המשקה שטעים יותר בשמים וקוויאר ללא הגבלה: הצצה אל מטבחי הפרימיום של חברות התעופה

חברות התעופה נלחמות כדי להגדיל את שורת הרווח, וארוחות המחלקה הראשונה נעשות משוכללות יותר, כאשר האוכל מקבל תפקיד משמעותי במיוחד • מה בתפריט? בין השאר קוויאר ללא תחתית, מנות מתוחכמות במיוחד ואפילו קוקטיילים ויינות בני 15 שנה ומעלה

מושבי מחלקה ראשונה בחברת התעופה של איחוד האמירויות, אמירייטס / צילום: Shutterstock, M101Studio
מושבי מחלקה ראשונה בחברת התעופה של איחוד האמירויות, אמירייטס / צילום: Shutterstock, M101Studio

ככל שחברות התעופה נלחמות יותר כדי להגדיל את שורת הרווח, ארוחות המחלקה הראשונה נעשות משוכללות יותר. מחלקת עסקים והמחלקה הראשונה מהוות כשליש מכלל המושבים של חברות התעופה, אך מייצרות עד 70% מההכנסות. ההבטחה לארוחה טובה יותר היא חלק ממה שמניע את הנוסעים לקנות כרטיס טיסה פרימיום. כעת, יותר מתמיד, לחברות התעופה יש תמריץ פיננסי לגרום לנוסעים להיות מודעים למקומם בהיררכיה. 

טסים ורוצים להתפנק? אלה חברות התעופה הטובות בעולם לשנת 2022 
קוויאר ללא הגבלה: כך מחזרות חברות התעופה אחר הנוסעים העשירים
סתיו על החוף? גם עכשיו זה זמן טוב לנסוע לחופשה באי 

ארוחה ראויה בטיסה היא משימה מאתגרת גם מנקודת מבט מדעית. בגובה 35 אלף רגל, הלשון האנושית קהה חלקית, מה שמביא להפסקת התפקוד של כשליש מבלוטות הטעם. האקלים בפנים המטוס יבש יותר מרוב המדבריות, מה שמשפיע על חוש הריח כמו לסתום נחיר אחד בנייר טואלט. אפילו רעש המנועים משנה את הטעם של האוכל. חשיפה לרעשי רקע של מטוס מקהה את הרגישות לטעמים מלוחים ומתוקים, תוך שיפור תפיסת הטעם החמישי, אומאמי. השפעות אלה, למשל, הן מה שהופך את מיץ העגבניות - משקה פופולרי בטיסות כמו בירה - לטעים יותר: אם שותים אותו בשמיים, הטעם שלו עשיר יותר, מלוח יותר ופחות חומצי.

כך קיבל האוכל תפקיד משמעותי בארגז הכלים של חברות התעופה הנאבקות לחזור לימי טרום המגפה. חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם, דלתא איירליינס, למשל, מציעה בטיסות מחלקה ראשונה קוקטיילים קלאסיים, קינוחים מפוארים ומגוון מנות גורמה כמו רביולי פטריות בר ואוסובוקו בבירת ג'ינג'ר.

חברת התעופה של דובאי, אמירטס, השיקה בתחילת השנה את שירות "קוויאר ללא תחתית" לנוסעי פרימיום, כחלק מהשקעה של 2 מיליארד דולר לשדרוג השירות. מלבד קוויאר, מטבח מחלקות הפרימיום של האמירטס כולל מנות כמו סלמון צרוב, המוגש עם פירה בטטה ואגוזי מקדמיה קלויים, וטארט מנגו שוקולד. כל המנות מוגשות על חרסינה משובחת של Royal Doulton עם סכו"ם בלעדי של רוברט וולש. לצד אלה, יוכלו נוסעי המחלקה הראשונה ליהנות מקולקציית יינות שנשמרו לפחות 15 שנים, ביניהם דום פריניון 2008 ו-Dalmore King Alexander III , סינגל מאלט.

View this post on Instagram

A post shared by Emirates (@emirates)

בקטאר אירליינס ניתן להזמין מראש את מנות השף, כולל אפשרות להכניס דרישות תזונתיות מיוחדות ובקשות לאוכל טבעוני. לחם בעבודת-יד הוא רק טעימה מתפריט הגורמה העשיר של החברה.

במחלקה הראשונה של אייר פראנס הצרפתית, הארוחות המוגשות הן פרי יצירתו של השף פרנסואה רוקט בעל כוכב המישלן. במהלך חודשי הקיץ, השפית בעלת שלושה כוכבי מישלן, אן-סופי פיק, יצרה 6 מנות עיקריות בלעדיות לטיסות ארוכות מפריז, ביניהן רביולי גבינת עיזים מעושנת ופילה בקר מעושן בקפה.