יו"ר ההסתדרות לרשתות השיווק: אל תאשרו בקשות של יבואנים וספקים להעלאות מחירים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מחדש את המאבק ביוקר המחיה • במכתב ששלח לרשתות המזון הוא מתריע: "אם בכל זאת יהיו העלאות מחירים שמקורן ברצון למקסם רווחים על גב הצרכן, נחדש את המאבק בכל רחבי הארץ ובכל האמצעים העומדים לרשותנו"

יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות
יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות ממשיכה את המאבק ביוקר המחיה: במכתב ששלח יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לרשתות המזון, הוא מתריע: אם יהיו העלאות מחירים חדות בנובמבר - נסלים את המאבק. 

בר-דוד פנה בשעה האחרונה למנהלי רשתות שיווק במשק בקריאה שלא לאשר בקשות מצד יבואנים וספקים בתחומים שונים להעלאות מחירים וצמצום הנחות על מגוון מוצרי צריכה בסיסיים למשפחה ולבית. 

מחירי הסחורות והשילוח בצניחה. אז למה ספקיות המזון מעלות עכשיו מחירים? 
הלחץ כבר לא עובד? היבואניות הגדולות בדרך להעלאת מחירים 
רגע לפני ראש השנה: יוניליוור מעלה מחירים 
מה עומד מאחורי הקמפיין האגרסיבי של ההסתדרות נגד יוקר המחיה 
"נגמרה החגיגה": ההסתדרות קוראת לחרם צרכנים על שסטוביץ, דיפלומט וקימברלי

"ההסתדרות מנהלת זה תקופה מאבק עיקש ונחוש ביוקר המחיה במטרה להקל על חייהם של הישראלים, הנאנקים תחת גל התייקרויות חסר תקדים", כתב יו"ר ההסתדרות לרשתות. "החמרת הנטל הכבד ממילא שמוטל כיום על כתפי הצרכנים עלולה להוביל לקריסה כלכלית של אלפי משפחות. היבואניות הגדולות והרווחיות מנסות לנצל את תקופת הבחירות כחלון הזדמנויות להתנהלות מונופוליסטית. ההסתדרות תילחם נגד זה, ולך יש את הכוח ואת החובה המוסרית להשפיע לטובה".

בר-דוד קרא למנהלי רשתות השיווק "לגלות אחריות חברתית ולא לאשר את בקשת החברות לייקור המוצרים. הדבר יחזק את המאבק שלנו למען כל החברה הישראלית".

יו"ר ההסתדרות הזהיר כי אם בכל זאת יהיו העלאות מחירים שמנותקות מהמגמות הכלכליות העדכניות, ומקורן ברצון למקסם רווחים על גב הצרכן הישראלי - ההסתדרות תחדש את המאבק נגד עושק המחיה בכל רחבי הארץ ובכל האמצעים העומדים לרשותה. 

"יחד נוכל לשנות את המציאות, לשדר מסר נחרץ לספקיות ולהראות שהכיס של אזרחי ישראל אינו הפקר", סיכם בר-דוד את מכתבו. 

"נגמרה החגיגה" 

נזכיר כי כבר בחודש יולי האחרון הודיע בר-דוד על כוונתו לצאת למלחמת חורמה ביוקר המחיה, ודרש מהציבור ומארגוני העובדים להחרים מוצרים שמשווקים היבואנים הגדולים, ובהם שסטוביץ, דיפלומט וקימברלי. "נגמרה החגיגה - "כל חברה שתנצל את המצב ותעלה מחירים לא פרופורציונלית, אנחנו נלך לה על הראש", אמר אז יו"ר ההסתדרות, ואף  הודיע על כוונתו להיאבק כדי להשיג תוספת יוקר עבור חברי ההסתדרות כפיצוי על העלאות המחירים במשק. 

בהמשך קיימה ההסתדרות הפגנות מול בתיהם של מנכ"לי חברות מזון גדולות במשק, ובהן הפגנת מחאה מול מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט, נועם וימן. חלק מיבואניות המזון הודיעו אז על הקפאת העלאות המחירים עד אחרי החגים, אולם כעת "אחרי החגים" הגיע, הצרכנים צפויים לעמוד מול גל התייקרויות, וההסתדרות כאמור מחדשת את המאבק ביוקר המחיה. 

נזכיר כי בין שאר ההתייקרויות, חברת יוניליוור הודיעה, רגע לפני ראש השנה, על העלאת מחירים במגוון רחב של מוצרים כבר בנובמבר. בהמשך ניסתה יוניליוור להגיע להסכמות מול הרשתות