שופרסל סירבה להעלאת המחיר - ומוצרי טרה לא יסופקו לרשת

לאחר ששופרסל סירבה להזמין את מוצרי טרה בהתאם למחירם העדכני, המותג הודיע כי מוצרי החלב שאינם בפיקוח לא יסופקו לרשת • בכיר בשוק הקמעונאות: "לטרה יש מחירון אחיד לכל הלקוחות. למה בשופרסל אישרו את העלאת המחירים במותג הפרטי?" • בשופרסל אומרים: טרה היא זו שחסמה את האפשרות להזמין

חלב של טרה / צילום: גלובס
חלב של טרה / צילום: גלובס

מוצרי טרה לא יסופקו לשופרסל החל ממחר (ד'). טרה, שהודיעה בחודש שעבר על העלאות מחיר בשיעור של 4.9% על מוצרי החלב שאינם בפיקוח מיד לאחר סוכות, החילה היום (ג') את המחירון העדכני, ושופרסל לא תקבל החל ממחר את מוצרי החלב שלא נמצאים תחת פיקוח.

מזון, חטיפים ואפילו היגיינה נשית: היבואניות הגדולות יעלו את המחירים
40% מבעלי הסופרמרקטים העצמאיים: נוריד את מוצרי יוניליוור מהמדפים 

הודעתה של המחלבה שבבעלות החברה המרכזית למשקאות ניתנה לפני החגים, אולם השתיים לא קיימו במהלך החודש האחרון משא-ומתן. היום, כששופרסל ביקשה לבצע הזמנה של מוצרי טרה, היא סירבה להזמין במחירי המחירון המעודכן.

"הצרכן יצטרך לבחור אם ואיפה לקנות", אומר גורם בכיר בשוק הקמעונאות. "מחירי החלב הגולמי עלו למחלבות ב-15%. העלאות המחירים עליהן מדובר עומדות על 4.9% בלבד, כשבמקביל יש עליות מטורפות לתעשייה במחירי הדלק, הארנונה והחשמל. למיטב ידיעתי יש לטרה מחירון אחיד לכל הלקוחות. שופרסל החליטו כנראה לא לקבל את המחירון, ולכן כנראה לא יקבלו מוצרים. מעניין למה שופרסל את העלאת המחירים של עצמם במותג הפרטי הם כן אישרו?".

גורמים בשופרסל אומרים כי טרה היא זו שחסמה את האפשרות להזמין. עוד אומרים בשופרסל כי באופן כמעט גורף לא יהיו מוכנים להסכים להעלאות מחירים, בעיקר בתקופה בה יוקר המחיה גואה, וספקיות רבות מודיעות על התייקרויות בעת ובעונה אחת.