מחירי הרכב החשמלי ממשיכים לעלות. ג'ילי גיאומטרי C מתייקרת בכ-2.5%

גרסת הטווח הארוך עם 460 ק"מ עולה כעת כ-160 אלף שקל, לעומת 155 אלף שקל קודם לכן • בענף מעריכים כי בחודשים הבאים צפויות עוד גלי התייקרויות של יצרני רכב חשמלי בשל העלייה החדה שנרשמה בחודשים האחרונים במחירי הליתיום הגולמי לסוללות

ג'ילי גיאומטרי / צילום: יח''צ
ג'ילי גיאומטרי / צילום: יח''צ

מחירי הרכב החשמלי ממשיכים לזחול כלפי מעלה. קבוצת יוניון, יבואנית כלי הרכב החשמלי של GEELY, העלתה היום (ב') את המחיר של הדגם החשמלי הפופולרי גיאומטרי C בשיעור של כ-2.5%. 

● נחת בישראל: הדגם החשמלי הראשון של פולקסווגן
● בקרוב בכבישי ישראל: מיני חשמלית סינית בפחות מ-100 אלף שקל - וזו רק תחילת ההשתלטות | ניתוח

גרסת הטווח הארוך עם 460 ק"מ עולה כעת כ-160 אלף שקל, לעומת 155 אלף שקל קודם. יצוין כי מחיר החדירה המקורי של הדגם הזה בנובמבר 2021 היה 145 אלף שקל. מאז חלו מספר סבבי התייקרויות. ההתייקרות הנוכחית מנומקת בעלייה החדה בשער הדולר ובהתייקרות חדה של מחירי התובלה הימית. 

יצוין כי עליית המחיר היא למעשה תאורטית, מכיוון שכמעט כל המכוניות מדגם זה שצפויות להגיע ארצה במהלך השנה כבר נמכרו חודשים מראש, והמחירים ל-2023 יוכתבו מעליית המס על רכב חשמלי, שצפויה בינואר אלא אם תבוטל ברגע האחרון.

בענף מעריכים כי בחודשים הבאים צפויות עוד גלי התייקרויות של יצרני רכב חשמלי בשל העלייה החדה שנרשמה בחודשים האחרונים במחירי הליתיום הגולמי לסוללות.