40% מבעלי הסופרמרקטים העצמאיים: נוריד את מוצרי יוניליוור מהמדפים

סקר של חברת CofaceBdi בקרב כ-130 מכולות וסופרמרקטים ברחבי הארץ, לא כולל הרשתות הגדולות, מראה כי כמחצית מהעונים לא ימשיכו לשווק את מוצרי יוניליוור לאחר ההתייקרות הצפויה בנובמבר • וגם: קרן הישג לתמיכה בחיילים בודדים תעניק כ-230 מלגות בשווי כולל של כ-9.5 מיליון שקל • אירועים ומינויים

חנויות הסופרמרקטים מאיימות להוריד את מוצרי יוניליוור מהמדפים / צילום: תמר מצפי
חנויות הסופרמרקטים מאיימות להוריד את מוצרי יוניליוור מהמדפים / צילום: תמר מצפי

לפני כחודש וחצי הודיעה ענקית המזון יוניליוור כי תעלה את המחירים על כל מוצריה החל מ-1 בנובמבר, ואילו מחירו של אחד המוצרים האהובים ביותר, הקרמבו, התייקר כבר בתחילת החודש הנוכחי.

הודעת יוניליוור הגיעה לאחר קיץ בסימן העלאות מחירים, שבמהלכו הודיעו חברות נוספות על התייקרויות, בעוד שרשתות המזון הגדולות הודיעו כי הן מתנגדות לכך.

חברת CofaceBdi ערכה סקר בקרב כ-130 מכולות וסופרמרקטים ברחבי הארץ - לא כולל הרשתות הגדולות - על מנת לאמוד את ההשפעה הצפויה של המהלך על הפעילות בענף המזון.

מנהלי הסופרמרקטים נשאלו מגוון שאלות, ביניהן כיצד יתמודדו עם העלאת המחירים מצד יוניליוור, האם יספגו חלק מעליות המחירים, האם לחץ על הקונצרן יגרום להפחתת ההתייקרויות, והמכירות של אלו מוצרים ייפגעו הכי הרבה.

כ-40% מהמשיבים ציינו כי יורידו את מוצרי יוניליוור מהמדפים. ב-CofaceBdi מציינים כי בקרב סופרמרקטים גדולים המעסיקים 50 עובדים ומעלה, כ-70% מהמנהלים ציינו כי יורידו את מוצרי יוניליוור מהמדפים. מבין אלו שהחליטו לא להוריד מהמדפים את מוצרי יוניליוור ולהמשיך לשווק אותם כרגיל, 83% אמרו כי בכוונתם לגלגל את עליית המחירים במלואה לצרכנים.

הפגיעה הגדולה: בקורנפלקס

מבין משתתפי הסקר, 82% סבורים כי יבואני ויצרני מזון נוספים יודיעו בקרוב על העלאות מחירים. עם זאת, כ-70% מאמינים שהלחץ הציבורי והצרכני ישפיע ויביא לביטול, לדחייה או להפחתה של עליית המחירים. 

על פי הסקר, המוצר שמכירותיו צפויות להיפגע ביותר כתוצאה מההתייקרות הוא הקורנפלקס (61% מהמשיבים). בנוסף, 79% מהמשיבים ציינו כי כיום הוא מהמוצרים הנמכרים ביותר מבין מוצרי יוניליוור המשווקים אצלם.

"צרכנות נבונה הייתה גורמת למרבית הצרכנים להפסיק לרכוש מוצרים שמחירם עלה, ולעבור לרכוש מוצרים תחליפיים במחירים אטרקטיביים יותר, עם או ללא פשרה גדולה מדי מבחינת רמת האיכות של המוצר", אומרת תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi.

"כמובן שהתנהלות כזו תגרום לספקים לחשוב פעמיים לפני שהם מחליטים על מהלך של העלאת מחירים, אך מניסיון העבר אנחנו יודעים שלא כל הציבור במשק הישראלי מתנהל בדרך זו. כרגע נראה שהמהלך של יוניליוור, שנתפס בקרב רשתות השיווק הגדולות כחד צדדי (לא מתואם), הוביל למאבק בין הצדדים שתוצאותיו יתבררו בקרוב".

סקיורית'ינגס מגייסת 21 מיליון דולר

מצלמות אבטחה הן כבר חלק בלתי נפרד מאמצעי ההגנה של עסקים רבים, אולם לא תמיד הן פועלות כראוי ברגע האמת.

הסטארט-אפ SecuriThings פיתח טכנולוגיה המנסה לפתור את הבעיה הזו באמצעות ניהול אוטומטי של מכשירי האבטחה לפי סטנדרטים מצד הרגולציה או מצד הארגון, ובכך להפחית משמעותית את כמות העבודה הידנית הנדרשת מצוותי האבטחה. כעת מגייס SecuriThings 21 מיליון דולר.

SecuriThings / צילום: דוד גראב
 SecuriThings / צילום: דוד גראב

את ההשקעה בחברה הובילה קרן USVP בהשתתפות קרן Swisscom Ventures, ולסבב הצטרפו גם המשקיעים הקיימים ובהם קרן אלף, שבין מייסדיה נמנים מייקל אייזנברג ואדן שוחט. סך ההשקעות בחברה מאז הקמתה עומד על 39 מיליון דולר.

סקיורית'ינגס הוקמה ב-2016 על ידי רועי דגן המכהן כמנכ"ל, ורענן ליג'י המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה, והיא מעסיקה כיום 70 עובדים. לדברי דגן, "למרבית הארגונים יש מאות עד אלפי מכשירי אבטחה פיזית שנועדו להגן על אנשים או רכוש, וההיקף והמורכבות של ניהול כל המכשירים הללו הוא משימה מאתגרת באופן יוצא דופן.

"פלטפורמת ה-IoTOps שלנו משנה את כללי המשחק, ומאפשרת לצוותי אופרציה ואבטחה פיזית בתעשיות שונות להעמיד סטנדרטים של IT לכל המכשירים האלו".

מצנח הזהב

רו"ח שושי זונבנד-תמרי, 53, מונתה למנכ"לית מכללת אפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. קודם לכן כיהנה כסמנכ"לית כספים ומשאבי אנוש במכללה.

שושי זונבנד תמרי / צילום: יח''צ אפקה
 שושי זונבנד תמרי / צילום: יח''צ אפקה

עו"ד מיכל רצ'ולסקי מצטרפת למשרד המס בנימיני ושות' כשותפה וראש מחלקת ליטיגציה ומיסים עקיפים. קודם לכן כיהנה במחלקה הפיסקאלית בפרקליטות מחוז תל אביב.

מיכל ריצ'ולסקי / צילום: יח''צ
 מיכל ריצ'ולסקי / צילום: יח''צ

אמיר יגודה יום טוב, 48, מונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי בלשכת המהנדסים, האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים בישראל.

גיל רוזן, מנכ"ל vision.bi, יכהן כסמנכ"ל המוצר של הסטארט-אפ Datarails, המפתח פלטפורמה לניתוח ותכנון פיננסי.

חדשות טובות

קרן הישג, שהוקמה על ידי ג'רי שוורץ והת'ר רייסמן מקנדה לתמיכה בחיילים בודדים, תעניק כ-230 מלגות בשווי כולל של כ-9.5 מיליון שקל. הקרן, שהוקמה ב-2005 ובראשה עומד אביב בושינסקי, מעניקה מדי שנה מאות מלגות לחיילים בודדים לטובת מימון לימודים מלא ומעטפת הוליסטית וכלכלית לצרכי מחייה. בדירקטוריון חברים, בין היתר, שבתי שביט, אלעזר שקדי ועפרה שטראוס.