד, והביטקוין שאין מאחריו כלום, ייעלם, ככל שסביבת הריבית תהפוך להיות מאתגרת יותר ותעלה.

חשיפה ראשונה: החיילות בסדיר שמאתרות ותופסות חשבונות קריפטו של ארגוני טרור 
אמריקאי השתלט על 100 מיליון דולר בקריפטו והתוודה. מכאן הסיפור הסתבך
60 מיליון דולר הלכו לפח: כך נכשל ניסוי הביטקוין הגדול של אל סלבדור  

אם אתם שייכים לאסכולה הראשונה, פרסמנו במדור כתבות על איך ניתן להחזיק ביטקוין בפרט וקריפטו בכלל. אך אם אתם שייכים לאסכולה השנייה, שסבורה שהביטקוין ימשיך ויירד, יש ארבע תעודות סל שמאפשרות להרוויח מירידת הביטקוין:

תעודת הסל הוותיקה ביותר בצפון אמריקה לשורט ביטקוין היא BetaPro Inverse Bitcoin ETF (BITI.TO) Toronto. היא החלה להיסחר באפריל 2021 בבורסה הראשית בטורונטו, ודמי הניהול בה הם 1.35%. בבורסת ניו יורק בארה"ב החלה להיסחר תעודת סל ביוני - ProShares Trust - ProShares Short Bitcoin Strategy ETF (BITI).

תעודה דומה נסחרת בבורסה הראשית בפרנקפורט, 21Shares Short Bitcoin ETP, כאן היתרון הוא ששעות המסחר הן לפי אירופה ולא צפון אמריקה, אבל התעודה יקרה מאוד עם דמי ניהול של 2.5%. גם בבורסה השוויצרית בציריך ניתן למצוא תעודת שורט על הביטקוין בדמי ניהול אלה, (21SHARES SBTC) SBTC SW. "כולם מדברים על כך שהביטקוין איבד מערכו בגלל עליית הריבית, הירידה בשוק המניות, ואפילו הסייקל הטבעי של הביטקוין, אבל יש סיבה פחות מוכרת לכך והיא פעילות השורט, שהלכה וצברה תאוצה עם הנפקת התעודה בניו יורק באפריל", מציין ד"ר רוני הלמן, יו"ר קבוצת הלמן־אלדובי ודירקטור בקרן העושר של ישראל.