גיל רוזן, אמדוקס: "לא נוכל לחוות משהו ללא המטאוורס. זה האינטרנט החדש"

גיל רוזן, נשיא חטיבת השיווק באמדוקס, בוועידת ישראל לעסקים: "בפעם הראשונה בהיסטוריה הדיגיטלית הקצרה, המטאוורס מאפשר לנו לחוות את האינטרנט כאשר אנחנו בתוכו"

גיל רוזן, נשיא חטיבת השיווק באמדוקס, חשף את הקהל בוועידת ישראל לעסקים של גלובס למהפכה הגדולה - המטאוורס. מי שמפקפק שזה אכן יקרה, שיזכור, אמר רוזן, "שכך היה בכל מהפכה שהגיעה ופגשה ציבור רחב שהתקשה לשנות קונספציה. לא רק בסוס והעגלה והרכב לפני קצת יותר ממאה שנה, אלא גם במעבר לסלולר ("לכל היותר ימכרו כמה אלפי מכשירים") או במעבר לאייפון (סטיב בלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, גיחך על סטיב ג'ובס שהמציא מכשיר ללא מקלדת וללא יכולת לשלוח מיילים, יחד עם מיטב מומחי הטכנולוגיה).

לדבריו, "בפעם הראשונה בהיסטוריה הדיגיטלית הקצרה, המטאוורס מאפשר לנו לחוות את האינטרנט כאשר אנחנו בתוכו", אמר רוזן, "אנחנו לא מסתכלים על מסך, בין אם זה מסך מחשב, בין אם טאבלט או טלפון, אלא אנחנו ממש בפנים. כל החושים עובדים. אם אתה נמצא באותו עולם דמיוני על סף גורד שחקים , ואני אבקש ממך להתקרב לקצה, לא תהיה מסוגל. אתה מפחד. אנחנו חיות תלת מימדיות - ומסתבר שהחיים שלנו תלת מימדיים. לכן, לא נוכל לראות דרך אחרת לחוות משהו, ואני מאחל למשל לבת שלי שתלמד ככה בתוך שנים ספורות, בין אם זה על גלקסיות, על רפואה או על התנ"ך".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

רוזן ציטט גם מחקר שהראה שהיכולת לזכור חומר שנלמד דרך מערכות המטאוורס הוא כפול, וגם היקף החומר עצמו היה כפול.

עד כמה זה כבר קורה? "רק עסקאות נדל"ן בעולמות הדמיוניים של מטאוורס כבר קורות בהיקפים של 70 מיליון דולר. ההשקעות בכלל במטאוורס קפצו תוך שנים ספורות מ-60 מיליארד דולר ל-100 מיליארד דולר. מטא (לשעבר פייסבוק) לבדה כבר השקיעה בכך 10 מיליארד דולר. אומרים שצוקרברג לא נורמלי, שהוא משקיע רק בתחום אחד, אבל הוא מבין שזה האינטרנט של העתיד. דרך אגב כשהוא קנה את וואטסאפ אמרו שהסכום מופרך, כשהוא קנה את אינסטגרם אמרו שהסכום לא רלוונטי , הוא יודע מה הוא עושה".

לדבריו, "יש אנשים שאומרים שזה מעניין, 'אבל זה כנראה רק לעולם המשחקים'. זה הרבה יותר מזה. דווקא לעולם התעשייה וממשלים רציניים לוקחים את התחום ברצינות ומשקיעים בכך המון כסף ומשאבים. בואינג למשל הכריזה שהיא הולכת להשקיע 15 מיליארד דולר במטאוורס של עצמה. למה ? כי בואינג מתעסקת בהנדסה מאוד מפותחת ומתקדמת, והיא צריכה פיזית את האנשים בלוקיישן עצמו. הם רוצים לראות מהנדסים מכל העולם משתפים פעולה סביב הרכיבים, וחווים את המוצרים שלהם לפני שהם מורכבים בעולם האמיתי. יש היום אפשרות להיות בתוך המפעל".

"האמיר של דובאי הכריז על אסטרטגיית המטא של דובאי. הם רוצים להביא 1,000 חברות שמתעסקות במטאוורס, יש להם יעד למשרות, יש להם יעד של צמיחה בתל״ג כתוצאה מכך, כי הם לוקחים את העסק הזה ברצינות. מה זה מטאוורס ? זה האינטרנט הבא. זה כמו שאגיד לכם שאינטרנט לפני 20 שנה היה קיים רק במחשב ורק עם לינקים . ואז הגיע המובייל, ואז הווידאו, וזה האינטרנט שלנו היום".

ואיך זה קשור לחברה וותיקה כמו אמדוקס ? רוזן ציין כי אמדוקס מייצרת את התוכנה שמפעילה את רשתות התקשורת כדי שהמטאוורס יתאפשר. "במטאוורס אין מצב שיש עיגול מסתובב אם אין קליטה טובה, כי אנחנו במרחב הפיזי. במטאוורס אתה לא יכול לקפוא. תארו לכם מנתח עושה ניתוח ובאמצע נתקע לו האיזמל. חברות התקשורת צריכות לספק תשתיות פי כמה יותר מודרניות מהיום".

ומתי תושלם המהפכה הגדולה הזו, וכולם יכירו בכך? רוזן: "יש משפט שאומר שה-10 שנים הקרובות יקרו תוך 3 שנים. אז אנחנו עכשיו בעשור. האייפון יצא ב-2007 ועד 2013 היה תופעה עולמית. תוך 6 שנים, המהפכה תהיה פה". 

הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, HOT , ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central , נמל אשדוד וחברת חשמל